Gå til innhold

Lada 1500 PROSJEKT!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Det blir nok helt sikkert en del ombygging ja. Og jeg kan tenke meg det blir litt trangt i lengderetingen. Det mest naturlig valget er å gå for en Fiat Twin Cam. Hvis du skal ha turbo, bør du finne en Croma Turbo og plukke motoren av den. Ca. 160 hester mener jeg og den passer på motorfestene. Men du må fortsatt regne med ombygging av manifold, tenning, gassoverføringer, muligens bytte av girkasse og omsveising av girkassetunnel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.

Jeg har en Sort Lada 1500s 1984 mod.

Den skal jeg ha i en 2.L. Rekke 4 Twin Cam Turbo.

forrige eieren sa at det tok ham 3timer og bytte motor alene.

vet ikke om jeg klarer det,

men på en dag så skulle det gå.

så jeg tror ikke det tar så XTREMT mye jobbing.

Men jeg vet du må ha, gass stang, i stedet for waier.

men utenom det, så skal det ikke mye til.

Gutta Boyz Racing Team

Lada 1500S 1975 Mod

Ford Escort 1,6 1986Mod

Kjør som Faen

Lada-Mafia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå blir d så jeg prøver og bygge om hele understellet og alt fra volvo240 med b21et turbo motor med rundt 155hk tror jeg.men klarer vel å bygge den nærmere 200hester. Men den største utfordringen her er og få alt til og passe på lada karosseriet..

Dette blir en utfordring.Alt går ann, Det som virker umulig tar bare litt lenger tid...

mvh.

Arne

Lada 1500 (2107)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder motorkarakter ville jeg valgt Fiat TC any day foran Volvo 240. Fiatmotoren går virkelig bra. Lettere å bygge om også. Komponenter som passer mye bedre i Ladaen. Dette gjelder også bakaksling, som kan hentes fra Fiat, med skivebremser. Passer rett på. Men valget er ditt. Ser vel ikke bilen din ferdig i løpet av de fem neste årene ;)

 

 

Fullstendig utførlig bruksanvisning på engelsk finnes her:

(Gjelder for innsprøytningsmotor 2,0i)

 

http://www.zsiguli.hu/tuning/tuning_dohc_en.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.nei det er ikke sikkert. Men til opplysning så skal denne bilen ikke registreres.(bare gatebil) men har hørt med folk og de tror det funker bra med volvo motor.men selvsakt enklest med fiat.. Dere vet ikke om non internett sider hvor jeg kan finne en sånn twin cam motor fra fiat da?.Hvordan pleier de og være sånn stands messig.

Takk for svarenedragcar

Lada 1500 (2107)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen motorer på http://www.bruktbildeler.com:

 

Motor bensin - FIAT - 132 73-77 - 132 GLS 1,8 TC - Årsmod. 77

- Kvalitet: B- DeleNr: 10179- Pris: 3000

 

Motor bensin - FIAT - 2000 - TWIN CAM - Årsmod. 78

- Kvalitet: B- DeleNr: 44361- Pris: 3000

- Opplysninger: UTEN FORGASSER

 

Motor bensin - FIAT - 2000 - 2,0 - Årsmod. 80

- Kvalitet: B- DeleNr: 25705- Pris: 3000

- Karosseri: 4D SEDAN- ChassisNr: 132A20488615- Farge: BLÅ- Motor: 4 CYL FORG- MotorStorrelse: 2,0- GearKasse: 5 TR MAN- Opplysninger: DYNAMO FORDELER SERVOPUMPE

 

Motor bensin - FIAT - 2000 - TVIN/CAM

- Kvalitet: B- DeleNr: 27499- Pris: 3000

- Opplysninger: REOL V/LASTEBILSKAP VED SIDEN AV KURV

 

Motor bensin - FIAT - ARGENTA - 2,0 - Årsmod. 82

- Kvalitet: B- DeleNr: 9- Pris: 3000

- Opplysninger: TWIN CAM 2.0 LITER

 

Alle motorer over finnes hos:

Hedmark Bilsenter - Telefon: 62 35 93 40 - Faks: 62 35 93 50

 

 

 

Motor bensin - FIAT - ARGENTA - 2000 - Årsmod. 82

- Kvalitet: B- DeleNr: 63921- Karosseri: 4D SEDAN- ChassisNr: ZFA132A0000743017- Farge: BLÅ- Motor: 4 CYL FORG- MotorStorrelse: 2.0- GearKasse: 5 TR MAN- KmStand: 150000

 

Aasen Bildemontering - Telefon: 70 03 79 00 - Faks: 70 03 79 10

 

 

 

Tre gullkorn fra Ritmo TC, med 130 hester:

 

Motor bensin - FIAT - RITMO 83-88 - ABBARTH 130TC - Årsmod. 85

- Kvalitet: B- DeleNr: 48882- Pris: 4000

- Karosseri: 3D COMBI- ChassisNr: ZFA138A0003173546- Farge: SORT- Motor: 4 CYL FORG- MotorStorrelse: 1995 CM.- GearKasse: 5 TR MAN

Hedmark Bilsenter - Telefon: 62 35 93 40 - Faks: 62 35 93 50

 

Motor bensin - FIAT - RITMO 83-88 - ABBARTH 130TC - Årsmod. 86

- Kvalitet: B- DeleNr: 42259- Pris: 4000

- Karosseri: 5D COMBI- ChassisNr: ZFA138A0003222102- Farge: HVIT-BLÅ- Motor: 4 CYL FORG- GearKasse: 5 TR MAN- Opplysninger: M/DYNAMO,H.DRIVAKSEL,FORDELER

Hedmark Bilsenter - Telefon: 62 35 93 40 - Faks: 62 35 93 50

 

 

Motor bensin - FIAT - RITMO 83-88 - ABARTH

- Kvalitet: B- DeleNr: 25708- Pris: 4000

- FabrNr: ABARTH- Opplysninger: M/GASSER LUFTFILTER DYNAMO FORDELER STARTER

Hedmark Bilsenter - Telefon: 62 35 93 40 - Faks: 62 35 93 50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Når det gjelder motorkarakter ville jeg valgt Fiat TC any day foran Volvo 240. Fiatmotoren går virkelig bra. Lettere å bygge om også. Komponenter som passer mye bedre i Ladaen. Dette gjelder også bakaksling, som kan hentes fra Fiat, med skivebremser. Passer rett på. Men valget er ditt. Ser vel ikke bilen din ferdig i løpet av de fem neste årene ;)

 

 

Fullstendig utførlig bruksanvisning på engelsk finnes her:

(Gjelder for innsprøytningsmotor 2,0i)

 

http://www.zsiguli.hu/tuning/tuning_dohc_en.html

 

Blir det mindre ombygging hvis man velger en annen Fiat motor enn Fiat Argenta DOHC 2.0?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår