Gå til innhold

Det lukter sterk bensinlukt i kupeen.

Ranger emnet

Zemeckis

Anbefalte innlegg

Hei

I det siste så har det kommet meget sterk bensinlukt inn i kupeen i min 240. Var ekstremt i går da jeg og en kompis skulle kjøre en snar tur for å hente en liten del til bilen hans. Så da vi stoppet så tittet han i motorrommet og så ikke noe som var galt, ikke noe lekkarsje rundt forgasseren o.l. Noen som har peiling på hva det kan være? Må skifte forgasseren for en er blitt utslitt, men kan det være grunnen da?

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei

I det siste så har det kommet meget sterk bensinlukt inn i kupeen i min 240. Var ekstremt i går da jeg og en kompis skulle kjøre en snar tur for å hente en liten del til bilen hans. Så da vi stoppet så tittet han i motorrommet og så ikke noe som var galt, ikke noe lekkarsje rundt forgasseren o.l. Noen som har peiling på hva det kan være? Må skifte forgasseren for en er blitt utslitt, men kan det være grunnen da?

ser du noe bensin-lekkasjer i/ved/rundt forgasser eller motorn??

er drenerings slangen riktig i hjulbrønnen?? jeg fikk bensinlukt pga dn ikke lå i hullet der den skal ligge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser du noe bensin-lekkasjer i/ved/rundt forgasser eller motorn??

er drenerings slangen riktig i hjulbrønnen?? jeg fikk bensinlukt pga dn ikke lå i hullet der den skal ligge..

Kompisen min som sjekket litt i går, fant ikke noe lekkarsje i/ved/rundt forgasseren.

Må nesten sjekke ut det med drenerings slangen i hjulbrønnen.

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, faktisk hatt det samme problemet for et par dager siden. Jeg bare lever med det, fin rus. Men hadde vært kjekt å vite om det lekker en plass ja.

vært spennede om det ble så så mye bensingass at når noen tennte en sig så sa det poff:shake

vet at det skal endel til da men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vært spennede om det ble så så mye bensingass at når noen tennte en sig så sa det poff:shake

vet at det skal endel til da men..

Skal jo egentlig ikke så mye til, skal det? Bensindampen tar jo som sagt fyr, og bensin(damp) har ett kokepunkt ved 50-100 grader celcius. Må vel være omtrent det når en lighter/fyrstikk antennes?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jo egentlig ikke så mye til, skal det? Bensindampen tar jo som sagt fyr, og bensin(damp) har ett kokepunkt ved 50-100 grader celcius. Må vel være omtrent det når en lighter/fyrstikk antennes?

joa.. men det skal nå litt til for at set skal komme så mye i en bil at det kan gjøre stor skade.. uten at man vil legge merke til det.. jeg vil ikke ha noe bensin lukt i bilen min.. heller ikke i bagasjerommet eller motorrommet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinlukt er gratis rus. Nei, hadde vært kjekt å vite om han finner ut av dette, sliter av og til med det samme selv. Jeg bare kjører på med 10 WB med samme lukt og åpne vinduer, så ordner det seg.

Skal jo ikke røyke i bilen, så det går vel fint! ;)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinlukt er gratis rus. Nei, hadde vært kjekt å vite om han finner ut av dette, sliter av og til med det samme selv. Jeg bare kjører på med 10 WB med samme lukt og åpne vinduer, så ordner det seg.

Skal jo ikke røyke i bilen, så det går vel fint! ;)

hehe.. nei.. hater lukten av røyk i biler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk luftinga på tanken bak ved påfyllinga i bagasjerommet, en kompis hadde problemer med sterk bensinlukt inni kupen, det var på grunn av luftinga til tanken

ja, det kan skje om man "overfyller" tanken og slangen ikke går ut av reservehjulsbrønnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det kan skje om man "overfyller" tanken og slangen ikke går ut av reservehjulsbrønnen.

Det er jo sikkert ikke skjedd med min, siden jeg aldri fyller full tank! ;) Hehe! Jo, må være noe slikt hos meg, bensinen flommet jo ut av lokket under litt pådrag. :shake

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo sikkert ikke skjedd med min, siden jeg aldri fyller full tank! ;) Hehe! Jo, må være noe slikt hos meg, bensinen flommet jo ut av lokket under litt pådrag. :shake

Hadde samme problem:

viste seg å være gummi-pakningen melllom påfyllingsrøret og tanken som manglet :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider