Gå til innhold

bakaksling v8?

Ranger emnet

robbis

Anbefalte innlegg

Joda si 8500 rpm på fjerdegir og 3.15 aksel så vet du hva jeg har prøvd

Skal love deg at veien ble smal

Huff, jeg grøsser når jeg passerer 5500-6000... Men jeg liker høymomentsmotorer og kan ikke fordra biler som f.eks honda der det ikke skjer noe som helst før 5000 rpm...

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, husker jeg snakket med forrige eier når det skjedde :P

Og ikke fant han den igjen heller. Det er ikke dårlig hehe

Bagasje lokket på camaroen min forsvant og i hastighet forbi 250 hehe ;) Var mellom 250 og 300 et sted da. Men fant den da igjen :)

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halloen,

bakakslingen som står på min 1979 244 gle v8 m chevy 350 motor og 350 gear har feil bakaksling..det er orginal bakakslingen som står på nå..

Den får altså for høyt turtall til farta..

hvilken bakaksling bør jeg bruke?

hva slags bakaksling har dere andre som kjører v8 i volvo 2 serien her?

takk for svar!

åssen utv har du nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkel måte å måle utveksling for biler uten diffbrems "for dummies":

1 Parker bilen på en relativt vannrett plass, for eksempel inn garasjen din.

2 Løft ene bakhjulet av bakken med dertil egnet redskap og sikre med bukk eller lignende, EN JEKK ER IKKE SIKRING!

3 Av med håndbrekk og sett bilen i fri. Hvis du ikke leste punkt 1, kan det være en fordel å sikre begge forhjulene med klosser foran og bak.

4a Roter hjulet (fortrinnshvis det som er løftet opp fra bakken) 2 runder mens man teller antall runder mellomakslingen roterer. Antall runder på mellomaksling vil gi utveksling.

4b Er du i tvil, roter hjulet 4 runder. Antall runder på mellomaksling delt på 2 vil gi utveksling.

5 Fjern sikrig og senk bilen ned på bakken ved hjelp av tidligere brukt dertil egnet redskap.

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider