robbis Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 halloen, bakakslingen som står på min 1979 244 gle v8 m chevy 350 motor og 350 gear har feil bakaksling..det er orginal bakakslingen som står på nå.. Den får altså for høyt turtall til farta.. hvilken bakaksling bør jeg bruke? hva slags bakaksling har dere andre som kjører v8 i volvo 2 serien her? takk for svar! Siter Honda Rebel Power!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 Bruk en aksling fra en 87 eller nyere. De har 3,25 eller 3,33 utveksling som regel. Det er 2 fordeler med en nyere aksling: det er en 1031 dvs at den tåler mer + du kan bygge om til elektrisk speedometer. (vist du har nye typen dashbord-husker ikke om 79 modell har det) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 stor fordel med ei 700r4 kasse oxo, husk at biler med 350 og 400 kasser gjerne hadde under 3.XX i utveksling på bakakselen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 med V8 er det ikke så farlig om man har for lav utveksling bak. gjør seg det. nok av seigdrag anyways ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 Jeg kommer til å bruke 3.53:1 i begynnelsen, men jeg regner med at tom en 1031 ikke tåler 5-600 nm...derfor har jeg en bakaksel fra diesel-van med omtrent riktig utveksling (antageligvis rundt 2.70:1), 8.875" kronhjul (1030/31 har 7,125") og orntlig sperre klar for tilpassning til 240. Her er en fin link om noen vil ha en litt grøvre bakaksel: http://www.coloradok5.com/axleguide.shtml Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 Har denne 1031 selv og fungerer bra selv om jeg ikke har mer enn 490 Nm der for øyeblikket. Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 HPfreak: Hvilken utveksling kjører du med? Det blir vel litt feil uansett, siden du kjører med manuell og overgir... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Jeg kommer til å bruke 3.53:1 i begynnelsen, men jeg regner med at tom en 1031 ikke tåler 5-600 nm...derfor har jeg en bakaksel fra diesel-van med omtrent riktig utveksling (antageligvis rundt 2.70:1), 8.875" kronhjul (1030/31 har 7,125") og orntlig sperre klar for tilpassning til 240. Her er en fin link om noen vil ha en litt grøvre bakaksel: http://www.coloradok5.com/axleguide.shtml hva gjør du iht. boltmønster? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Jeg bruker bare diffklump og hus fra andre akslingen, akselhylsene er like, så jeg flytter over akselhylser fra en 1031. Stikkakslinger har jeg ikke tenkt så mye over enda, men jeg må nok få laga noen med volvo-flens og 30 spline senter. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevolvo Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Har prøvd litt forskjellig der: 4.10 Bare spinner ut alle gir før den tar tak 3.54 Kjapp akselerasjon men litt lav toppfart (170-190) 3.15 Treg akselerasjon men en jævlig toppfart som ikke anbefales i gammel toførr Ble satset på 3.54 fra en gammel 264 av meg men den varte i 3 år med meg og 2 dager med ny eier Siter 83 Volvo 760 Langtidsprosjekt som skal godkjennes med chevy V8 Tråd 86 Bmw 320 E30 Bruksbilen 83 Volvo 240 Vinterbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Chevolvo: Hvor mange gir er det snakk om da? Aut/man? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevolvo Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 4.10 Testet med trimmet 305 med th350 3.54 Testet med samme motor og både th350 og preppa 4L60E (th700) 3.15 Testet med 350 tpi og trimmet 305 på 4L60E. Siter 83 Volvo 760 Langtidsprosjekt som skal godkjennes med chevy V8 Tråd 86 Bmw 320 E30 Bruksbilen 83 Volvo 240 Vinterbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Med 3.54 vil man jo ha ca 2700 rpm i 100 km/t - noe som er ubehagelig og dyrt... Med 2.80 vil man ha ca 2300, noe som er bedre, men fortsatt for høyt... Hvem sier at man må pine en momentsterk motor opp på høye turtall? Med 3.15 har man 200 km/t ved 5000 rpm... :D Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 HPfreak: Hvilken utveksling kjører du med? Det blir vel litt feil uansett, siden du kjører med manuell og overgir... Usikker for han visste ikke han jeg kjøpte den av. Men hadde den på rulla og da gjorde den iallefall 190 på 4. gir og 5500 omdreininger mener jeg det var. Og da har jeg enda ett gir igjen :assman Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevolvo Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Joda si 8500 rpm på fjerdegir og 3.15 aksel så vet du hva jeg har prøvd Skal love deg at veien ble smal Siter 83 Volvo 760 Langtidsprosjekt som skal godkjennes med chevy V8 Tråd 86 Bmw 320 E30 Bruksbilen 83 Volvo 240 Vinterbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.