Gå til innhold

bilstereobilene her på forumet

Ranger emnet

Markro

Anbefalte innlegg

• Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei alle sammen

Kan legge ut noen bilder av mitt prosjekt.

Utstyr som skal brukes:

Pioneer DEH8600

Frontsett Hertz ESK163 S 3veis (Aktiv deling)

Ekstra EV165 6,5" i dørene

Soundstream XTA 480.2 (2stk)

Soundstream XTA 720.4

Soundstream XTA 880.2

Soundstream VGW 10" (2stk)

Soundstream Powerplant

Ekstra Batteri

50mm2 kabel

35mm2 kabel til alle forsterkerene.

++++

Er ikke helt ferdig men noen bilder er det.

http://s5.photobucket.com/albums/y166/GalantV6/Prosjekt%202/?action=view&current=HPIM0218.jpg

http://s5.photobucket.com/albums/y166/GalantV6/Prosjekt%202/?action=view&current=HPIM0200.jpg

http://s5.photobucket.com/albums/y166/GalantV6/Prosjekt%202/?action=view&current=HPIM0201.jpg

http://s5.photobucket.com/albums/y166/GalantV6/Prosjekt%202/?action=view&current=HPIM0203.jpg

http://s5.photobucket.com/albums/y166/GalantV6/Prosjekt%202/?action=view&current=HPIM0219.jpg

http://s5.photobucket.com/albums/y166/GalantV6/Prosjekt%202/?action=view&current=HPIM0221.jpg

Har aldri kobbla en powerplant og har ikke bruksannvisning på denne, så er det noen som kan se om dette er kobbla riktig eller fortelle meg hvordan.

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en power plant er ikke noe mer enn en "avansert kondis"... så da bruker du samme prosedyre. motstand/lampe i serie med plus kablen, når lampa slutter å lyse så er det kondensatorene ferdig oppladet. da kan du koble plussen rett inn på P.P. ;)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matador :

Hva slags forsterkere er det du har putta inni dashjen og hanskerommet ditt ??

noen spesiell grunn til dette valget? hvorfor ikke heller en stor forsterker til allt , og så legge noe penger i et skikkelig delefilter? har oxo brukt dashjen på noen biler før , men det var til playstation,strømforsyning og innfelt skjerm , men ,forsterkere lissom ?? tenker på varme-utvikling etc og hvor mye stress det er å få det til ordentlig???

MVH Tommy...

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matador :

Hva slags forsterkere er det du har putta inni dashjen og hanskerommet ditt ??

noen spesiell grunn til dette valget? hvorfor ikke heller en stor forsterker til allt , og så legge noe penger i et skikkelig delefilter? har oxo brukt dashjen på noen biler før , men det var til playstation,strømforsyning og innfelt skjerm , men ,forsterkere lissom ?? tenker på varme-utvikling etc og hvor mye stress det er å få det til ordentlig???

MVH Tommy...

det er SoundStream Class A6.0, Class A3.0, Adcom 4402 + Adcom 4402. Det er flere grunner til det, bla "de eneste" jeg har til dette formål... ;)

hehe... har også 3, 4 og 5 kanaler -bla en 4 kanaler Adcom samme som 4402- men da får jeg først og fremst mindre kanal separasjon, mindre headroom, mer varme og ikke minst vanskeligere å plassere, osv...

tenkte du på innebygd analog delefilter i ampene? (det hadde forresten før med Phoenix Gold ZX350+ ZX450) det gir en del grunnstøy -såkalt suss- og sjelden med bratere filter enn 24 dB -i motstning til min ODR RDS7 og DSP P90 ;) som har opptil 36dB filter og Xantals bånds 2 kanals EQ og tidskompensering -om nødvendig- med 4 veis aktiv deling:)

ellers har du rett i at det er MYE stress -varme utvilking ingen sak- verre med plass og finish MEN jeg korter ned avstanden mellom ampen og elementene med ca 10 meter for hver element:cool: og har ca 50cm med strøm kabel da batteriet foran er ikke så lang unna heller :) -tro meg: det er verdt all strevet... og for å gjenta en gjenganger: vil ha noe som ikke alle har....hørt det før? :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker godt de Soundstream Class A6.0 & Class A3.0.. hefftige saker.. ;)

Class A6.0 er det den beste Soundstream har laget noen gang tror je.. Hvis ikke husker helt feil ,så mener jeg den er oppgitt til 2x12.5watt i 4ohm & yter 1x600watt i 2/1ohm.. husker ikke..

Har en test av den 3.0 hvor de bruker den forsterkeren til strømforsyning til en tre-sag....!!

Husker at jeg lytta bilen til Bosse L med den røde Honda Prelude...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

driver å bygger i min volvo 245

bilde av bilen:

DSC00119.jpg

å bilde av subbkassa:

DSC00133.jpg

er litt rot baki der,men holder på å fikser hele bagasjerommet:)

så nye bilder kommer

anlegget mitt består av:

Panasonic CQ-C7301N cd/mp3 spiller

Clarion frontsystem

Magnat 6x9" i kasser

Ultimate forsterker til 6x9"

Bassrefleks kasse med 2x12" Lightning Audio Bolt

Power Acoustik Gotich OV2-1200 forsterker til sub'ene

Stinger kabelsett

Skal skjule alt av kabler,å ordne noe til forsterkerene...

- Volvo 745Tic 87mod -=B230FK, M90, 16T=-

x Volvo 240gl 87mod

x Volvo 245gl 85mod

x Volvo 240gl 83mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen oppdateringer på denne fronten også. har blant annet satt inn 2 macrom kondensatore og satt inn ett mb quart frontsett. spiller bare helt knall nå:)

DSCF0076.jpg

DSCF0077.jpg

blir litt mer fin puss til cb showet også. blant annet litt speil og sånn:)

Vw passelat 1,8 1999 mod

Kenwood, Pioneer, Focal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen oppdateringer på denne fronten også. har blant annet satt inn 2 macrom kondensatore og satt inn ett mb quart frontsett. spiller bare helt knall nå:)

DSCF0076.jpg

DSCF0077.jpg

blir litt mer fin puss til cb showet også. blant annet litt speil og sånn:)

når er cb showet?

67 Ford Mustang 390 HT -Little red rocket-

87 Ford Orion 1,6 -Bilen med det rare i-

00 Skoda Pickup 1,9 -Truck of the year-

Every song gets better on the road

Lenke til kommentar
Del på andre sider