Gå til innhold

Motor

Ranger emnet


Ascona b 1979

Anbefalte innlegg

ok.. har dere noen tips om bakenne å mellomaksling jeg kann bruke da??

 

 

 

få tak i ein kraftig stiv bakaksel vist du ska kjøra 3.0 24V helst volvo med sperre frå engelunden...sveis om festene... ascona b 2.0 bakaksel fungere også fint, men då burde du gjedna få tak i ein ny pinjong og ei brukbar lamelldiff. for shellholmdiff kosta da rundt 17000 kr da e ganske dyrt...sveise du om volvobakakselen so får du ei ganske bra diffbrems på engelund te 8000kr.....veit ikkje heilt ka eg ville gjort....opp te deg....ska du bruka volvobakaksel so får du jo og skivebrems bak, men du bør bygge om til 4 - bolts sirkel bak eller bytte til 5 - bolts spindler framme....ette lite råd fra meg! selfølgeli må du ikkje ha nåko av detta, men skal du ha driverk so ville eg satsa ein av dei to!

Opel Ascona B 2,2 (Solgt)

Kadett C (c20ne) (Solgt)

Opel Ascona B 3000 24V Turbo (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en calibra turbo motor til salgs visst det kunne være av interesse?

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=120904

 

Å du er klar over att en 3.0 24v motor er litt vel lang for en ascona b?

For å få plass til radiaotor forran der må du flytte inn torpedo veggen ca 10-15cm for å få motor såpass langt bak att du får plass til radiator og kjølevifte..

Om du da ikke har planer om å flytte radiator til bagasjen da?

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men for 3,0 24v må man kunne å mekke og sveise:) Man må vel flytte inn torpedovegger, og flytte litt på radiatore osv...

Mye som må modifiseres for å få den nedi en ascona...

Hva er nm-tallet på en 3,0 24v da?? Noen som vet??

Ascona B ønskes kjøpt!

Max 15 000!

Minimalt med rust!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår