Gå til innhold

Ca hvor mange liter på 2 X L7 15"?

Ranger emnet

Kong-Erik J

Anbefalte innlegg

Har begynt å tenke litt på hvordan kasser jeg skal bruke men vet liksom ikke hvor stort jeg burde ha det.

I instruksene står det:

Min Rec Sealed Box Vol (CU. FT., LITERS) 1.5, 42.5

Max Rec Sealed Box Vol (CU. FT., LITERS) 6.0, 169.9

Målet er å spille dypest mulig. Har tenkt litt på en kasse på 200 liter med skillevegg så det blir ca 100L til hvert element.? Eller er det ett ca fasit svar på antall liter jeg burde ha? 42-170 liter er jo ett rimelig greit sprang da. Burde jeg legge meg midt imellom på 100l eller burde jeg mere/mindere? Strøm har jeg nok av så det er bare størelse på kassa jeg lurer på. Hvor mange liter vil spille DYPEST?

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å tenke litt på hvordan kasser jeg skal bruke men vet liksom ikke hvor stort jeg burde ha det.

I instruksene står det:

Min Rec Sealed Box Vol (CU. FT., LITERS) 1.5, 42.5

Max Rec Sealed Box Vol (CU. FT., LITERS) 6.0, 169.9

Målet er å spille dypest mulig. Har tenkt litt på en kasse på 200 liter med skillevegg så det blir ca 100L til hvert element.? Eller er det ett ca fasit svar på antall liter jeg burde ha? 42-170 liter er jo ett rimelig greit sprang da. Burde jeg legge meg midt imellom på 100l eller burde jeg mere/mindere? Strøm har jeg nok av så det er bare størelse på kassa jeg lurer på. Hvor mange liter vil spille DYPEST?

Størst spiller dypest, enkelt og greit!m'm

Er det dobbel 2ohm eller dobbel 4ohm du har?

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er dobbel 2 ohm som Simon sier.

Men stemmer det som Dag sier at størst spiller dypest? Greit at jeg kjører stasjonsvogn men får jeg plass til 340 liter da:eek:

He he. Meg og matte da:) Noen som vet ca hva målet L-B-H på en 340 liters kasse blir?

Og til Simon: Kan ikke svare deg ennå for de ligger fortsatt i pappesken. Vil ikke ta de ut før de skal monteres. Har bare hatt ut og sett på den du allerede hadde åpnet. Ser fine ut så jeg gleder meg til å høre de blir foret med 6000 rms:disco

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er dobbel 2 ohm som Simon sier.

Men stemmer det som Dag sier at størst spiller dypest? Greit at jeg kjører stasjonsvogn men får jeg plass til 340 liter da:eek:

He he. Meg og matte da:) Noen som vet ca hva målet L-B-H på en 340 liters kasse blir?

Størst spiller dypest, ingen tvil om det.

Men om det er den helt store forskjellen på 340 og feks 240liter tviler jeg på.

Innvendig mål 45x55x90cm blir feks. 222 liter.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ta noen mål av bilen og se hva jeg får plass til. Bygge vare sjappa kommer hvertfall til å gni seg i henna etter at jeg blir nødt til å blakke meg på 22MDF plater:shake Trenger hvertfall ikke senke den noe mere for det kommer vel til å veie nok baki der hvertfall:eek:

I stallen pr dags dato

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, har også 1 L7 15"..Noen som har anbefaling til hvordan kasse som funker best?@mest trykk.Har en 130liters kasse me 2 4" bassrefleks nå.

om du går inn på kicker sin hjemmeside finner du volum for streetbass eller db kasse ;) spiller rått i db kassa, gjerne foret med en eller 2 kx.1200. kjenning som har slikt oppsett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ta noen mål av bilen og se hva jeg får plass til. Bygge vare sjappa kommer hvertfall til å gni seg i henna etter at jeg blir nødt til å blakke meg på 22MDF plater:shake Trenger hvertfall ikke senke den noe mere for det kommer vel til å veie nok baki der hvertfall:eek:

MDF kan du hente hos meg når du kommer nedover og henter forsterkerene!;) (så slipper du å blakke deg på det i alle fall)

Mvh

Dag Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Forsterkerene er i hus. Elementene er i hus. Dag-Johansen sitter på en sydhavsøy og blir brun men når han kommer hjem starter byggingen av kasse.:thumb Skal nok oppdatere etter hvert som prosjektet skrider frem:hello:

I stallen pr dags dato

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bygget den jeg har i bilen nå på mål og den fungerer utmerket. Så hvorfor bruke en annen når jeg vet han gjør god jobb. Men vi diskuterte litt før han dro da for han vil ikke bygge denne kassen som jeg vil for han har ikke tro på at det fungerer:) Men vi får se hva det blir til. Har litt lyst på viljen min da.

I stallen pr dags dato

Lenke til kommentar
Del på andre sider