Gå til innhold

bensinforbruk

Ranger emnet

[JR-Performance]

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bruker å være slik at de litt større motorene ofte går litt billigere. Ofte er dette på grunn av at dreiemomentet er tilgjengelig ved lavere turtall. Da girer man ikke ned så ofte, og man kan ligge på et høyere gir uten at bilen sliter. Bilen går i det hele tatt lettere. Lavere turtall er som oftest tilsvarende lavere forbruk...

Har ihvertfall erfaring med dette fra lastebil. Hadde en lastebil med 6,7 liters motor og 245 hester. Og en annen med 11,7 liters motor og 330 hester. Brukte å kjøre med omtrent samme totalvekt. Den store motoren brukte gjerne litt mindre diesel og var MYE mer behagelig å kjøre med. Ble ikke frustrert i hver eneste oppoverbakke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt lenge at jeg skal selge den når jeg er ferdig med den. har fått på styling, og fiksa litt hist og pist. så håper å få solgt den med en liten fortjeneste, så har jeg spart opp litt penger og prøve å få tak e et greit eksemplar 320, eller 325... er en her tilsalgs nå for 60k... en kar som ikke ville mer, R.I.P, så nå må foreldra bli kvitt den...

Sre ryktet om en 318i til salgs;)

Edit: Dere får det som dere vil;)

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

']Har sagt lenge at jeg skal selge den når jeg er ferdig med den. har fått på styling' date=' og fiksa litt hist og pist. så håper å få solgt den med en liten fortjeneste, så har jeg spart opp litt penger og prøve å få tak e et greit eksemplar 320, eller 325... er en her tilsalgs nå for 60k... en kar som ikke ville mer, R.I.P, så nå må foreldra bli kvitt den...

Sre ryktet om en strøken 318i til salgs;)[/quote']

Strøken bil som bruker unormalt mye bensin?

Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøken bil som bruker unormalt mye bensin?

Ja ;)

jeg og ble fortalt at bilen brukta ca literen på mila ved vanlig kjøring..

har ikkje plagd meg noe særlig igrunn. men nå mister jeg firmabil og må kjøre 6mil til jobb hver dag, med LÆRLINGlønn....så det som suger....:(

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så på bildene, liker den veldig godt..! :) jeg er glad du ikke satt på krom lexus bak lys... den fortjener en bra pris...:) Bensin forbruket varierer pga bruken, motor vei kjøring ville jeg tro en 320 bruker mindre enn en 316 eller en 318.. spørs jo på personen og, alltid vanskelig og sammenligne :well

Lenke til kommentar
Del på andre sider

']Ja ;)

jeg og ble fortalt at bilen brukta ca literen på mila ved vanlig kjøring..

har ikkje plagd meg noe særlig igrunn. men nå mister jeg firmabil og må kjøre 6mil til jobb hver dag' date=' med LÆRLINGlønn....så det som suger....:([/quote']

burde kanskje nevne det i annonsen at den bruker litt mye da?? Min bruker 0,8-0,9 på mila..

vet lærlingelønn suger, og derfor kjøper du en bil som bruker mer :well

Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke være noe vakum slanger eller noe sånt som er morkne, eller sorekt eller noe da?......

viss jeg finner meg en litt nyere 318i motor, kan jeg da bytte denne rett over uten å snakke med biltilsynet eller noe?...

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

burde kanskje nevne det i annonsen at den bruker litt mye da?? Min bruker 0,8-0,9 på mila..

vet lærlingelønn suger, og derfor kjøper du en bil som bruker mer :well

har rekna litt på det, den bruker ikke stort mer en literen på mila...

målte den forrige helg... da var det medd lit blanda kjøring, pluss en tur til bergen med full bil og oppover bakke.. da kjøre jeg 34mil på 36 liter bensin...

det er jo 1,058 l/m..... skal ta å måle den nå når jeg skal begynne å kjøre litt mere ofte og jevnt med den.... den bruker jo veldig mye på sånn råneturer som det som regel blir....

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider