Gå til innhold

Noen som har peil??

Ranger emnet

Gjest Jostein

Anbefalte innlegg

Originally posted by GhostGoose

En kompis av meg testet formateringen gjennom dos emulosjonen og gjennom windows på en 200giger, han sparte 12min. på det.

Persnlig bruker jeg FAT uansett.

12 min har ikke akkurat så mye å si når det tar noen timer å formatere uansett, og hvis man setter det litt på spissen og regner med tida man bruker på å lage oppstartsdisketter vil det uansett ta lengre tid i dos :rolleyes:

Men nå har jo karen funni ut av det, så da er det jo greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by quack

12 min har ikke akkurat så mye å si når det tar noen timer å formatere uansett, og hvis man setter det litt på spissen og regner med tida man bruker på å lage oppstartsdisketter vil det uansett ta lengre tid i dos :rolleyes:

Men nå har jo karen funni ut av det, så da er det jo greit.

Vet ikke hvordan det er med deg men jeg bruker ikke 12min. på å mekke en stusselig oppstartsdiskett, mitt valg hadde fortsatt hvert det raskeste selv om det er kun snakk om minutter (en prinsipp sak). Dessuten er de filene vi snakket om som windows legger til svært irriterende for meg iallefall.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg testet formateringen gjennom dos emulosjonen og gjennom windows på en 200giger, han sparte 12min. på det.

Persnlig bruker jeg FAT uansett.

Hvorfor bruke FAT? Det finnes jo ikke et eneste argument for å ikke bruke NTFS på en maskin med et NT basert OS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er med deg men jeg bruker ikke 12min. på å mekke en stusselig oppstartsdiskett, mitt valg hadde fortsatt hvert det raskeste selv om det er kun snakk om minutter (en prinsipp sak). Dessuten er de filene vi snakket om som windows legger til svært irriterende for meg iallefall.;)

Gutten skal ha NTFS, ikke FAT. Det tar mer enn et par minutter å lage oppstartsdisketter til win2k (fire stykker), samme hvor flink du er med data tar det lang tid. Men i disse dager er det meste oppstartbart uten disketter, og da blir det noe helt annet.

Skjønner heller ikke hvorfor du bruker FAT, det er tregt, gammalt og ikke like stabilt som NTFS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider