buskmann Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Kan jeg fylle tennvæske på tanken og kjøre som før? Diesel-bil. Har også lampeolje liggende. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 prøvd med vedbrikker å...? :hvaskjera Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Mai 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Dette er ikke tull. Noen har sagt at diesel, tennvæske og lampeolje er omtrent det samme. Bare å fylle opp sier de. Stemmer dette? Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Bare å prøve det vel, gammeln kjørte på diesel blanda med spillolje og frityrolje:) Siter '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Kommer nok ann på bilen/motoren dette. De gode gamle M6'ene til forsvaret feks, kunne fint gå på parafin eller til og med spillolje i kortere perioder, om man skulle havne i en trasig situasjon. Tviler på at dagens moderne motorer er like medgjørelig men. Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mariu$ Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Min stefar jobber på torp flyplass og der tapper de enorme mengder drivstoff fra flyenes forskjellige tanker fra det laveste punktet tilfeldig kondens , og det er dyrt å destruere så de ansatte tar det med hjem. Så her går parafinovnen og 2 dieselbiler på jet-a1. Er litt renere versjon av parafin og gir de samme ytelser,lukter bare litt grommere av eksosen. Siter Den som arbeider masse gjør masse feil , den som arbeider lite gjør lite feil , den som bare sløver gjør ingen feil , den som ikke gjør feil blir forfremmet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
void Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 mariu$: er det lov å kjøre på, da? Undres bare :b Siter Cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Jet-A1? Høres tøft ut :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bobletrond Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Husk bare at Jet-A1 og lampeolje er mye tørrere enn diesel. Du kan "brenne" dieselpumpen. Har forsøkt dette (Jet-A1) selv, men det gir litt mindre effekt. Kan anbefale en tank eller noen liter for å rense opp koks og dritt i motoren. Bilen gikk mye renere og bedre på ren diesel etterpå.Ville ikke ha kjørt det på en nyere deiselbil, har di chipet hold deg til bare diesel.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frangran Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Noen dieselsystemer har godt av å få ekstra smøring en gang imellom. Har hatt lastebil og der brukte jeg en liter 2-takts olje i en tank(300liter) en gang imellom om vinteren når jeg brukte sprit i dieselen for å hindre frysing. Spriten tørker ut dieselen og tar bort litt av smøringen. Vet også at eiere av amerikanske Ford diesel vans og pickups på 90-tallet anbefales å bruke dette for å forlenge levetida på dieselpumpa. Skulle tro at det ville bli omtrent det samme med dette deivstoffet. Litt 2-taktsolje en gang i mellom i systemet fungerer nok fint. Er ikke helt sikker på doseringen, men kanskje andre kan si noe om dette... Er ikke sikker på om jeg ville gjort dette med en dieselbil med katalysator, da jeg ikke vet om denne ekstra olja i dieselen tar knekken på kat'en. Kanskje noen vet det også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 De gamle Land Roverne går jo på tran, så hvorfor ikke? :D Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mariu$ Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Den ene bilen er en 2000 modell 1,9tdi og den viser ingen tegn til problemer, den andre er ganske gammel diesel uten turbo fra tidlig 90tall og den går også reint og fint. Samtlige på teknisk avdeling for widerøe i sandefjord bruker jet-a1 enten til å å fyre hjemme eller på bilen, men om det er helt lovelig vet jeg ikke...... bilen var inne på stor service med full tank på jet-a1 og kjørt på det hele året og de merket ikke noe. Siter Den som arbeider masse gjør masse feil , den som arbeider lite gjør lite feil , den som bare sløver gjør ingen feil , den som ikke gjør feil blir forfremmet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern_1988_ Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 jeg og noen kamerater kjørte en 240diesle på matolje i ei uke..funka fett som smør dæ! tror nok lampeolje og tennvæske funker da(er vel ganske likt som diesel) Siter Tja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Gratis fly-bensin? Må være saker :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg