[JR-Performance] Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Hei! noen som vet hva årsak til mye bensinforbruk kan være? tennplugger, filter, osv?.. bilen er en BMW E36 318i... bilen bruker over liter'n på mila... kjører ''normalt'' ikke noe ekstremt.. ville tro at bensinforbruket på en slik motor ville være litt lavere... takker for alle svar!:smilbmw Siter - 1992 Toyota RotteRolla - 2005 Husaberg 650 - 2009 Kawasaki Z750 X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line X 1996 Vw Golf3 Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
texas_ranger Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 jeg klarte og få presa bensinforbruket i bilen min opp i nesten en liter på mia, stoppa vell på 0,9 eller noe, og eneste grunnen er tung høyrefot :P ting det kan være er: *for tung høyre fot *bensin filter *bensin slange *rusk i gasser/innsprøytnings mekanismen *delvis tett luftfilter *dårlige plugger KAN det være men er som regel bare for tung høyre fot :D Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Er ikke lambdasonden en mulighet og? At den registrerer feil.. og dermed gir mere bensin en den skal ha? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Min ligger på under litern på mila og jeg har over dobbelt så stor motor som deg. Kan også være den ja. Har du K&N filter? Eller "sports filter" på bilen? For olja fra den kan sette seg på luftmålesensoren og det vil kjøre så computern går i "safe mode". Da blander'n heller for mye bensin enn for lite. Hvor lenge siden er det siden du har bytta, tennplugger, bensin filter, luft filter? Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikGT Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Tar det fra enklest til dyrest.... luftfilter, bensinfilter, plugger, pluggledninger, luftmengdemåler, varmkjøringsregulator, bensinpumpe, dyser... osv osv.. -tett luftfilter er en vanlig årsak til økt bensinforbruk. Lett å fikse. Bør byttes hver 30.000km -bensinfilter er også greit å bytte på de fleste biler, skal normalt byttes hver 150.000km. -Plugger. Nyere plugger tåler oftest fint 100k km.. men bør byttes før det. -Pluggledninger, byttes ved tegn på skader på gummi vanligvis.. -Luftmengdemåleren, er normal på alle nyere motorer, den i sammarbeid med Lambda sensoren og Varmkjøringsregulatoren, er det som bestemmer hvilken bensinmengde motoren får til enhver tid. -Varmkjøingsregulatoren leser av motortemperaturen og gir signaler til motorstyringen hvor mye ekstra bensin motoren trenger når den er kald. -Hvis bensinpumpa gir feil trykk, så kan dette gjøre at dråpene på den innsprøytede bensinen blir større elelr mindre.. Enkelt å få målt på verksted. -Dyser, varmkjøringsdysa, elelr choke dysa, er det også ofte på nyere biler. Det er den som sørger for litt ekstra bensin i plenum(innsugsrøret) slik at motoren går bedre når den er kald. BAre noen forslag fra en annen amatør.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[JR-Performance] Skrevet Mai 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Min ligger på under litern på mila og jeg har over dobbelt så stor motor som deg. Kan også være den ja. Har du K&N filter? Eller "sports filter" på bilen? For olja fra den kan sette seg på luftmålesensoren og det vil kjøre så computern går i "safe mode". Da blander'n heller for mye bensin enn for lite. Hvor lenge siden er det siden du har bytta, tennplugger, bensin filter, luft filter? har sportsluftfilter jah. simota. har ikke hatt noe olje på det. men brukte mye før jeg skifta det. har bare hatt bilen et par mnd. så vet ikke når plugger, bensinfilter er bytta.. hadde akkuratt oljeskift på den.. lurer på å kjøpe nye plugger og bensinfilter. men kjipt å legge ut mye penger viss ikke det hjelper... motoren bruker littegrann olje også, men det skal vel ikke ha noe å si? eller?... Siter - 1992 Toyota RotteRolla - 2005 Husaberg 650 - 2009 Kawasaki Z750 X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line X 1996 Vw Golf3 Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai_G Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 ']har sportsluftfilter jah. simota. har ikke hatt noe olje på det. men brukte mye før jeg skifta det. har bare hatt bilen et par mnd. så vet ikke når plugger' date=' bensinfilter er bytta.. hadde akkuratt oljeskift på den.. lurer på å kjøpe nye plugger og bensinfilter. men kjipt å legge ut mye penger viss ikke det hjelper...motoren bruker littegrann olje også, men det skal vel ikke ha noe å si? eller?...[/quote'] Er ikke så jævli kostbart det da vel.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[JR-Performance] Skrevet Mai 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 overstiger fint en tusing.. å det klaffer dårlig sammen med, sommer, knust front, spoiler i posten, bakrutesenker i posten, eu-godkjenning, ferier osv;)....... Siter - 1992 Toyota RotteRolla - 2005 Husaberg 650 - 2009 Kawasaki Z750 X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line X 1996 Vw Golf3 Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
westside Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 min 318 lå på ca litern også.... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 1 tusenlapp for å bytte noen filter og plugger??? Er glad jeg kjører amrikaner da as, er vel mere noen hundrelapper for min del. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 bytt regulator i dynamoen,bruker å jælpe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[JR-Performance] Skrevet Mai 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 bytt regulator i dynamoen,bruker å jælpe seriøst? hørres ut som donald greier Siter - 1992 Toyota RotteRolla - 2005 Husaberg 650 - 2009 Kawasaki Z750 X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line X 1996 Vw Golf3 Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Bruker ikke 318 mer enn 320 da? :hvaskjera Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[JR-Performance] Skrevet Mai 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Bruker ikke 318 mer enn 320 da? :hvaskjera er jo komplett ulogisk Siter - 1992 Toyota RotteRolla - 2005 Husaberg 650 - 2009 Kawasaki Z750 X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line X 1996 Vw Golf3 Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 ']er jo komplett ulogisk Mener bare å ha hørt det :rolleyes: Totalt ulogisk trenger det heller ikke være, siden 320-motoren ikke trenger være så anstrengt som 318`en, og da går det jo mindre suppe :boxers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg