205GTi Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Hei. Gjorde et impulskjøp på en Omega A for et par dager sida. Bilen er, i følge vognkortet og bakluka, en GL. På framskjermene står det GLX (se bilde). Hva innebærer den ekstra X'en? Er dette en liten "oppgradering" fra GL, eller hva? -Peer Christian. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelFanatikeren Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Kan det være at den har tåkelys i fangeren og sideskjørt ? Siter "Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbomega Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Har hørt dette engang. En kammerat hadde også glx. Her var: -sentrallås -el.speil med varme. -servo -turteller -manuell takluke -manuelle vinduer -20SE motor med R25-kasse ikke sideskørt, ikke grøftelys, ikke kjørekomp+++ Siter www.turbomega.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelFanatikeren Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 min GL har følgende: Turteller El speil med varme Manuell takluke Servo Manuelle vinduer Kan det være at glx kun ble levert i starten av produksjon ? Mener å ha sett et par glx med den gummi 3000 vingen på bagasjen, men er sikke sikkert det har noe å si. Siter "Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
205GTi Skrevet Mai 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Har hørt dette engang.En kammerat hadde også glx. Her var: -sentrallås -el.speil med varme. -servo -turteller -manuell takluke -manuelle vinduer -20SE motor med R25-kasse ikke sideskørt, ikke grøftelys, ikke kjørekomp+++ Jeg har alt utstyret du nevner, men verken skjørter, grøftelys eller kjørecomputer. Kan nok stemme godt det du sier. Egentlig så trodde jeg det meste av utstyret var standard på GL, og at dette skilte GL fra LS, men jeg er ikke akkurat ekspert på disse Opel'ene. Du mener jeg har 20SE motor? Sjekka på nettsidene til mekonomen ved å taste inn registreringsnummeret, og da sto det C20NE. Ser i ettertid at det ikke er noe som heter C(?)20SE på lista til Mekonomen. Finnes det noen måte jeg selv kan se forskjellen på? Hadde vært greit om det er 122 hester istedenfor de 115 som jeg hittil har trodd det har vært. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelFanatikeren Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 På blokka står motornr slått inn og der står det om det er C20NE eller 20SEH samt hvor den er laget, hvilket karosseri og årsmodellen. Mener det sitter på førersiden nærme torpedoveggen, men er ikke helt sikker. Siter "Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
205GTi Skrevet Mai 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 min GL har følgende: Turteller El speil med varme Manuell takluke Servo Manuelle vinduer Kan det være at glx kun ble levert i starten av produksjon ? Mener å ha sett et par glx med den gummi 3000 vingen på bagasjen, men er sikke sikkert det har noe å si. Det er fullt mulig det bare er tidlig produserte biler som kom som GLX. Min bil er fra '88. Har nok ikke 3000-vinge, men det kommer etterhvert, får jeg håpe.happyhappy I første omgang må det prioriteres å få den EU-godkjent. Får håpe det går relativt greit, eneste jeg veit om er at kanalen på høyre side må byttes, pluss at brekkvaieren må strammes. Kommer garantert flere ting, men det tar jeg som det kommer... På blokka står motornr slått inn og der står det om det er C20NE eller 20SEH samt hvor den er laget, hvilket karosseri og årsmodellen. Mener det sitter på førersiden nærme torpedoveggen, men er ikke helt sikker. Skal sjekke hvilken motor som sitter i bilen så fort jeg kommer meg ut i garasjen igjen. Takk for svar, turbomega og OpelFanatikeren! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel Rekord 24V Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Trodde X'en var for servo jeg, men mulig jeg tuller! Siter Rekord 3.0 24V 4stk.senator 3.0E selges i deler tlf 41643425 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbomega Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Omega ble aldri levert med 20SEH!! Fram til 1990 er det stort sett 20SE som sitter i de, og fra 1990 og nyere er det stort sett C20NE. Det fantes C20NE fra og med 1986/7 også, men disse ble ikke importert til Norge. Jeg har en bruktimportert 87 mod som hadde C20NE til stor overaskelse.. Motorbetegnelsen finner du innbanket i blokken. Rett bak (mot copéen) eksosmanifolden øverst på blokken står det. Grav vekk litt drit så ser du det.. Listen til mekonomen eller hva det var tror jeg i alle fall ikke på.. Håndbrekkvaieren skal sikkert IKKE strammes. Det du skal stramme er justeringsskruene inne i trommelen.. -Slakk først vaieren. -juster så inne i trommelen til brekket NESTEn tar. -Så justerer du vaieren til den blir passe. Hvis du bare srammer vaieren blir ikke armene i rett hvileposisjon. Trodde X-en hadde noe med standardutstyr å gjøre. Servo, turteller eller noe. Men lurer på om opel kjørte en kampanje på noe ekstrautstyr, slik at mange av de andre også har dette utstyret.. http://www.senatorman.de er mye godt lesestoff, men modellbetegnelser og utstyrsnivå varierer mellom landene bilene ble produsert til. Siter www.turbomega.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FastOmega Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 i min 2 liter så er det en c20ne.. og jeg er ganske sikker på at den ikke er brukt importert.. En 87 model Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbomega Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Hvilken motorstyring da? Sikker på at motor ikke er byttet? Siter www.turbomega.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelFanatikeren Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Denne bilen er vel ikke fra Horten ? Har sett at det har gått en slik glx rundt i byen. Siter "Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
205GTi Skrevet Juni 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Denne bilen er vel ikke fra Horten ?Har sett at det har gått en slik glx rundt i byen. Nei, kjøpte den av en nede i gata her, så jeg vil tro den hovedsaklig er kjørt i Tønsberg. Den har imidlertid stått stille det siste halve året, da forrige eier kjøpte en nyere Omega i fjor høst. Har fått time for EU-kontroll 15. juni, så er spent på hva som må gjøres for at den går igjennom. Er det noen "gjengangerfeil" på Omega A, noe jeg må regne med må byttes? Bilen er pent holdt, men bærer preg av å ha stått en hel vinter. Rust er det desverre en del av. Alt er ikke like alvorlig, men jeg er klar over at noe av det kommer til å påpekes på kontroll, og at det må utbedres. Edit: Fant en tråd om vanlige problemer på Omega nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ettan Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Det der glx greiene er nok bare dekaltrim.. Men GLS derimot har mer utstyr som kjørekomp. osv... noen av de har også diffbrems. Ang. 20se og c20ne så er det et skille i -89. Da kom det strengere avgassregler i norge som resulterte i at de begynte med c20ne (med katalysator) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg