Gå til innhold

Sjelden S13 sedan


Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

Det kan vel hende - jeg vet ikke om en kunne få elektronisk klima i USA?

 

Jeg får ikke til å poste bilder her, men du kan få se de bildene som jeg har fått - kan maile dem til deg.

 

Nissan har jo et virrvarr av modeller og utstyrspakker på alle markeder - og originalt fra fabrikk satte de

-på 70tallet Skylinemotor i 240Z for at politiet skulle ha noe å ta fartssyndere med - alle "sivile politibiler" var hvite med sort panser og hadde magnesiumfelger, mens de andre SkylineZ'ene var orange med sort panser. Etter en stund lakkerte politiet bilene orange, mens sivilbefolkningen lakkerte sine orange biler hvite og satte på magnesiumfelger for å skremme andre igjen...

mens

-på 90 tallet gikk Skyline GT-R 4 dørs biler som politibiler eller som familie-racere for folk som ville ha 4 hjulstrekk og 4 dører og en veldig diskret bil.

 

Jeg samler på bilbrosjyrer og har over 2300 kg papir på loftet (veide eskene på badevekta da jeg bar dem opp i sommer) - derav ca 1.100 FORSKJELLIGE Datsun/Nissan-brosjyrer. Det er såpass mye arbeide å lete dem fram siden de ligger i 105 forskjellige "kopipapir-esker" (hulter til bulter i eskene), men jeg kunne vel på sikt scanne noen bilder og poste på forumet her.

 

Nei - nå sporet jeg av igjen....

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by TurboKnut

Det kan vel hende - jeg vet ikke om en kunne få elektronisk klima i USA?

 

Jeg får ikke til å poste bilder her, men du kan få se de bildene som jeg har fått - kan maile dem til deg.

 

Nissan har jo et virrvarr av modeller og utstyrspakker på alle markeder - og originalt fra fabrikk satte de

-på 70tallet satte de Skylinemotor i 240Z for at politiet skulle ha noe å ta fartssyndere med, mens

-på 90 tallet gikk Skyline GT-R 4 dørs biler som politibiler eller som familie-racere for folk som ville ha 4 hjulstrekk og 4 dører.

 

Jeg samler på bilbrosjyrer og har over 2300 kg papir på loftet (veide eskene på badevekta da jeg bar dem opp i sommer) - derav ca 1.100 FORSKJELLIGE Datsun/Nissan-brosjyrer. Det er såpass mye arbeide å lete dem fram siden de ligger i 105 forskjellige "kopipapir-esker" (hulter til bulter i eskene), men jeg kunne vel på sikt scanne noen bilder og poste på forumet her.

 

må gjerne maile meg bilder ja. alltid gøy med SX-bilder ;)

mailadr. er tomgr@start.no hvis du får lyst til å sende noe.

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det på rene løpsbiler men på en gatebil??

Hvor mye veier et klimaanlegg - og hvor mye effekt stjeler det om du bare slår det av eller hekter av reima? Mikromatisk tror jeg.....

(men så liker jeg at det er "kjølig"....hehe)

Vel, jeg liker ikke tanken på å ha ting i bilen som ikke er godt for noe; samme gjelder med høyttalere, radio, tepper, dørtrekk, el-vinduer/speil, takluke, taktrekk osv. Jo lette bil, jo bedre går den på samme effekten!

 

what? hvordan kan en lettere motor gi mere vekt på fremhjulene? sr blokka er av alu og er en god del lettere en ca blokka

Er du sikker på at den ikke er litt tyngre engang? Selv med den "store" T28-turboen som står på originalt? :)

 

or det første: S13 kom aldri med klimaanlegg. kun vanlig AC. for det andre: S13 er ikke særlig understyrt!! (ihvertfall er ikke min det)

Men jeg hører folk si, også han karen i "Best Motoring - Drift Bible", at S13 er understyrt, og de viste jo bilder av en 3-dørs coupé (den vanlige S13, med andre ord). Man skulle kanskje ikke tro at Silvia skulle oppføre seg veldig annerledes? S14 var nøytralstyrt mente han også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

Men jeg hører folk si, også han karen i "Best Motoring - Drift Bible", at S13 er understyrt, og de viste jo bilder av en 3-dørs coupé (den vanlige S13, med andre ord). Man skulle kanskje ikke tro at Silvia skulle oppføre seg veldig annerledes? S14 var nøytralstyrt mente han også...

 

Jeg "aner" ikke om den er understyrt eller ikke. Har vel sett noen som har gått veldig rett fram i svingene på baner rundt om de siste årene, men jeg tror mye kan skyldes på dekkene og litt "oy-oy-oy" pga feil sporvalg inn i svingene.

 

Men, det som jeg har merket er at min S14 ble fryktelig lett når det gikk på "fullt trøkk" på 5. giret i Tyskland. Ikke mye mer fart tror jeg skulle til før bilen hadde lettet slik de første Audi TT gjorde.

Sammenlignet med S13 så syntes jeg denne var bedre i veldig høy fart. 300ZX'en fra 92 som jeg hadde i fjor, samt Supraen i år er helt anderledes. - De trykkes ned mot bakken og som en kamerat i sverige sa om sin 300 ZX: Den går spikrakt (med originalfelgene) - du kan slippe rattet i 250 og fortsatt ha full kontroll. (---kommer jo an på veien da selvfølgelig).

S14 min syntes jeg var skummel og vel så det, da det virket som om jeg ikke hadde kontroll over hjulene i den hastigheta...

 

Men - når sant skal sies så er ikke S13 mitt sterkeste kort.

 

PS - om du er på "innlandet" så står 300 ZX'en nå utstilt hos Nissan på Bardufoss

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

Er du sikker på at den ikke er litt tyngre engang? Selv med den "store" T28-turboen som står på originalt?

 

 

skuddsikker, akkurat som statsministerens nye bimmer ;)

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Schlasken

 

 

what? hvordan kan en lettere motor gi mere vekt på fremhjulene? :rolleyes: sr blokka er av alu og er en god del lettere en ca blokka :)

 

 

Klippet fra 200SX-ogn.org:

Nissan har jo utstyrt bilene med CA18DET (som veier 128/137kg - de lærde strides, min var 137kg i råvekt, ett par andre har også veid inn rundt 135-140 mens noen har veid sine til 125-130) og SR20DET (som veier inn på 149kg)...

http://300zx.kwn.no/300ZX.mpg

(Høyreklikk, lagre som)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynner man å få klarhet i saker og ting, ja... Blir nok å hente meg en Silvia uansett, og momse den inn, og bare kjøre på prøveskilter fram til jeg får råd til å regge den. Hvis jeg derimot ikke får regget den, så får jeg enten bygge driftingbil av den ( :D ), eller selge den... ( :( )

 

Jeg skal iallefall komme meg til biltilsynet så fort som mulig for å få klarhet i regge-businessen. Så får vi se :)

 

EDIT: Jeg kommer ikke unna Japanske biler; det flyter ris i blodårene mine, og det kommer jeg meg ikke unna! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

Da er jeg kommet til et sted her i livet hvor sjansen for billån er til stede, og en SR20DET-velsignet Silvia er innen rekkevidde. Så spørs det:

 

Får man regget den i Norge? Må man isåfall regge den som motorhistorisk?

 

EDIT: Bare for å vise hva vi stolte, bilelskende vikingmenn går glipp av:

 

silvia1.jpg

 

[

 

venstrerattad...

'80 Ascona B

'79 Mercury Capri

og en halv sønderskutt '74 Volvo 142 BilCrossbil!

----------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

Men jeg hører folk si, også han karen i "Best Motoring - Drift Bible", at S13 er understyrt, og de viste jo bilder av en 3-dørs coupé (den vanlige S13, med andre ord).

 

 

det er en silvia. og jeg vil tro den har en sr20det motor. har hørt den skal være litt understyrt....

 

 

men det beste må nå være å bygge seg en sileighty? finnes enda færre av de ;) den ville vel ikke vært så vanskelig å fått regga heller. bare å bytte lykter, front, panser og skjermer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår