Gå til innhold

bw20-motor i 240...?

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

bruk B20 du. Drit i alle negativene her inne. B20 er en knallgod motor, noe gammel og utgått ja , men utrolig villig og artig om de trimmes rett. Og tilnærmet umulig å ødelegge. Du har ikke vurdert en turbo konvertering da? ettersom effekt lista ble lagt på 150hk.. får jo litt mer moment ect med turbo:D. Har noen deler som ligger slengt om du er intr pm meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm.. ja, den b20motoren har jeg tenkt å ha i, hvis jeg ikke får overhalt b23a'en igjen... Turbo konvertering på en b20? Må man ikke bytte stempler, råder, veiv, lagre osv? Hadde ikke tenkt å bytte alt på den stakkars motoren. Tenkte på ny topp, kvassere kam, og litt større gassere... burde vel holde det vel?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kann vel ikke samenlingne b20 motorer fra volvo bm og volvo penta,med de som er i bil motorene,de skall til og med tåle mere juling enn den volo orginal laget til racer kjøring

 

ja de har gått på turtall, men ble laga for det, har selv en b20 penta den har gått på 5ooo omdreininger siden slutten på 60 tallet, starter å går som en klokke. men personelig ville jeg ikke gått for b20 i en 240 bruker mye bensin å hestne synes jeg virker tammere, dette er en motor med potensiale å få noen kr for til den rette, men med doble webere grenrør grov exsos å turbo ++++++++++ vil det bli litt futt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skal en handle doble webere, innsug, grenrør, kam, borre til 2.2, nye smidde stempel og alt det som må til - så koster det mer enn det smaker. Hvis du ikke har bilen i en spesiell løpsklasse selvfølgelig.

 

B20 er ikke spesielt egnet til turbo pga varmen, Savar-gutta har gjort _mye_ med sine for å dra ut 400 hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orginalmotoren har gått alt forlangt.. (nesten 900.000), har sinnsykt rådebank, å diverse andre ting som banker.. :P bruker ekstremt mye olje.. (4liter på 2mil ca) bruker enda mer bensin.. (ca 1.4l på langkjøring/fin kjøring). Derfor jeg vil bytte motor. Og når jeg i tillegg har litt trim til b20'en, er den mest aktuell.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke prøve å bytte den i en kurant skråstilt motor, det er en kurant motor for amazon å lignende.

 

men for all del vil putre runt med b20 greit for meg, hvist motorn starter å går pent ville jeg ikke bekymret meg for motoren, er skuddsikre de motorene.

 

hvet ikke hvor mange hk det er i den men tipper ca130, sikkert potensiale for 160 + uten de store utgjiftene, men er vel en del jobb å mo0ntere er ikke helt sikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke prøve å bytte den i en kurant skråstilt motor, det er en kurant motor for amazon å lignende.

 

men for all del vil putre runt med b20 greit for meg, hvist motorn starter å går pent ville jeg ikke bekymret meg for motoren, er skuddsikre de motorene.

 

hvet ikke hvor mange hk det er i den men tipper ca130, sikkert potensiale for 160 + uten de store utgjiftene, men er vel en del jobb å mo0ntere er ikke helt sikker

MEner du at b20 har 130 hester eller misforstår eg?

 

Eg personlig hadde handlet en f-motor til 240en, og heller kjøpt en gammal 140 med gåen motor og satt i b20en.. Då får du brukt trimmen og motoren i en bil den hører hjemme i, og 240en blir klar for FT til seinere, noe som er positivt ved salg eller hvis du får lyst på turbo..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo. Har tenkt på det der jeg også LocDog... Er bare det at jeg har ikke penger til verken F-motor eller en gammal 140... Hadde jeg hatt 20.000, hadde jeg jo såklart begynt på en ft-motor, og ikke satset på b20'en... Hva ligger brukte F-motorer på, forresten?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo. Har tenkt på det der jeg også LocDog... Er bare det at jeg har ikke penger til verken F-motor eller en gammal 140... Hadde jeg hatt 20.000, hadde jeg jo såklart begynt på en ft-motor, og ikke satset på b20'en... Hva ligger brukte F-motorer på, forresten?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo. Har tenkt på det der jeg også LocDog... Er bare det at jeg har ikke penger til verken F-motor eller en gammal 140... Hadde jeg hatt 20.000, hadde jeg jo såklart begynt på en ft-motor, og ikke satset på b20'en... Hva ligger brukte F-motorer på, forresten?

2000 fikk eg høre, mulig det var vennepris? Men du kan jo og bytte b20en, mye rart folk har liggende og mye rart folk trenger..

 

Det clutchhuset du trenger skal vel folk ha en del penger for og, så vidt eg har forstått.. Så det kan faktisk lønne seg å handle ny motor, siden du uansett må bytte enten clutchhus eller girkasse for å få motoren stående rett.. Noen som har litt mer oversikt over dette kanskje?

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår