Gå til innhold

CD-spiller skrur seg av

Ranger emnet

Tutty

Anbefalte innlegg

Hallo.

I dag monterte jeg stereo i Sierran min. Cd- spillern som står i er en Pioneer deh 1300R eller no sånt, dårlig spiller men men. Jeg tenkte jeg skulle få "litt" mer bass så jeg kobla opp Lanzar OPTI2000D og 2 stk Ground Zero Hydrogen 12". Kobla alt riktig.

Så skulle jeg prøve det. skrudde på cd-spillern og så at den funka, så skrudde jeg på strømmen til forsterkern bak(automatsikring). Da skrudde cd-spillern seg av. Så kobla jeg ut strømmen til forsterkern igjen og da skrudde cd-spillern seg på. Det er ikke det at det er lite strøm eller no sånt.

Noen som veit hva dette kan være for no ?

Mvh Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså kablinga kan det ikke være noe galt med.

Strøm fra batteriet fremme med en automatsikring 10 cm fra batteriet. Den er trekt rett til forsterker. Jordingspunktet har jeg tatt i beltefeste så det er rett i karosseriet. Og Signalkabel og remote er koblet riktig..

Det kan vel ikke ha noe med at cd spillern er skikkelig jalla ? Skal se over alt en gang til, men er helt sikker på at kablinga er riktig, er jo ikke første gang jeg legger opp anlegg i bil.

Mvh Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd bare med motoren av?

Det er mulig du får lavere spenning når du skrur på forsterkeren.

De fleste spillere skrur seg av om spenningen faller under et visst nivå.

Hvis da batteriet er dårlig eller nesten utladet kan dette forekomme.

Er jo lett for at man bruker en del strøm fra batteriet når man har koblet.

Sitter gjerne i bilen og hører på litt musikk, og lyset i bagasjerommet og kupeen har kanskje stått på mens man har koblet. Noen biler setter jo på lyset når man skrur på tenninga for å høre på stereoen. Mange ting her...

Prøv igjen med motoren igang, for da lader dynamoen din og du skal ha høyere spenning.

Er ikke sikkert dette er feilen, men forsøk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider