Gå til innhold

Magisk: '97 Seat Cordoba - The Spanish Fly

Ranger emnet

Magisk

Anbefalte innlegg

Allrite.. På tide at jeg også lager meg en liten tråd. Stortsett nylig tatt livet av en VW Passat stv. så da ble det tid til å grave frem litt penger og invistere i noe nytt.

Valget falt på en søt liten spansk produsert sak: Seat Cordoba. (Hadde lyst på en Seat Toledo 1,9 TDi, men den var solgt.)

Litt (u)nyttig info om bilen:

• 1,8 liter
  • Automatgear
  • Gått 165000km
  • 1997 modell.

Planene er mange for denne saken, men det er jo som med alle andre, lite penger. Dollars er den typen som fortest forsvinner ut av konto etter lønningsdatoen er der :(

Foreløpige planer for bilen, som ikke kommer til å koste skjorta, er:

• Senke 30mm (har vært senket 40mm før og da var den ikke kjørende på)
  • 15"/16" felger. (ruller på 14" kapsler nå)
  • Mørke vinduer bak og gardin i bakruta. Ettersom jeg har ett stort bremselys midt i ruta bake.
  • Antenne byttes med Haifinne.
  • Ny sub, forsterker og kanskje spiller.

Ting som allerede er gjort med bilen:

• Cleanet bakluke og hekk for alt av merker, bortsett fra S merket.
  • Hvite blinklys framme og på siden. Sotet blink bak.

Ellers er planene for bilen mer styling. Ny front, skjørt, og hekk. Dette er jo de tingene som koster mest, så det tar man på sikt :)

Her følger noen bilder. Bilen er dessverre litt skitten, ettersom været snur fort som bare fy her nord. Skal vaskes nå på kvelden.

Fronten med spredere og parklys på. Hvite blinkers :)

cordoba5.jpg

Hekken, litt skitten. Men still rimelig fri for merker bak :) Annonymitet er fint

cordoba4.jpg

Vinge og litt av hattehylla med etpar 6*9'ere.

cordoba.jpg

Hvite blinkers er hawt ;)

cordoba2.jpg

Skulle jo så gjerne hatt 14" kromma spinner kapsler på, men disse får duge. :well:

cordoba3.jpg

[ ] 97 Seat Cordoba, 1,8 SXE auT.

The Spanish Fly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Joda, blir iallefall 30mm først. Så får man ta det derifra. Han som hadde bilen før meg hadde senket 40mm over hele bilen, da var den ikke noe god å kjøre på veiene her oppe. 16" er under snusing altså. Leter som en gal etter noen fine saker for å sette på. Om noen har tips til hva som kan gjøre seg bra på denne med 4*100 sirkel, så skrik ut. Har noen 17" som jeg gjerne skulle hatt på, men om jeg ikke finner noen som kan rette de, så blir det dårlig med 17".

The Spanish Fly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser man det ja :) Ser jo ut som ett bra utgangspkt dette! Gjorde seg med cleanet bakluke, og med 14" spinners-kapsler blir den nok helt værst =P

Eller kanskje jeg bare tar med en garasje jekk og snapper felgene dine en dag på jobb ;) Det hadde vært en ide å sjekket ut hvordan det kom til å se ut på min bil da. Hva tror du? :p

Ellers en liten oppdatering iht. første posten min. Grillen skal byttes mot emblemfri grill, eller bare svart gitter bak. Dette regner jeg med å få unna iløpet av neste uke. Samme med soting av vinduer og slike enkle ting. Felger er under diskusjon som sagt, mangler bare litt priser, slik at jeg ikke må spise suppe i flere måneder fremover.:well

The Spanish Fly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sjekke om du får plass, får du det så kan du alltids prøve de på bilen din ;)

Jeg vet forresten om ett sett 15" med helårsdekk, om det skulle friste.. Pene og hele felger.. (om de ikke er solgt nå da)

Satser på at du soter alle siderutene, og ikke bare de bake?

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knall å se andre med cordoba.. har selv en 97mod 1.6 SX figur stående i garasjen..

Skal se om jeg får igang noe bilder!

Har 9x15 forran og 9,5x15 bak.. tyskerstrekk på bakdekka, så de er ikke breiene enn 215.. og subber bittelitt i litt kraftige fartsdumper! :P

Skulle kanskje vært valset noe? :P

Uansett..

Ser ut som du er godt igang med prosjektet ditt gitt! :P

uNF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt oppdateringer.

Mye jobb for tiden og flytting, slik at bilen har kommet i andre rekke da. Er så heldig at jeg har mistet 2 kapsler da. De gikk i går etter en liten rally tur i skogen, og en rask tur etter noen dårlige unnskyldinger av en riksvei her oppe. Så nå ser det helt sykt ut med 2 svarte stålfelger på bakhjula. Har inne en prisforespørsel på 15" felger med dekk. Håper jeg får svar i dag, slik at dette kan bestilles.

Ellers er sola kommet tilbake her oppe, slik at jeg skal polere og vaske hele bilen, og kanskje slenge på litt soting.

The Spanish Fly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

En liten oppdatering igjen.

Har stått litt stille med bilen ettersom det har blitt en masse jobb og stress. Men noe er iallefall gjort :)

Fått mørket rutene bak, og satt inn en gardin i bakruta slik at det ble litt mørkere inni bilen. Nye felger er bestilt, og ventes til slutten av uka. Strandet på 17" Star felger fra dekk-spesialisten.no i posrgrunn. 5999,- med 205/40-17 dekk. Syns jeg var så billig at jeg ikke kunne la det tilbudet gå fra meg. Ellers har bilen fått en helpolering for hand. Tok meg og en kompis 3 timer søndagsnatten. Bilder følger under.

glans.jpg

glans2.jpg

Audioten hjelper til med faste bevegelser :)

glans3.jpg

The Spanish Fly

Lenke til kommentar
Del på andre sider