Gå til innhold

Noen som har peil??

Ranger emnet

Gjest Jostein

Anbefalte innlegg

Gjest Jostein

Vet dette er veldig off topic men er desperat!

Kjøpte ny hd idag 120gb,men pcen finner den ikke.Jeg har hatt 2 hder nå,skulle bare butte ut slave hd`en.Så den er koplet til der den gamle slaven var så skjønner ikke hvorfor den ikke finner den.Visst jeg går på legg til maskinvare då står den der og at den fungerer som den skal,men den er ikke på min datamaskin.???:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein
Originally posted by GhostGoose

Formatere med XP: Lag en boot diskett, kjør fdisk og følg anvisningene ;)

:( :( eh hvordan gjør jeg dette her da?Må ha dte inn med en tea spoon:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start-meny -> Innstillinger -> Kontrollpanel -> Administrative verktøy -> Datamaskinbehandling.

Nå får du opp ei liste på venstre side. Trykk der det står Diskbehandling. Her ser du alle diskene dine, både den du har fra før, og den nye på 120 gb.

Først må du aktivere disken. Trykk på firkanten til venstre for størrelsesindikatoren (det står disk 1, disk 0 el. der). Hvis du får opp en meny da, velg Installer. Hvis du ikke får opp noen meny er den delen i orden.

Nå høyreklikker du på den lange firkanten med blå stripe øverst (for 120GBern din). Velg Lag partisjon el. Da får du opp en veiviser for formatering og partisjonering av disken. Vær obs på at tar dritlang tid å formatere en så stor disk. Gjorde det samme i går, og det tok faktisk noen timer.

Så er det i orden, og du finner 120GBern under Min datamaskin.

Edit: Formater disken med NTFS-filstystem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by quack

Start-meny -> Innstillinger -> Kontrollpanel -> Administrative verktøy -> Datamaskinbehandling.

Nå får du opp ei liste på venstre side. Trykk der det står Diskbehandling. Her ser du alle diskene dine, både den du har fra før, og den nye på 120 gb.

Først må du aktivere disken. Trykk på firkanten til venstre for størrelsesindikatoren (det står disk 1, disk 0 el. der). Hvis du får opp en meny da, velg Installer. Hvis du ikke får opp noen meny er den delen i orden.

Nå høyreklikker du på den lange firkanten med blå stripe øverst (for 120GBern din). Velg Lag partisjon el. Da får du opp en veiviser for formatering og partisjonering av disken. Vær obs på at tar dritlang tid å formatere en så stor disk. Gjorde det samme i går, og det tok faktisk noen timer.

Så er det i orden, og du finner 120GBern under Min datamaskin.

Edit: Formater disken med NTFS-filstystem.

Bare tull å formatere i windows.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GhostGoose

Du må gjøre det gjennom dos, det tar kortere tid og du slipper alle de identitets filene windows slenger in etter formateringen.

Man må ikke gjør det gjennom dos, det tar ikke spesielt kortere tid, og de filene du prater om er uansett skjult, så hvem bryr seg?

Husk at det er en newbie vi snakker om her, det er den enkleste løsninga som er den beste for ham.

edit: om du har tenkt å gjøre det via tradisjonell dos, åssen skal du få til NTFS-filstystem da? Så vidt jeg veit får du ikke gjort det i MS-DOS, bare i installasjonsprogrammene til win2k og winXP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein

Har fått det til endelig jippi.Gjorde som hopless sa i en av de første postene/svarene.Takk for det,gikk bare inn der og formaterte derifra super takk.

Så nå folkens hva skal jeg laste ned da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider