Gå til innhold

Magisk: '97 Seat Cordoba - The Spanish Fly

Ranger emnet

Magisk

Anbefalte innlegg

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker og bukker. Hadde først sett meg ut en slik Toledo, men ble nok litt for sein i køa på den. Men denne bilen er jo også en sparebøsse. 45liters tank, og bruker ikke spes mye på mila heller.

Nå har jeg endelig vært innom forhandleren i dag og fikk klaget på noen saker som ikke var helt tipp topp stand.

Lyktesprutere virket ikke, hjullager venstre side bak var gått til faens, fjernkrontrollen til sentrallåsen virket ikke og ventilene til ventilasjonssystemet i bilen hadde knekte justeringer, så de kan ikke justeres. Dette ordnes av garangtien min. Dette er kjekt med 3 måneders forhandler garanti :D

Så skulle jo mine fine 17" felger med dekk komme i dag.. Eller i morgen, og da de ikke kom i dag, så er de nok her i morgern. Blir kjekt det.

[ ] 97 Seat Cordoba, 1,8 SXE auT.

The Spanish Fly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt av de samme problemene som du sliter med, spylere virker ikke og ikke fjernkontrollen heller..hehe. Men spylerne til lyktene har jeg bare kobla ut og satt propp i tanken, bare sløsing med væske lell. Kjøpt ny fjernkontroll, og må bare få koda den. Prøvd sjøl, sånn som det står i instruksjonsboka, men får ikke noe liv i den.

Cordoba med 17" blir RÅTT!! Gleder meg til bilder! Var gira på 16" på Dyret mitt, men økonomien stoppa det, så det ble små, men søte, 15-tommere.

Håper du slipper piss med girkassa di da. Pass på olje og slikt så tenker jeg det går bra.

Honda - The power of dreams :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt skeptisk når jeg leste posten til goldnos her. Dette betyr vel at jeg må være ekstra forsiktig med og bytte olje og slikt på kassa. Sto i boka at den skal byttes etter 50000km. Men har planlagt å ta ett bytte på motorolje med filter og samtidig ta gearkassa. Kjører jo ikke som ett svin om dagene, ettersom felgene ble satt på fredagen. Jeg var som en liten gutt på (h)julaften og bare reiv og sleit i plasten for og få det av og ta de nye felgene i skue. Jeg ble mildt sagt fornøyd :D Sto i etpar minutter og bare siklet. Og etter siklingen gav seg så ble det risting. Skuffelsen kom da jeg måtte vente i 2 timer for å låne bukken til verkstedet jeg gjorde dette på. Så etter 2 timer i endeløs spenning så var resultatet der:

cf47e27a.jpg

d54cc047.jpg

11e175b7.jpg

Er meget fornøyd selv da. Hjullagerproblemet løser seg forhåpentligvis onsdag eller torsdag denne uken. Resten tas på sikt. Men den 20. juli har jeg time hos Møller Bil AS i tromsø for fiks av fjernkontrollen til sentrallåsen. Ellers satser jeg på å få tak i noe lakk for og lakkere bremsetrommelene mine bak. De har mistet litt lakk og ser ikke så bra ut lengre. Vurderer noe farge ala det som er på bilen. 40mm senkefjærer kommer vel i posten om en uke håper jeg. Da må damen litt ned. Ble ganske så høy etter at jeg fikk på 17" dekk. Så nå har jeg vel slik Grand Vitara bakkeklaring. :p

The Spanish Fly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damn nice med felgs... :) Men du, lakke tromlene i bilens farge, er ikke det litt for rånete??

Må få gjort noe med tromlene mine jeg også, de har fått en lite kledelig rødfarge.. Vurderer å kjøpe nye og ta en liten jobb på bremsene der bak med det samme, sitter originale biter der og jeg har en følelse av at det nok begynner å bli på tide med noe litt freshere saker..

Må bare skryte - igår kjørte jeg fra heimen i nordre vestfold til oslo, og computeren viste 0,38 i forbruk på turen....flinke sparebøssa mi!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

El: Takker og bukker. Gjorde seg med nye saker vettu. Nye sko på frøkna blir bra :) Nei, ikke noe nett hjemme. Satt på jobb i går kveld og måtte legge inn bilder siden manics ville se :)

goldfnos: tja, nå har jeg bare 4 gir, så kanskje jeg slipper litt billigere unna? :p Men dette er ting jeg stadig sjekker. Ny bil så må jeg jo passe på dette. Så dette gullet må tas vare på :)

manics: takker og bukker :) Tja, du sier noe der ang. tromlene og fargen. Har vridd meg litt i søvne ang. den fargen der. Tar gjerne mot tips. Syns kanskje bilen er på vei til å bli litt rånete, så skal prøve og tone ned den faktoren der, ettersom jeg begynner å dra på årene. ;)

Men fargevalg forslag tas imot med stor takk. De er nå sånn grå lignende tror jeg.

Jeg vil ha en slik diesel bil som ikke bruker noe på mila. Var en tur i kiruna her om dagen, full tank da jeg kjørte og var akkurat begynt på reservetanken når jeg var kommet nesten hjem. Dette er en tur på 45mil pluss. Så siden jeg har en minimal tank med bare 40liter, så vil jo dette si at bilen er rimelig grei i forbruk.

Det jeg har glemt å legge inn info om og bilder av er jo det fine store nye luftfilteret mitt. Ble litt gromlyd ja.

The Spanish Fly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lita rotte med okei størrelse på motoren må vel være gunstig forbruksmessig. Trenger ikke akkurat anstrenge seg for å trekke den lille bilen opp bakkene! :) Men å nærme deg mitt TDi-forbruk klarer du ikke..hehe.

Har tenkt litt på å kjøpe smart fortwo, men tror jeg blåser i det, orker ikke noe "høyt" forbruk igjen... :lol

Gå for svarte tromler...diskret og greit. Du vil vel ikke akkurat flashe med mangel på skiver bak? hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke skryte på meg noe ekstra krefter, men TDi'en er igrunn akkurat passe i Toledoen. Deilig å kjøre Lierbakkene i rundt 120, akkurat der turboen koser seg som best :)

Kommer til å kjøre mattsvarte tromler jeg ihvertfall. Så blir de minst mulig synlig..hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider