Gå til innhold

bakaksling v8?

Ranger emnet


robbis

Anbefalte innlegg

halloen,

bakakslingen som står på min 1979 244 gle v8 m chevy 350 motor og 350 gear har feil bakaksling..det er orginal bakakslingen som står på nå..

Den får altså for høyt turtall til farta..

 

hvilken bakaksling bør jeg bruke?

hva slags bakaksling har dere andre som kjører v8 i volvo 2 serien her?

 

takk for svar!

Honda Rebel Power!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk en aksling fra en 87 eller nyere. De har 3,25 eller 3,33 utveksling som regel. Det er 2 fordeler med en nyere aksling: det er en 1031 dvs at den tåler mer + du kan bygge om til elektrisk speedometer. (vist du har nye typen dashbord-husker ikke om 79 modell har det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å bruke 3.53:1 i begynnelsen, men jeg regner med at tom en 1031 ikke tåler 5-600 nm...derfor har jeg en bakaksel fra diesel-van med omtrent riktig utveksling (antageligvis rundt 2.70:1), 8.875" kronhjul (1030/31 har 7,125") og orntlig sperre klar for tilpassning til 240.

 

 

Her er en fin link om noen vil ha en litt grøvre bakaksel: http://www.coloradok5.com/axleguide.shtml

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å bruke 3.53:1 i begynnelsen, men jeg regner med at tom en 1031 ikke tåler 5-600 nm...derfor har jeg en bakaksel fra diesel-van med omtrent riktig utveksling (antageligvis rundt 2.70:1), 8.875" kronhjul (1030/31 har 7,125") og orntlig sperre klar for tilpassning til 240.

 

 

Her er en fin link om noen vil ha en litt grøvre bakaksel: http://www.coloradok5.com/axleguide.shtml

hva gjør du iht. boltmønster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare diffklump og hus fra andre akslingen, akselhylsene er like, så jeg flytter over akselhylser fra en 1031. Stikkakslinger har jeg ikke tenkt så mye over enda, men jeg må nok få laga noen med volvo-flens og 30 spline senter.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd litt forskjellig der:

 

4.10 Bare spinner ut alle gir før den tar tak

3.54 Kjapp akselerasjon men litt lav toppfart (170-190)

3.15 Treg akselerasjon men en jævlig toppfart som ikke anbefales i gammel toførr

 

Ble satset på 3.54 fra en gammel 264 av meg men den varte i 3 år med meg og 2 dager med ny eier

83 Volvo 760 Langtidsprosjekt som skal godkjennes med chevy V8 Tråd

86 Bmw 320 E30 Bruksbilen

83 Volvo 240 Vinterbilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 3.54 vil man jo ha ca 2700 rpm i 100 km/t - noe som er ubehagelig og dyrt... Med 2.80 vil man ha ca 2300, noe som er bedre, men fortsatt for høyt...

 

Hvem sier at man må pine en momentsterk motor opp på høye turtall? Med 3.15 har man 200 km/t ved 5000 rpm... :D

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HPfreak: Hvilken utveksling kjører du med? Det blir vel litt feil uansett, siden du kjører med manuell og overgir...

 

 

Usikker for han visste ikke han jeg kjøpte den av. Men hadde den på rulla og da gjorde den iallefall 190 på 4. gir og 5500 omdreininger mener jeg det var. Og da har jeg enda ett gir igjen :assman

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår