Gå til innhold

Tenning fungerer ikke...

Ranger emnet

pinjongen

Anbefalte innlegg

jeg har akkurat fått 240'en min til å gå på tomgang.. dette gjorde jeg ved å skru luftfilter boksen med lokk ordentlig fast.. og reingjorde fordeler-lokk og stifter.... og nå skrur ikke bilen seg av når jeg skrur av tenninga.... noen forslag? har sett så vidt på ledninger inn i tenninga men alle er der ser det ut som...

takk for svar:hvaskjera

> Suzuki Pv50 Turbo *havarert på låven*

> Datsun Pickup (ukjent slag) *Spiker*

> Volvo 240 Tic *Traded*

> BMW 520i *Til Salgs!*

> Nissan Sunny 1,6 SLX *Go'bilen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har akkurat fått 240'en min til å gå på tomgang.. dette gjorde jeg ved å skru luftfilter boksen med lokk ordentlig fast.. og reingjorde fordeler-lokk og stifter.... og nå skrur ikke bilen seg av når jeg skrur av tenninga.... noen forslag? har sett så vidt på ledninger inn i tenninga men alle er der ser det ut som...

takk for svar:hvaskjera

har du fått feil tenningsrekkefølge kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nah, jeg hadde det samme på min her om dagen. Jeg tror det kun er switchen din. Vri litt på den og trykk den inn noen ganger. Kan hende nøkkelen går rundt, men ikke trinnet inne i i nøkkelen. Jeg kunne dra ut nøkkelen min, og likevel gikk bilen. Måtte kvele den! Prøv det! :)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal forklare en gang til... fått bra svar... men noen har ikke sett hva det er... den starter... på nøkkelen... men... den stopper ikke når jeg vrir den tilbake... og alt fungerer av viskere og annet når nøkkelen er ute... det er det siste "hakket" der ALT skal av... der stopper ikke bilen.. DET er feilen...

> Suzuki Pv50 Turbo *havarert på låven*

> Datsun Pickup (ukjent slag) *Spiker*

> Volvo 240 Tic *Traded*

> BMW 520i *Til Salgs!*

> Nissan Sunny 1,6 SLX *Go'bilen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer det er det tenningslåsen som noen kaller switsjen..

du sier : "..den starter... på nøkkelen... men... den stopper ikke når jeg vrir den tilbake... og alt fungerer av viskere og annet når nøkkelen er ute..."

hvis allt av viskere virker når du vrir av tenninga og tar ut nøkkelen så tyder jo det på att selve tenningslåsen er gåen?

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider