Blast_off Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Trenger noen spacere for å slippe at dekkene tar borti plastskjermen fremme i hjulbuen når jeg svinger. Det er så vidt dekkene tar borti så tror det holder med spacere på noen mm. Fant disse på biltema: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=98978 Er de grei eller? Lurte også på å kjøpe noen bak for å få felgene litt lenger ut i hjulbuen, men de må nok være litt større, noen som vet hvem som selger dette? Tror nok ikke jeg må skifte hjulboltene på de små spacerene fra biltema, men om jeg kjøper noen større bak må vel boltene skiftes? det er bolter som sitter fast, med mutter, ikke løse bolter altså. Vanskelig å skifte til lengre bolter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Aluminium er jo aluminium uansett hvor man kjøper det, så vil ikke tro det er noe galt med kvaliteten. Men siden de er av universal utførelse kan det jo hende passformen ikke blir helt hundre. De var jo billige da, så bare kjøp og prøv. Hvis det ikke går så bra har du jo ikke tapt så sinnsykt mye akkurat. Jeg hadde kjøpt dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blast_off Skrevet Mai 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 ja var jo rimelige, tar de og prøver de fremme, men tenkte på en ting, har kjøpt senterringer til felgene så de skulle passe perfekt, setter jeg på de spacerene bygger vel de så mye ut at funksjonen til senterhuben/ringene forsvinner? mulig senterhubben fortsatt vil bygge litt ut om jeg går for de på 3 mm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikGT Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Selve navet på forhjula pleier jo å bygge ut alt fra 10-25mm, så en spacer på 3mm skal ikke ha noe å si for senterringene dine.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blast_off Skrevet Mai 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Selve navet på forhjula pleier jo å bygge ut alt fra 10-25mm, så en spacer på 3mm skal ikke ha noe å si for senterringene dine.. Ok da er det ikke noe problem, jeg satser på å prøve et sett fra biltema. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikGT Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Et tips da, lakk aluspacerne med noe zinkspray eller noe sånt.. Jeg skulle ta av noen alu-spacere fra en Scorpio jeg hadde, og endte opp med å meisle de av.. Da de hadde korrodert fast i bremseskiva... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Et tips da, lakk aluspacerne med noe zinkspray eller noe sånt..Jeg skulle ta av noen alu-spacere fra en Scorpio jeg hadde, og endte opp med å meisle de av.. Da de hadde korrodert fast i bremseskiva... :roll: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-kungen Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Et tips da, lakk aluspacerne med noe zinkspray eller noe sånt..Jeg skulle ta av noen alu-spacere fra en Scorpio jeg hadde, og endte opp med å meisle de av.. Da de hadde korrodert fast i bremseskiva... siden du hadde scorpio.. hvor brede dekk var det plass til? gikk det med 235? eller 7" felg hvertfall. Siter 1995 volvo 940LT HGV 1990 volvo 240 Turbo (prosjekt) 1994? ford sierra stubben edition [x] 1994 mod ford scorpio [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianG Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 kansje litt OT men, går det ikke ann å hive på noen vanlige skiver istedenfor å kjøpe spacer? Siter 86" 740tic + diverese herje og bilcrossbiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemern Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 kansje litt OT men, går det ikke ann å hive på noen vanlige skiver istedenfor å kjøpe spacer? bare og slenge på skiver det, vist du er glad i kast i felgene.. hehe. det går nok ann, men det blir jo for lite annleg mot annlegsflata, strammer du den ene bolten mere enn den andre da så blir det jo kast som faen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianG Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 bare og slenge på skiver det, vist du er glad i kast i felgene.. hehe. det går nok ann, men det blir jo for lite annleg mot annlegsflata, strammer du den ene bolten mere enn den andre da så blir det jo kast som faen.. OK, da var jeg ikke så smart som jeg trodde da! Siter 86" 740tic + diverese herje og bilcrossbiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Juni 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 Stoppskiver er nok dårlig forslag ja :roll: Som sagt før, for liten anleggsflate i tillegg til at det kan bli vanskelig å få på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg