Gå til innhold

Tegninger av rattstamme.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har fått mangel pga. slark i rattstammen på impala'n min. Også tenkte jeg at jeg skulle pelle ifrahverandre hele dritten og se om det bare var og bytte noen lager. Men jeg får ikke pella den helt i beter. Så jeg lurer på om det er noen som har tegninger på åssen det sitter sammen, en sprengskisse eller noe ligende.. Selve rattstammen er en orginal stamme fra en 64 impala med tilt(slarken ligger i selve tilt delen). Så vist noen har tegner på det eller noen vet åssen det skal plukkes i beter så hadde det vært fint om dere hadde tatt dere tid til og forklare det.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært borti samme problemet på flere malibuer.. på dem sitter det 4 bolter med torx hue på som har en tendens til å løsne, men for å komme til dem må du av med rattet, av med rattlåsen, bort med blinklysdelen, ut med tenningslås så vil du se det inni der en vei (må sikkert av med noe mer :) ). ta ut de skruene du kommer til å sett de inn igjen med blå locktite så de ikke løsner igjen.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke helt samme type rattstamme, på bilen min så sitter det bare spaken til tilten og blinklyset også tuta i senter så klart..

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan så være, men jeg får jo ikke pella driten ifra hverandre:P

FAnt noe på denne siden du får kikke nærmere etter, jeg djorde denne jobben på

Astroen, feila og plumdra men fikk det til, prøv å koble av blinklysledningene nede på rattstammen så du får "løftet" ut blinklysbryteren da ser du bedre. men prøv on du finner litt info her, (du må klikke vidre) http://www.autozone.com/servlet/UiBroker?ForwardPage=az/cds/en_us/0900823d/80/11/d2/78/0900823d8011d278.jsp

0900823d8020567b.gif

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det selve vippe punktet på tilten du ikke få ifra hverandre?

Den er normalt bare festet med 2 splinter som du kan dra ut, med og sette en bolt i senter. Det er som regel ikke så stort fjærtykk som det ser ut til, klarer og presse sammen med neven. Dette var likt på chevyen og forden min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fannt ut åssen det skulle gjøres her om dagen, måtte dra ut pluggene kobble av fjørene og få av lagret som sitter i bunn på rattstammen. Da fikk det:P Var et par 1/10mm slark i dem, og det blir jo en del når man får på rattet. Så jeg skal ta og få dreid til et par nye så fort som mulig. Men ellers, er det noen som har kjøpt no deler fra http://www.classicindustries.com før? er en del ting der som jeg må få tak på. Også er jeg litt skeptisk når det gjelder og kjøpe ting fra statene.

Åssen det går og få ting sendt fra dem osv. om man må bruke JetCarrier eller noe lignende for å få frakta delene over sjø'n m.m..

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår