Gå til innhold

Det lukter sterk bensinlukt i kupeen.

Ranger emnet

Zemeckis

Anbefalte innlegg

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 months later...

Altmulig en finner med søkefunksjonen gitt!!

har hatt samme problem med min volvo 360 gl 2.0i de siste dagene!

har alltid vert litt ''bensin-snek'' når jeg trør skikkelig i'an, men nå etter at jeg har fullt full tank en gang, så lukter det UFATTELIG mye bensin inni kupeèn hver gang jeg trør i, eller krenger i en sving!.... har sjekka i motorrom og under hele bilen, men finner ingen lekkasjer! (som jeg ser mange andre her også har gjort) :P

har også hendt at det har skvulpa ut påfyllingslokket når jeg sladder...

men hvordan er det med lufting i en 360 da? er det noe lignende slik dere har forklart her , eller er det helt annet? og denne varmluftsventilen, er det samma skitet i 360 også?....

på tide å gjøre noe med dette nå!.... blir jo nermest svimmel av å ta seg em liten tur!

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

']Altmulig en finner med søkefunksjonen gitt!!

har hatt samme problem med min volvo 360 gl 2.0i de siste dagene!

har alltid vert litt ''bensin-snek'' når jeg trør skikkelig i'an' date=' men nå etter at jeg har fullt full tank en gang, så lukter det UFATTELIG mye bensin inni kupeèn hver gang jeg trør i, eller krenger i en sving!.... har sjekka i motorrom og under hele bilen, men finner ingen lekkasjer! (som jeg ser mange andre her også har gjort) :P

har også hendt at det har skvulpa ut påfyllingslokket når jeg sladder...

men hvordan er det med lufting i en 360 da? er det noe lignende slik dere har forklart her , eller er det helt annet? og denne varmluftsventilen, er det samma skitet i 360 også?....

på tide å gjøre noe med dette nå!.... blir jo nermest svimmel av å ta seg em liten tur![/quote']

mener det skal ikke være så veldig ulikt tank opplegg på en 360 som på 240..

jeg fant ut hvorfor jeg fikk litt bensinlukt i bilen etter at jeg har kjørt litt hardt.. EGR systemet var rustet opp, såe når jeg gasset på så ble ikke all bensin forbrendt slik at det kom eksos og bensinlukt ut røra.. jeg fjernet hele røkkle.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoy Hoy!

nett vert ute å fiksa govolvo:P

fant to ting som var galt:

--en ''lufteslange'' fra påryllingsrøret og ned under bilen var hoppa av.

--en slange mellom en ''dings'' og varmeapparatvifta var sprukken i enden.

*sikkert den berømte varmluftsventilen deres :P* :thumb

vet ikke hvilke av de som gjor det store utslaget, men bortevekk var vertfall lukta!

røska like greit ut hele luftfilterboksen og tilbehør, og monterte KN i samme slengen!

kom det gromlyd jah!

((noen som vet om motoren tar skade av å fjerne den der ''kaldstart-varmluft-inn-på-luftfilterboks-fra-manifold-dingsen'' )) ??

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

']hoy Hoy!

((noen som vet om motoren tar skade av å fjerne den der ''kaldstart-varmluft-inn-på-luftfilterboks-fra-manifold-dingsen'' )) ??

jeg fjerna nå min å har enda ikke merka noe problem;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider