larsverm Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Joda si 8500 rpm på fjerdegir og 3.15 aksel så vet du hva jeg har prøvdSkal love deg at veien ble smal Over 300...? Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 speedometeret slutter på 200 uansett ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevolvo Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Skal garantere deg at det ikke blir gjort om igjen, tenkte jo først etterpå hvor fort det egentlig gikk uten speedometer:shake Siter 83 Volvo 760 Langtidsprosjekt som skal godkjennes med chevy V8 Tråd 86 Bmw 320 E30 Bruksbilen 83 Volvo 240 Vinterbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 har prøvd det før 5gir , m90, 3.15 bakaksel og full tyn på laaaang slette. tok skremmende lang tid før nåla begynte å flytte seg i minus :/ er ikke noe man gjør alt for ofte :S Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Går nåla "langt" etter den har passert 200km/t på orginal 240 speedo?? Eller stopper den rett etter 200km/t?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Takluka mi forsvant da den passerte 250 :( Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Takluka mi forsvant da den passerte 250 :( ja, husker jeg snakket med forrige eier når det skjedde :P Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Joda si 8500 rpm på fjerdegir og 3.15 aksel så vet du hva jeg har prøvdSkal love deg at veien ble smal Huff, jeg grøsser når jeg passerer 5500-6000... Men jeg liker høymomentsmotorer og kan ikke fordra biler som f.eks honda der det ikke skjer noe som helst før 5000 rpm... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 ja, husker jeg snakket med forrige eier når det skjedde :P Og ikke fant han den igjen heller. Det er ikke dårlig hehe Bagasje lokket på camaroen min forsvant og i hastighet forbi 250 hehe ;) Var mellom 250 og 300 et sted da. Men fant den da igjen :) Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 halloen, bakakslingen som står på min 1979 244 gle v8 m chevy 350 motor og 350 gear har feil bakaksling..det er orginal bakakslingen som står på nå.. Den får altså for høyt turtall til farta.. hvilken bakaksling bør jeg bruke? hva slags bakaksling har dere andre som kjører v8 i volvo 2 serien her? takk for svar! åssen utv har du nå da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Enkel måte å måle utveksling for biler uten diffbrems "for dummies": 1 Parker bilen på en relativt vannrett plass, for eksempel inn garasjen din. 2 Løft ene bakhjulet av bakken med dertil egnet redskap og sikre med bukk eller lignende, EN JEKK ER IKKE SIKRING! 3 Av med håndbrekk og sett bilen i fri. Hvis du ikke leste punkt 1, kan det være en fordel å sikre begge forhjulene med klosser foran og bak. 4a Roter hjulet (fortrinnshvis det som er løftet opp fra bakken) 2 runder mens man teller antall runder mellomakslingen roterer. Antall runder på mellomaksling vil gi utveksling. 4b Er du i tvil, roter hjulet 4 runder. Antall runder på mellomaksling delt på 2 vil gi utveksling. 5 Fjern sikrig og senk bilen ned på bakken ved hjelp av tidligere brukt dertil egnet redskap. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robbis Skrevet Mai 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 oki, ser det er mange delte meninger her.. hvilken utveksling har orginal akslingen fra 79 da? hvilken utveksling bør man satse på for og få fin balanse mellom turtall og fart da? vil helst ikke miste for mye akselerasjon.. Siter Honda Rebel Power!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Les mitt forrige innlegg om hvordan finne utveksling. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.