Hayabuza Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 jeg har m47 på et'n.. har fått med meg at 47'n ikke tåler det helt store.. hvor høyt kan jeg gå i nm/hk før det går åt skogen? Noen som har kjørt med 47 kasse på et før? Erfaringer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 dem ryker jo med litt aktiv kjøring på b230a motor dem da Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 eg kjørte en FT med 1.3 i ladetrykk og m47 i 4 mnd... :D hehe og den hadde da blitt kjørt i flere år med den kassa på den motor. Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 men kjør til den står i sju steiner du :P funker det , knakk en på B234F med chip... Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 dem ryker jo med litt aktiv kjøring på b230a motor dem da Har du erfaring med det? Min er blitt sladdet, burnet og skrapt i hjel med b230a, men den lever i sitt beste velgående fortsatt. Jeg skal kjøre den på b21et, før jeg får meg Getrag! Så hvis du kjører som en kjerring, kanskje den ryker! ;) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 herjet ca 100'km m m47 på b230k , kassa er nå gått 370' og er enda i beste velgående sier nye eiger... Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 folk sier så mye rart om at M47 kassen er så dårlig. Har selv brukt M47 på et par turbomotorer uten problemer. Tror det har mye med standen på girkassen FØR man setter det på en turbomotor. Dessuten. korrekt bruk av en girkasse er jo tross alt clutch inn. skift gir. clutch ut. Er ingen/(få?) biler som er bygd så overdimensjonert som eldre volvo. men de er fortsatt ikke bygd for at man skal børne seg gjennom 1. 2. og 3. Av egen erfaring vil jeg påstå at M46 kassen er mye dårligere enn M47 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 sant nok , den kasse eg tok var jo blårøyk ut 1 , og 100dels sekund giring (riving) ned i 2 , før alt sto! brant seg etterpå fast i 1gir :D:D:D ehheh Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 en ting til.. de gamle M45/46/47 er jo overhodet ikke laget for å gire raskt... får ikke skikkelig inngrep på kort tid og da går det til helvette med utålmodig råner bak spakene.. Behandler man den NORMALT.. så holder de myye.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 en ting til.. de gamle M45/46/47 er jo overhodet ikke laget for å gire raskt... får ikke skikkelig inngrep på kort tid og da går det til helvette med utålmodig råner bak spakene.. Behandler man den NORMALT.. så holder de myye.. definer normalt a ;) Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 Har du erfaring med det? har det ja ;) jeg ville ikke ha brukt den på en turbo motor, men om du er glad i og bytte girkasser.. hvorfor ikke? ;) Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 definer normalt a ;) i dette tilfellet slik det er meningen at du skal bruke den.. noe som eliminerer burning, giring på kortest mulig tid osv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 bruke 1sec på å gire , trø clutchen helt inn , gire så ut , istedenfor halveis inn, nesten ut igjen før giret er lagt inn..... hehe ikkje rett ut m clutch i burning, Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 husk folkens: jo bredere dekk dere har, har dere diffbrems/sperre, forsterket clutch, o.l., skal det mindre til for å "knekke" kassen. Om man har 1-hjulsdrift og trillebårhjul, tåler jo kassen mer herjing, enn om man har 355 bakhjul og diffbrems, samt en superclutch. ja, litt over/underdrivelse nå, men det var bare for å vise det med litt mer kontraster. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 Sant det med at det ikke går å gire fort! :P Synkroniseringsringene henger ikke helt med, kommer alltid litt skraping ved rånegiring. Men behandle den helt greit, så lever den lenge. :) Skal bytte kasse etter hvert LMS, så du kan ta det helt med ro. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.