raz Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 Jeg tenkte jeg skulle sote/tone framvinduene på min golf...Men får man dette godkjent,vet man ikke får heltsota godkjent. Men om det er eventuell nå lett toning eller noe likt? Siter Kjør hart kjør me stil gjør GTI bil...:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoFFen Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 kan vel sote/tone maks 4% på rutene forran.. Men det er jo ingenting.. BT ass :deng Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hamansen Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 er ikke lov å sote sidevinduene foran..finnes ikke sotfilm som er så lys.. Siter ___________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 kan vel sote/tone maks 4% på rutene forran..Men det er jo ingenting.. BT ass :deng Hvor har du egentlig dette fra? Et lite søk på forumet gir deg ivertfall 100tråder om soting, der konklusjonen på alle er at du har ikke lov til å sette en bit Scotch teip på sidevindu og frontrute engang.. http://www.lovdata.no og kjøretøysforskriften forteller i detalj hva som er lov og hva som ikke er lov.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 Hadde kjøretime her om dagen. Møtte en jalla 240 som hadde satt 24% film eller noe i nærheten på ALLE rutene. Heldig så langt. Idiot Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoFFen Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 siderutene mine er nå tona dem.. kom jo med bilen. men det syns jo ikke før man kommer i sola og den får gjøre sitt.. Jeg har den linken ett eller annet sted om de lovene der.. Det som egentlig står er at man skal kunne se blålys osv. Hvor er den linken hen da?!?! :chairshot kansje jeg har den på den bærbare.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 kan vel sote/tone maks 4% på rutene forran..Men det er jo ingenting.. BT ass :deng Det er det dummeste jeg har lest her i dag nest etter trådstarter som vil sote frontruta si. Går dere med solbriller på natta også? Visste ikke at det var kult å være svaksynt. § 31-1. Generelt om vindu 3. Vindu skal være tilstrekkelig solid og godt gjennomsiktig fra begge sider. Det må være slik utført at gjenstander som sees gjennom det ikke blir forvrengt. Det samme gjelder for vindskjerm som fører skal se gjennom. Som solfilter godtas svakt farget glass som ikke gir større reduksjon av lysgjennomslipp enn angitt i den amerikanske standarden ASA Z-26.1 - 1966, July 15 1966. Andre former for solfilter som f.eks. påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom (frontvindu og sidevinduer foran). Utrykningskjøretøys blå lys skal i alle tilfelle kunne ses gjennom bakvindu i motorvogn hvor innvendig speil kreves. http://www.lovdata.no/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoFFen Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 hva står det i denna da smartass?? "Som solfilter godtas svakt farget glass som ikke gir større reduksjon av lysgjennomslipp enn angitt i den amerikanske standarden ASA Z-26.1 - 1966, July 15 1966." Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 Er svakt farget glass det samme som påklistret lim? Nei. Hei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gezel_82 Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 så hissige folk var her da... er ikke alt som man skal spørre om er lov..har 80-90% forann og bak hehee... blitt stoppa en gang... beskjeden var sole klar..reis hjem og riv av...hmmm...ble det gjort...nei da...men sittet på i to år så blir jo bleka..!men fortsatt ikke kjempe behagelig om natta...men veldig om dagen:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 Jeg hadde sotet siderutene fremme en gang.. Og fet streamer i frontruta.. Tror sotingen het limo-black eller no'.. Om natten var dette som sveisemaske, om dagen ganske bra:) Ble jo selvfølgelig stoppa på heile greia med mangel-lapp.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gezel_82 Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 ja var egentlig heldig for enten er det rive av på stedet eller få lapp med til bts..og det vil vi jo ikke for dem finner sikkert mere:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brille2k Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Hyl og skrik folkens... sist da jeg ble stoppa av onkel blå var på grunn av att jeg hadde for mørk sotefilm... og grunnen til att jeg måtte da den av var att dem ikke kunne se meg igjennom ruta... jeg spurte da om hvis jeg valgte en svakere film om det var greit. Svaret ble da fra politiet i oslo att det kunne gå dersom andre bilister kunne se meg fra yttersiden.... jeg velger da å rette meg etter dette og da att jeg heller fikser det og prøver å få det godkjent... Når det gjelder frontruta så trur jeg det går så lenge det kommer fra fabrikk, det vil da si ikke fra 3m eller noe sånt jalla sotfilm dritt greier som 3m driver med selv om dette er bra til side og bakrutene... Men vil anbefale att du ringer biltilsynet jeg da får du de riktige svarene Siter Min Link om mitt prosjekt http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=771629#post771629 Mine Modell Biler... http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1735563#post1735563 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg