Hot Rod Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Summit Racing selger overhalte 4 ports Quadrajet forgassere med "small block calibration suitable up to 400cid / 385hp." Var ikke dette originalutstyr på 60-70 tallet? Prisen er ganske grei (290$). Vil dette funke greit på en tilnærmet original 350, eller bør jeg heller gå for en Edelbrock 650 cfm eller noe slikt? Er ikke Edelbrock og Quadrajet nesten like? Er den ene bedre enn den andre? En 750 cfm forgasser er jo mye, men samtidig vil den jo være stor nok til å fungere greit også etter evt trimming når/hvis motoren skulle tippe over 350 hk. Hvis 750 cfm er mye for en 350 motor, hvorfor brukte de det på 70 tallet? Hvordan fikk de det til å funke? "Alle" sier jo at en mindre forgasser er lettere å justere bra? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torqueflite Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Q-jet ble brukt på fabrikksmotorer fra 300 til 500 cid. Det er en forgasser med tilnærmet uendelige kalibreringsmuligheter. At den har en rating på 750 cfm skal du ikke være redd for, da de er variable. Å bruke en Q-jet på en trimmet motor er fullt mulig, men de er vanskeligere å tilpasse enn f.eks Carter eller Holley. Edelbrock's forgassere er Cartere i design, så det som gjelder for Carter vil også gjelde for Edelbrock. Hvis du ikke har god kunnskap om Q-jet, tror jeg du vil bli mer fornøyd med en Edelbrock. Til slutt: Det er ikke riktig å si at en xxx cfm forgasser er for stor til en yyy cid motor. Det som er vesentlig er at en forgasser må ha et visst "booster signal" for å fungere riktig. Siden det er søndag, kan du kose deg med denne: http://www.popularhotrodding.com/tech/0511phr_carb/ Siter Jesus loves you.... I think you're an asshole..:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Fordelen med q-jet merker du best på en 4x4... Utformingen gjør at den ikke så lett drukner i bratte skråninger. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mai 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Takker for info begge to! Er på jakt etter forgasser som passer bra for BÅDE 200hk original 5,7L OG 350hk+ på samme motoren. Da slipper jeg å bytte forgasser ifm senere trimming. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 Hei, har en q-jet som er overhalt, har ikke hvert i bruk siden. intresert? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.