Gå til innhold

Under DB Drag hva slags plater brukes?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Lurte på hva slags "musikk" eller test lyder brukes? Er det noe som er mulig og få lasta ned et eller annet sted eller kanskje få kjøpt?

MVH

Lars Erik

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dB-drag brukes dB-jams (i år volume 9) som man får kjøpt på konkurransene og i nettbutikken til dbdragracing.

i Bassrace brukes egen Bassrace cd som man også får kjøpt på de samme stedene.

Blir man medlem, noe jeg oppfordrer til så får man cd'en med i medlemskapet.

http://www.dbdragracing.no for mer info

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dB-drag brukes dB-jams (i år volume 9) som man får kjøpt på konkurransene og i nettbutikken til dbdragracing.

i Bassrace brukes egen Bassrace cd som man også får kjøpt på de samme stedene.

Blir man medlem, noe jeg oppfordrer til så får man cd'en med i medlemskapet.

http://www.dbdragracing.no for mer info

Hva er egentlig hovedforsellen mellom DB-Drag og Bassrace?

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig hovedforsellen mellom DB-Drag og Bassrace?

dB-drag er det anlegget som bestemmer hvilken klasse man kommer i, hvordan det er bygget, hvor mye du anlegg du har og hvordan det er koblet.

Her er det om å gjøre å spille høyest mulig i sin klasse, og man bruker en frekvens som er tilpasset akkurat din bil.

i Bassrace er det ingen begrensninger, der kvalifiserer man seg inn i en klasse, og man skal da spille så høyt som mulig i denne klassen uten å overstige klassens øvre grense.

f.eks en klasse går fra 120 til 129,9 det er da om å gjøre å spille så nærme 129,9 som mulig, MEN ikke over.

Målingen gjøres med musikk fra bassrace platen, og det er en snittmåling over 30 sekunder.

Så hovedforskjellen er at i dB-drag skal man spille så høyt som mulig, mens i Bassrace gjelder det å ha kontroll på anlegget.

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår forstår....

Men må nesten spandere på meg et slik medlemskap når neste lønning kommer inn ja....

Angrer litt på at jeg ikke tok bilen en tur bort til dere bilstereo gutta på våler. Hadde vært artig og testa den driten....

Så bilen din stå der Nils Petter. Litt av et godt system du har;)

Men da har jeg egentlig fått svar på spørsmålet mitt og litt til:D Og det gjør ikke noe;)

Takk for all info:)

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår forstår....

Men må nesten spandere på meg et slik medlemskap når neste lønning kommer inn ja....

Angrer litt på at jeg ikke tok bilen en tur bort til dere bilstereo gutta på våler. Hadde vært artig og testa den driten....

Så bilen din stå der Nils Petter. Litt av et godt system du har;)

Men da har jeg egentlig fått svar på spørsmålet mitt og litt til:D Og det gjør ikke noe;)

Takk for all info:)

Du får jo ta turen når vi kommer til drammen og skien osv.

Og joda, greit system jeg har, men spiller på langt nær så bra som jeg vil at det skal, så har litt jobb igjen der ja ;)

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får jo ta turen når vi kommer til drammen og skien osv.

Og joda, greit system jeg har, men spiller på langt nær så bra som jeg vil at det skal, så har litt jobb igjen der ja ;)

Når dere kommer til Skien tar jeg turen! Tar da med passaten og får sjekket detta!

Har skrivd det på huskelista så det ikke glemmes:P

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dB-drag er det anlegget som bestemmer hvilken klasse man kommer i, hvordan det er bygget, hvor mye du anlegg du har og hvordan det er koblet.

Her er det om å gjøre å spille høyest mulig i sin klasse, og man bruker en frekvens som er tilpasset akkurat din bil.

i Bassrace er det ingen begrensninger, der kvalifiserer man seg inn i en klasse, og man skal da spille så høyt som mulig i denne klassen uten å overstige klassens øvre grense.

f.eks en klasse går fra 120 til 129,9 det er da om å gjøre å spille så nærme 129,9 som mulig, MEN ikke over.

Målingen gjøres med musikk fra bassrace platen, og det er en snittmåling over 30 sekunder.

Så hovedforskjellen er at i dB-drag skal man spille så høyt som mulig, mens i Bassrace gjelder det å ha kontroll på anlegget.

du glemmer å nevne en veldig viktig forskjell da.

i db-drag brukes hovedsaklig test-toner, og er om å gjøre å spille høyest mulig, og det er kun høyeste måling som blir registrert. mens i bass race er det ikke det høyeste måling som blir registrert, men snittet over 30 sekunder. og det er kun tillatt å spille vanlig musikk i bass race.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du glemmer å nevne en veldig viktig forskjell da.

i db-drag brukes hovedsaklig test-toner, og er om å gjøre å spille høyest mulig, og det er kun høyeste måling som blir registrert. mens i bass race er det ikke det høyeste måling som blir registrert, men snittet over 30 sekunder. og det er kun tillatt å spille vanlig musikk i bass race.

Les gjerne gjennom posten min en gang til du :) så ser du at det faktisk står der ;)

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den USACI cd'n? Er det sanger/melodier med mye bass eller er det "bare" bass? Liker sanger med mye bass men det burde jo gå ann å høre på også. Det vil si med annet instrumentalt også?

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USACI cd'en inneholder stort sett "sanger/låter" med MYE basssss, og ja, andre instrumenter også.... Heftig cd for de som digger låter med mye bass i... Ett tips er også Bass Race cd'en, den er faktisk kul...

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider