Gå til innhold

Hjelp, vannpumpa mi røyk

Ranger emnet

Unitrack

Anbefalte innlegg

nei vet også det, men synes det var rart jeg ikke kunne se noe. så bare selve kammen..

den bruker ikke kjølevann

nå har ikke jeg kjørt med den etter fredag. så vet ikke om den blir fort varm!

e ikkje inn at me kammen termostaten ligg. det er en slags ventil rett før retur slangen til radiator

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jeg ute å sjekka her...den øverste slangen blir varm. den under er kald. vist jeg tar av den lille slangen som går til vanntanken så spruter det vann ut, når den kom på 90 grader, det sier seg selv. det kom ikke noe når bilen var under den varmen!

BMW E36 318 91mod

BMW E30 325 85mod

X:Bmw E30 M3 87mod,Audi A4 1.8t 97mod, Calibra 2.0 16v 91mod,Calibra 2.0 16v 90mod,Kadett E 1.6 Gt 86mod,Corolla Lx 87mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Hadde samme problemet på min, bilen dro opp i 120grader uten noe grunn. Det som hadde skjedd med min var at det hadde kommet luft i systemet og termostaten hang seg opp. Bytt kjøleveske det hjalp på min. klem litt på slangene slik at du er sikker på at det ikke er noe mer luft i systemet.

Zoom Zoom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Hadde samme problemet på min, bilen dro opp i 120grader uten noe grunn. Det som hadde skjedd med min var at det hadde kommet luft i systemet og termostaten hang seg opp. Bytt kjøleveske det hjalp på min. klem litt på slangene slik at du er sikker på at det ikke er noe mer luft i systemet.

Har fikset det, det var vannpumpa. orginal drit pumpa til audi. plastik faktisk

BMW E36 318 91mod

BMW E30 325 85mod

X:Bmw E30 M3 87mod,Audi A4 1.8t 97mod, Calibra 2.0 16v 91mod,Calibra 2.0 16v 90mod,Kadett E 1.6 Gt 86mod,Corolla Lx 87mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt arbeid! måtte av med mye, trodde først at registerreima ikke var i veien for pumpa, men det var den da.. så jeg bytte reim også!

BMW E36 318 91mod

BMW E30 325 85mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

du mærker om det er vannpumpa da, hvis en av slangene fra vannpumpa ikke blir varme, pumper den ikke vann rundt. min røk for et par uker siden, kjørte den opp på værkstedet til en jeg kjenner og han tok 3700,- for ny pumpe. reg.reim og resten av reimene. er samme opprasjon å skifte de, så burde tas samtidig;D

Audi A4 1,6 sedan farts børssa mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider