Gå til innhold

Obs Svindel!!! Pass PÅ!!

Ranger emnet

arildjr

Anbefalte innlegg

men det er også folk som bare registrerer seg på bilforum for å få solgt stuff fort, som feks biler... mange med bare 2 poster ca. som kun regga seg for å annonsere bilen sin.. om det blir slik at kun 100 + post folk får legge ut annonser, så går alle de seriøse tilbuda forbi oss -.O

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 210
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mannen gav jo opp alt, navn, nr, adresse, kontonummer, tlf.

Sjekka opp telefon og kontonummer jeg før jeg betalte og alt stemte jo 100%

Så ingen grunn til at han skulle være svindler, så hva hjelper det om du får personnummer, vi vet jo hvem personen her er.

Alt i alt er det mindre svindel på bilforumet enn på finn og qxl, dog det er større tjenester, men hadde jeg visst om forumet her tror jeg nok at jeg ville benyttet dette for salg av bilstereo eller bildeler framfor finn, siden bilforumet er gratis.

Så til en annen ting. FOR å luke ut den dårlige mengden av brukere burde bilforumet blitt en betalsite, som vwaudi og opelmotorsport er.

På den måten vil nok bilforumet tape endel brukere MEN, de mest seriøse vil bli igjen. Trenger jo ikke være allverden beløp, 150.- per år eller noe?

Om ikke eierene av bilforumet trenger pengene så kan de prøve å trykke opp en "medlemspakke" eller klister, medlemskort osv. som man kan prøve å få til avtaler om rabatter hos bilrelaterte forhandlere.

SIKKERT mange som ikke vil betale, men tror du skal lete lenge etter svindlere som GIDDER arbeidet med å betale for å svindle.

får du slutt med all sytinga di og fantasier om siden ska bli betalings side, tror du det er bare noen få brukere inne her??

synes du som er så stor i kjeften kan dra til harstad og ta han da sjø, svindel er det over alt, du gjør ikke saken bedre med all sytinga de, han som svindler dere sitter sikkert på mange andre forum og som andre sier så betaler svindlere gladelig noen kr for og få tilgang, for det er jo deres penger han betaler med.

slutt derre sytinga og gjør noe med det i stden, men du trenger ikke lage debater på at bilforumet.net ska bli betaling side, det er mange brukere som får gode råd og tips fra andre inne her uten noen form for at det ska kost penger. skulla slått deg sammen med den rød/grønne regjeringen bare kjeften på dem. :deng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det med ro da. Det er bra folk kommer med forslag til hvordan svindel kan reduseres, for det har blitt et større problem i det siste. Denne mannen fra Harstad har vel fått med seg flere titalls tusen kroner på å lure godtroende forumbrukere.

Om du er uenig i et forslag så si gjerne det, men hold deg for god til å rakke ned på de som ikke nødvendigvis mener det samme som deg.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det med ro da. Det er bra folk kommer med forslag til hvordan svindel kan reduseres, for det har blitt et større problem i det siste. Denne mannen fra Harstad har vel fått med seg flere titalls tusen kroner på å lure godtroende forumbrukere.

Om du er uenig i et forslag så si gjerne det, men hold deg for god til å rakke ned på de som ikke nødvendigvis mener det samme som deg.

rakke ikke ned han, men det er da bare piss han kjem med, alle vet det er risk og kjøpte ting over nettet, noen ødlegg for alle, men ska da virkelig ikke ta av fortere enn et fly da.

begynne og ta betaling for og anonsre vareer. la det heller bli forbudt med kjøp og salg da. så slipp vi og hør på sytinga inne her.

har dem som vært svindla hadd noe vett i nøtta så må dem gjør noe med det da og ikke bare syt og klag inne her. sutter kopper er værste jeg høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mye karsk inatt vanmastern? :D Sier ikke at jeg er enig i at dette skal bli betalingsside, men slutt nå å si at folk er trange i nøtta for at dem kommer med forslag til forbedringer!

Er enig med at referanser er bra greier, skal du selge/kjøpe noe så kunne det kanskje vert en ting å lagt med link til eventuelle qxl.no eller ebay-kontoer, viss du har det da :)

Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet?

Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det?

Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei ingen kasrk i natt men enkelte blåser opp saker at dem heller har skulla vært på forumet til samboern, det heter nybakt mamma.

jeg mener i steden for og syt så jævlig så går det an og gjør noe, purken gir ikke sånne straff læll.

ta kontakt me noen som kjenner mc miljø eller noe i harstad og betal noen kr for og ta han, disse svindlerene lærer ikke før dem blir tatt.

kompis av meg kjøpte en fjernstyrt bil gjennom qxl og det viste seg hva bare rævva og ikke motor eller noe, han betalte1900kr for bila og selger lovet gull over denne leke bila, men det endte med at kompisen min kjørte fra trondheim til høvik utafor oslo og avla han et besøk, han tror jeg ikke svindler mere folk for og si det mildt,

dette må gjøres med han fra harstad også. knus knæskålene hans og han lære garantert.vet det er drastisk måte men slike oppsøker ikke politiet frivelig når dem har mange svindelsaker over seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nok av muligheter til å få folk til å knuse kneskålene hans jeg, kunne til og med gjort det selv, men nå ser jeg at det er ALTFOR mange som har blitt svindlet for MYE penger og etter å ha sjekket opp med politiet er ikke han en førstegangskriminell så han får sin straff og ender opp med å måtte betale på dette i mange år eller mest sannsynlig så tvangsselger de hus, bil eller eiendeler for å måtte dekke.

Jeg er ikke 18 år og sliter med et tap på svindel. Knuste kneskåler blir man frisk av, men jeg vet at en dom og et tvangssalg av bil eller lignende svir MYE mer.

---------------------------

1993 Bmw 320i Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nok av muligheter til å få folk til å knuse kneskålene hans jeg, kunne til og med gjort det selv, men nå ser jeg at det er ALTFOR mange som har blitt svindlet for MYE penger og etter å ha sjekket opp med politiet er ikke han en førstegangskriminell så han får sin straff og ender opp med å måtte betale på dette i mange år eller mest sannsynlig så tvangsselger de hus, bil eller eiendeler for å måtte dekke.

Jeg er ikke 18 år og sliter med et tap på svindel. Knuste kneskåler blir man frisk av, men jeg vet at en dom og et tvangssalg av bil eller lignende svir MYE mer.

han kan da sett hus etc på andre folk, tror du ikke disse vet hva de holder på med?

jeg kjenner folk i trondheim som jeg har prata med i dag og dem ler bare av saken pga politiet kan ikke gjøre mye enn en dom, og beløpene er ikke så store enn noen få tusen lapper.

om dere har samlet en 10 stk og dratt hjem til han og venta på han så skremmer det mere.

ingen i dag trenger og komme til politet i avhør etc alt må gjennom domstoler og slike ting tar tid.

da tror jeg han kommer til og fortsette slik ei laaaang stund for dere har det kun i kjeften og ingen andre plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanmastern, verre oppvigleri har jeg ikke sett på lenge.

La de involverte bestemme seg for hva de vil gjøre selv.

Hva du har røyka aner jeg ikke, men vold løser sjelden noe som helst.

Jeg har selv blitt forsøkt svindlet av en fyr her på forumet, "team tulling", og har en grei sum utestående.

Har ingen planer om å la han slippe unna, men det er enklere å stikke innom han nattestid, dra han ut av senga og ta en alvorsprat med ham, og få pengene, eventuelt lett omsettelige verdier tilsvarende gjelden.

Vold vil alltid være en siste utvei for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanmastern, verre oppvigleri har jeg ikke sett på lenge.

La de involverte bestemme seg for hva de vil gjøre selv.

Hva du har røyka aner jeg ikke, men vold løser sjelden noe som helst.

Jeg har selv blitt forsøkt svindlet av en fyr her på forumet, "team tulling", og har en grei sum utestående.

Har ingen planer om å la han slippe unna, men det er enklere å stikke innom han nattestid, dra han ut av senga og ta en alvorsprat med ham, og få pengene, eventuelt lett omsettelige verdier tilsvarende gjelden.

Vold vil alltid være en siste utvei for meg.

jeg har 0 respekt for politiets arbeid, dem gidde ikke noe og sier han er en gammel kjent en så lar dem han gå. det svare fikk vi da vi pågrep en som stjal bilen vår på lille julaften for 4 år siden.saken ble hennlagt for det fantes ikke bevis nok. HALLO! vi pågrep mannen mens han kjørte bilen vår, alle julegaver vi hadde handlet hva borte, klær til ungen og barnestolen, er det rart man har 0 respekt for politiet da??

jeg letet opp mannen selv og gjorde opp med han, vold vet jeg ikke altid er den beste løsningen, men det hjelper ikke og sitt og syt og klag inne på et forum og si dem ønsker og gjør ditt og datt. samtidlig at enkelte ønsker og få siden som betalingside. sykt spør du meg.

dere må heller gjøre noe da sjø, og jeg har verken røyka sokkan mine eller noe anna, blir bare så dritt lei denne jævla sytinga deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

luke82 pmet meg og spurte om og få kjøpe noe deler av meg for en stund siden. glad jeg ikke takket ja til det hehe. anmeld saken se hva som skjer

går det dritt hent pengene selv. vold burde ikke være første løsning.

og nei har ikke mye mere tro på politet en vanmastern

"Fuck kurt,våre idoler går med pistoler!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider