Gå til innhold

B230K = slit

Ranger emnet


T-TIC

Anbefalte innlegg

hei er ny her så.. men har et problem med min 740 GL..

årsmodell 1987

Motor = B230K (alle frykter tydeligvis "K" betegnelsen)

 

problemet på bilen er at når bilen er kald (og nå til tider varm) så kan bilen plutselig slutte og og funke (dette ved brems etter høy fart)

da jeg starter bilen igjen, så får bilen et meget høyt turtall på tomgang (2000-2500)

 

hva kan være feil her?

at det er en møkka motor veit jeg.

vil mye heller ha en B230ET motor til mitt TwinTurbo Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en jeg kjenner som har samme motor hadde samme problem å da var det tett slange fra bensintanken

 

å det at du vil ha ET! motor til twin turbo prosjekt er vel heller dårlig med mindre du skal bytte ut innmaten!

95 Golf 3

94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt

85 Volvo 740

88 Volvo 740 delebil

87 Volvo 240 Stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har de vært for opptatt med å grave etter gull i stedet for å skru bil, for den dagen B230ET er bedre alternativ enn f.eks. B23ET eller B230FT/FK å bygge på, da har det blitt skikkelig kaldt nedenunder!

 

ang. K motoren - mange vakuumslanger til forgasser osv der... mye morkne slanger der eller? kan jo være at noe av problemet ligger der. B230K er faktisk en ganske ok motor når alt funker. Men når man begynner å få trøbbel er det omtrent ingen som vil ta i det når det er snakk om feilsøking!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor twinturbo... grunnen er vel at jeg ikke vil ha det som alle andre har..er vel ikke så mange som har en Volvo 740 TWIN turbo intercooler... eller 740 T-TIC :driving

 

men hva mener dere er det beste motoren og bygge twin turbo på?

setter pris på alt svar jeg får :thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor twinturbo... grunnen er vel at jeg ikke vil ha det som alle andre har..er vel ikke så mange som har en Volvo 740 TWIN turbo intercooler... eller 740 T-TIC :driving

 

men hva mener dere er det beste motoren og bygge twin turbo på?

setter pris på alt svar jeg får :thanks

 

h profil råder. smide stempler. 531 topp. og b230 blokk

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil ikke være frekk, bare sette ting i perspektiv; Fiks først forgasser FØR du eventuelt setter i gang med Twin-turbo prosjekt;) Og V8'er med Twinturbo går neppe i volvo, det er ikke plass under huven... selv Amerikanere sliter med å få twinturboer under panseret med v8'erne sine :op

 

Har dog lest om noen som har fått det til... men da har de satt turboene Bakerst på eksosanlegget, med laaange trykkrør fram til motoren, og eget oljesystem til turboen baki. Trykkrørene ble faktisk så lange at det ble en intercooler-effekt på de.. så de slapp intercooler :op Litt artig:)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men derimot vanlig Chevy 350 TPI'er etz, er det mange som har satt inn... :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... hvis jeg ikke husker helt forferdelig galt, så må det byttes til annen type Dempere, fjærer og krengings-stag forran ( Mener det kommer fra 740 m/dieselmotor).

 

"Problemet" er heller å få sammen et passende eksosanlegg, bensinsystem, etz... :) Spesial-motorfester for V8'er trenger du og....girkasse fra en amerikaner... mellomaksling som passer til kassa... hehe.. lista er vel lang, men er noen på forumet som faktisk har byttet.. så ville hørt med dem:) Kan ikke så mye om V8'ere i Volvo..hehe:)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår