Gå til innhold

Hva er best ZF-22 eller AW-71?

Ranger emnet

Apoc_

Anbefalte innlegg

Hei.

Min neste bil blir en 740/760TIC, og har fått lyst på automatgir. Så det jeg lurer på er hva som er mest driftsikkert og mest komfortabelt å kjøre med av ZF-22 og AW-71? Kjører en del på landeveien, så vil jo at det skal bli så komfortabelt som mulig. Motoreffekten kommer neppe til å komme over 220hk, og det skal vel ingen av kassene ha problemer med så vidt jeg vet?

1989 - Volvo 740 TIC - B230FT - Prosjekt

1985 - Volvo 740 GL - B230A - Bruksbilen

1993 - Opel Omega 3000 24v - C30SE - Solgt

1984 - Volvo 740 GL - B230A - Solgt

Ø.K: Add-on styling til Volvo 7-serie, evt noen som støper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

zf-22, verste dritten jeg kommer på :P virka fint et halvt år no, men plutseli her i forrige uke så bjynte den å slure, måtte rygge siste bilen heim. så heiv den ut i dag, og manuell er på vei inn ;)

volvo 740 turbo med borbet 9*16, chippet,filter osv.. 200+ hk

3" JT ønskes kjøpt

volvo 740TiC 87mod selges i deler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt delte meninger ser jeg. Ingen som har kjørt med begge kassene å kan komme med sin vurdering av kjørekomfort?

1989 - Volvo 740 TIC - B230FT - Prosjekt

1985 - Volvo 740 GL - B230A - Bruksbilen

1993 - Opel Omega 3000 24v - C30SE - Solgt

1984 - Volvo 740 GL - B230A - Solgt

Ø.K: Add-on styling til Volvo 7-serie, evt noen som støper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg står ihvertfall på mitt når jeg sier at ZF`n er en gullegod kasse - nå har selvsagt min blitt kjørt med omhu og ikke blitt herja med. Med daglige piruetter og mye rykk og napp tar man livet av begge kassene ganske fort tipper jeg.

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde zf kassen i bilen når jeg kjøpte den. så tok den kveld å da kjøpte jeg aw-71, men den me har tatt kveld igjen, så nå blir de manuell:)

zf-kassen girte mykest synst jeg og er vel de som står i 740tic orginalt?

Og så er det forskjell på om girkassene har stått orginalt i turbo bil eller vanli..vertfal ifølge volvo..

men ville satset på manuell uansett! Med en gang jeg chippa bilen min røk aw-71'en omtrent

Lenke til kommentar
Del på andre sider