turbojonas Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 bler bra dette her ante! ti ska me montera parklys i allt me kan montera parklys i, å litt t? Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 sein<re....hehe Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 men er dette egentlig positivt? sålenge en ikke kjører på asfaltbane..eller da også forsåvidt.. bare lurer litt jeg, greit at bilen "setter" seg litt i svingen og, og ikke ligger som ei plate oppå asfalten.. men kan ikke syte, for har fått på det staget på min og, hehe det ser jo tøft ut hvertfall! Nei, det er aldri positivt med flexing. Effekt hra det nok, selv på en sykkel (trøsykkel), har det effekt med feks. bremsebro på støtdempere, avstivning på styre, etc. Og det er en hel del mer krefter i sving i en bil på over tonnet. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 da var det bare å vente til 15.30 så eg kan begynne med min idag og... hehe , forstilling next... glede mg t å stikke ut å kjøra med an når eg e ferdig under... må bytte paralellstag-foringenene og bak... sjeldent disse ryker... hehe Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Nei, det er aldri positivt med flexing. Effekt hra det nok, selv på en sykkel (trøsykkel), har det effekt med feks. bremsebro på støtdempere, avstivning på styre, etc. Og det er en hel del mer krefter i sving i en bil på over tonnet. slik jeg har forstått det(for å svare på eksempelet ditt) så går det med bremsebro på sykkel ut på at med V eller Y bremser, så presses klossen mot felgbanen, med gaffelen som anhld, slik at til hardere du bremser til mer buler gaffelen ut, så ser ikke helt det i sammenheng med fjørtårnstag..*kan kke hske å ha lagt merke til bremsbro på skivebremsa sykler? men uansett, jeg sier ikke at det er negativt med slikt stag, bare tenkte litt over hvor bra det egentlg kan være, sålenge en ikke kjører et sykt oppsett for asfalt racing.. og det du sier med at det aldri er positivt med flexing tror jeg du bomgirer litt, for hvis bilen er stiv som ei plate vil du jo seile rett av veien..bilen må jo få noe som kan sette seg og sluke svingen, da MÅ noe flexe slik at bilen "følger" svingen.. (litt "bilde" forklaringer her..ikke ta alt boksav for bokstav:)) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 slik jeg har forstått det(for å svare på eksempelet ditt) så går det med bremsebro på sykkel ut på at med V eller Y bremser, så presses klossen mot felgbanen, med gaffelen som anhld, slik at til hardere du bremser til mer buler gaffelen ut, så ser ikke helt det i sammenheng med fjørtårnstag..*kan kke hske å ha lagt merke til bremsbro på skivebremsa sykler? Du er litt på bærtur her ja.. Ikke ta metaforen min bokstavlig talt, det var en metafor. Trenger man ikke å stive av vingene på et fly? Ja, jeg vet at flyet ikke berører bakken når det er utsatt for mest krefter, men det må jo være stivet av det også.. Ja, ikke ta den helt bokstavlig heller, pga. flyet må flexe litt, ellers vil jo vingene knekke. men uansett, jeg sier ikke at det er negativt med slikt stag, bare tenkte litt over hvor bra det egentlg kan være, sålenge en ikke kjører et sykt oppsett for asfalt racing.. Med mindre du er regjerende verdensmester i lengdeløp, trenger du ikke joggesko? Hvilket oppsett du kjører, er forsåvidt uvesentlig. Det som derimot er vesentlig, er om "mannen i gaten" trenger et slikt stag. Om du kjører som bestemoren din, trenger du det vel ikke, men samtidig, skader det ikke. Jeg personlig ville valgt andre stag før dette øvre staget. og det du sier med at det aldri er positivt med flexing tror jeg du bomgirer litt, for hvis bilen er stiv som ei plate vil du jo seile rett av veien..bilen må jo få noe som kan sette seg og sluke svingen, da MÅ noe flexe slik at bilen "følger" svingen.. Nei, her har du feil. Det er ikke karrosseriet som skal "sette seg", som du kaller det. Om karrosseriet flexer, er hjulstillingen din ikke slik den bør være, som vil si at du ikke har "Idéell" kontaktflate, som da ikke gir deg "optimale" friksjonsgrunnlag. Videre, vil en bil som ikke er torsjonsstiv "dempe" eller "trege" ned akselerasjonseffekt også! (ikke for oss "dødelige" med bare et par hundre hk). ps: Bilen din vil krenge like mye som før! (som du kaller det; sette seg). Krefter kan ikke forsvinne, de kan bare omdannes. Det som derimot vil skje, er at bilen vil klare å håndtere svingen bedre, da den ikke vil forringe hjulstillingen mer enn nødvendig. (litt "bilde" forklaringer her..ikke ta alt boksav for bokstav:)) Det heter bokstavlig talt "Metafor", ironisk nok. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Det heter bokstavlig talt "Metafor", ironisk nok. kom ikke på ifarten hva det var.. goas.. hvorfo har de ikke helsviest karross i rally? bare sømsveist? jo, for å forsterke, men samtidig kan karosen leve.. (ellers er det noe som knekker en plass) mener du at det ikke har noe å si på oppsettet av resten av bilen om det er "bra" med et slikt stag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 kom ikke på ifarten hva det var.. goas.. hvorfo har de ikke helsviest karross i rally? bare sømsveist? jo, for å forsterke, men samtidig kan karosen leve.. (ellers er det noe som knekker en plass) mener du at det ikke har noe å si på oppsettet av resten av bilen om det er "bra" med et slikt stag? Poenget er at et stag som dette gjør ikke "all verden", men det gjør "nok". Det vil ikke knekke bilen din, men det vil holde fjærbeina stive, i forhold til hverandre. Resten av bilen vil fortsatt flexe, men det vil jo selvsagt flexe litt mindre, pga. du stiver jo faktisk av noe av det som utsettes for mye, under heftig sving, samt under dårlige veiforhold. Jeg mener at om du trenger den, har ikke noe med oppsett av bil å gjøre, men hva bilen brukes til, hvordan den brukes, o.l. Selvsagt er det mer behov med senket bil, lavere profil dekk, o.l., da du vil få mer "smell" i karrosseriet. Legg merke til hermetegn. ps. selv dette staget vil flexe, til en viss grad. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 uansett ,. staget skal på-- ingenting gjort idag - legen å fått ut en bakskjerm av øyet mitt.... ligge her å ser 0 nå !!! hehe Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Borg Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 uansett ,. staget skal på-- ingenting gjort idag - legen å fått ut en bakskjerm av øyet mitt.... ligge her å ser 0 nå !!! hehe Hørtes vondt ut... hva skjedde? Siter '87 240 B230ET Godbil'n '86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle '62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Bakskjerm i øyet??? den var ny, har hørt om bjelker, spiker, sveiseperler osv. Håper det går bra da, at du ikke blir kaptein sabeltann... Najs 240 forresten. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 ikke hele da , men med litt sliping så ble det sånn.... 3 gang eg har fikset øyene mine... 2 gang var verst.... dryyyylte et stumbt (avrundet) flatt skrujern innpå... trudde faenmeg eg sku bli blind... takk volvo-r-sport! Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 God bedring mann. Sykemeldt nå? Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///stian Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 "Krefter kan ikke forsvinne, de kan bare omdannes". Akuratt som i naturfagen :D Siter Volvo 242 78 mod B19A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Juni 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 sykmeldt nei , på jobb nå , med lapp øve aua... hehe ser lite , og finst ikke dybdesyn.... hehe men kan vertfall ta imot kunder , ta tlf , og montere littegrann.... satse på at eg kan ta av lappen seinare... trond - satse me på å ta jaffal et hjørna foran idag... må sjå kor godt skruen på demperenb sitter , maybe begge hjørner... kjenne ingen smerte i aua nå , så eg satse på at me kan bruka det... bare ikk slipa lr sveisa... Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.