T-TIC Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 hei er ny her så.. men har et problem med min 740 GL.. årsmodell 1987 Motor = B230K (alle frykter tydeligvis "K" betegnelsen) problemet på bilen er at når bilen er kald (og nå til tider varm) så kan bilen plutselig slutte og og funke (dette ved brems etter høy fart) da jeg starter bilen igjen, så får bilen et meget høyt turtall på tomgang (2000-2500) hva kan være feil her? at det er en møkka motor veit jeg. vil mye heller ha en B230ET motor til mitt TwinTurbo Prosjekt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomassj Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 en jeg kjenner som har samme motor hadde samme problem å da var det tett slange fra bensintanken å det at du vil ha ET! motor til twin turbo prosjekt er vel heller dårlig med mindre du skal bytte ut innmaten! Siter 95 Golf 3 94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt 85 Volvo 740 88 Volvo 740 delebil 87 Volvo 240 Stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T-TIC Skrevet Mai 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 har spurt noen oldiser som har jobba på volvo siden 240/740 gullalderen som fortalte at det var det beste utgangspunkte og bygge twinturbo på.. veit det vil bli mye MYE jobbing for og få det til, men jeg tenker at resultat vil blir bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 da har de vært for opptatt med å grave etter gull i stedet for å skru bil, for den dagen B230ET er bedre alternativ enn f.eks. B23ET eller B230FT/FK å bygge på, da har det blitt skikkelig kaldt nedenunder! ang. K motoren - mange vakuumslanger til forgasser osv der... mye morkne slanger der eller? kan jo være at noe av problemet ligger der. B230K er faktisk en ganske ok motor når alt funker. Men når man begynner å få trøbbel er det omtrent ingen som vil ta i det når det er snakk om feilsøking! Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Få tak i så ny blokk som mulig (med underspyling) hvis du skal bygge noe gromt. Innmaten i ET`n holder med opp til 250hk ca. Hvorfor twinturbo? Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T-TIC Skrevet Juni 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 hvorfor twinturbo... grunnen er vel at jeg ikke vil ha det som alle andre har..er vel ikke så mange som har en Volvo 740 TWIN turbo intercooler... eller 740 T-TIC :driving men hva mener dere er det beste motoren og bygge twin turbo på? setter pris på alt svar jeg får :thanks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 hvorfor twinturbo... grunnen er vel at jeg ikke vil ha det som alle andre har..er vel ikke så mange som har en Volvo 740 TWIN turbo intercooler... eller 740 T-TIC :driving men hva mener dere er det beste motoren og bygge twin turbo på? setter pris på alt svar jeg får :thanks h profil råder. smide stempler. 531 topp. og b230 blokk Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 og det twinturbo greine blir vel bare tull.. lite hensiktsmessig. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 nja.... mye styr i alle fall.. men sjekk http://www.boost242.se/ eller http://forum.turboperformanceclub.com/viewtopic.php?t=111886&highlight=boost der har mats ivarson et twinturbo bygge med to mitsubishi snurrer... Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T-TIC Skrevet Juni 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 greit det med twin turbo.. kanskje det blir litt slit.. men har lyst på noen gromt.. hva med V8 option? noen problem der..med godkjenning og motorbytte? noen som har litt peil på hvordan man gjør dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 jeg vil ikke være frekk, bare sette ting i perspektiv; Fiks først forgasser FØR du eventuelt setter i gang med Twin-turbo prosjekt;) Og V8'er med Twinturbo går neppe i volvo, det er ikke plass under huven... selv Amerikanere sliter med å få twinturboer under panseret med v8'erne sine :op Har dog lest om noen som har fått det til... men da har de satt turboene Bakerst på eksosanlegget, med laaange trykkrør fram til motoren, og eget oljesystem til turboen baki. Trykkrørene ble faktisk så lange at det ble en intercooler-effekt på de.. så de slapp intercooler :op Litt artig:) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 men derimot vanlig Chevy 350 TPI'er etz, er det mange som har satt inn... :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T-TIC Skrevet Juni 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 tenkte at med V8 så driter jeg i TwinTurbo...V8 går jo forholdsvis bra.. hvordan blir det med godkjenning.. hva må gjøres? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 hmm... hvis jeg ikke husker helt forferdelig galt, så må det byttes til annen type Dempere, fjærer og krengings-stag forran ( Mener det kommer fra 740 m/dieselmotor). "Problemet" er heller å få sammen et passende eksosanlegg, bensinsystem, etz... :) Spesial-motorfester for V8'er trenger du og....girkasse fra en amerikaner... mellomaksling som passer til kassa... hehe.. lista er vel lang, men er noen på forumet som faktisk har byttet.. så ville hørt med dem:) Kan ikke så mye om V8'ere i Volvo..hehe:) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.