Gå til innhold

Hvordan koble en sub med dobbelspole ?

Ranger emnet

MortenseN

Anbefalte innlegg

I morgen skal jeg og kjøpe høytaler kabler.. Så har jeg en Pioneer TS-W3004SPL 3000w og en a/d/s/ forsterker 300w X4 + 1 X 600W..

Hvordan kan jeg koble subben til kassa da ? For at det skal bli riktig ? siden det er dobbelspole.. Vil ikke gjøre noe galt :D da jeg er blond på dette :P hehe

Og er bare subben som drives på den forsterkeren

Drive to surive :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluss fra den ene plusspolen til pluss på den andre plusspolen. så pluss fra plusspolen og til forsterker.

minus fra ene minusspolen til minus på den andre minusspolen. og minus fra minusspolen til forsterker.

da vil du belaste forsterkeren i 2 ohm ;)

:D

ble mye plusser og minuser detta :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluss fra den ene plusspolen til pluss på den andre plusspolen. så pluss fra plusspolen og til forsterker.

minus fra ene minusspolen til minus på den andre minusspolen. og minus fra minusspolen til forsterker.

da vil du belaste forsterkeren i 2 ohm ;)

:D

ble mye plusser og minuser detta :P

heeey :D

2ohm_brokoblet_dvc.jpg

sånn altså ? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der har du'n vøtt ;)

er ikke helt sikker på hvordan du skal koble den på forsterkeren men. hvis du kan brokoble den så gjør du det;)

er jo bare en + og - på forsterkern.. :P hmm.. jaja.. får håpe på det beste i morgen :D hehe..

men er bare og dra vanlige høytaler ledninger fra + til andre + på subben ? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis d var den "porta" kassa du fikk av dan så er ikke den akkurat noe og juble over.. men det dunka som fan i bilen til dan. sikker på at u har kobla riktig?

er nok den.. svart og stygg right ? :) hehe.. Funker som bare det nå vøtt.. men forsterkern er for liten så den blir fort varm også da kutter den.. :\ så må ha ny.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider