Gå til innhold

Sjelden S13 sedan


Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg finner ikke bildene, men jeg TROR at det var en USA utgave (240SX) med den vanlige fronten med vippelykter.

 

-------------

 

En av forhandlerne som jeg har kontakt med i Japan har en slik bil til salgs som på bildene - CA18DET motor, 102.000 km, sølv met + gun metal grey (mørk nedentil), automatisk klimakontroll, 5 trinnskasse, Audioanlegg m CD spiller, 200 SX alufelger,, småriper og mindre hakk over deler av bilen, liten rift i førersetet, ellers "ok".

 

"... This is the best vehicle for your Drifting Car events, lightweight, powerful and extremely easy to handle and control. -Engine, turbo, transmission and emission is very good. You must understand that some parts have been replaced periodically, so the total condition is good and the price is very reasonable.

We can supply the car with the favemous JIC Height adjustable suspension kit, front camber adjustable type, rear pillow-ball mounted type - used parts put in the rear trunk - you must fit the parts yourself. You can get this Silvia K Turbo model and all the used good parts and have a lot of fun in Norway.

The car is fully loaded with all extras..." skriver han.

 

Har bilder men får ikke vist dem her.

 

 

Pris: ca 35.000,- ?(uten at jeg har finregnet) ferdig levert og momset i Sarpsborg.

Engangsavgift og evt reg. må ordnes av kjøper.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel på rett under 100.000 ferdig regget i Norge, CIRKA!

 

Hva veier en sånn uten fører, forresten? 1200 kg?

 

Ellers må bilen ha SR20DET og _ikke_ klimaanlegg (ekstra vekt -> ut med skiten). Har også hørt at S13 med CA18DET er passelig understyrt; stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke vekta, men ca 1200 kg høres vel fornuftig ut.

 

Jeg har i løpet av natta fått et tilbud på en 93 Silvia med SR20DET motor, sort bil, med klima på den også. Litt annen grill på denne bilen i forhold til den første (denne er som den sorte på bildene).

 

Understyrt? - jeg aner ikke, jeg har ikke kjørt så intensivt med en S13 på gata at jeg har merket noe til det?.

Vil det være noe problem i Tromsø og på veiene rundt???

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme klimaanlegg! Det er _helt_ unødvendig å ha på en bil; kjøleskap skal være hjemme på kjøkkenet, og ikke i bilen! :)

 

Det med at bilen eventuelt er litt understyrt gjør ikke all verdens, det er bare det at det er lettere å drifte med en bil som er nøytral/litt overstyrt. Det er fordelen med SR20DET-motorisert S13; den har mere vekt over forhjula = bedre grep til forhjula. Det er ikke noe problem med en understyrt bil; det er bare det at jeg personlig foretrekker biler som overstyrer; forskjellen når man kjører vanlig rundt her i byen er mikromatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

Dumme klimaanlegg! Det er _helt_ unødvendig å ha på en bil; kjøleskap skal være hjemme på kjøkkenet, og ikke i bilen! :)

 

Det med at bilen eventuelt er litt understyrt gjør ikke all verdens, det er bare det at det er lettere å drifte med en bil som er nøytral/litt overstyrt. Det er fordelen med SR20DET-motorisert S13; den har mere vekt over forhjula = bedre grep til forhjula. Det er ikke noe problem med en understyrt bil; det er bare det at jeg personlig foretrekker biler som overstyrer; forskjellen når man kjører vanlig rundt her i byen er mikromatisk.

 

 

what? hvordan kan en lettere motor gi mere vekt på fremhjulene? :rolleyes: sr blokka er av alu og er en god del lettere en ca blokka :)

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TG1

for det første: S13 kom aldri med klimaanlegg. kun vanlig AC.

 

for det andre: S13 er ikke særlig understyrt!! :D

(ihvertfall er ikke min det)

 

Jeg har hatt S13 selv og, og den er ikke spesielt understyrt nei, relativt nøytral.

Det største problemet er at det uhyre sjelden sitter noen diffbrems på dem, så de er litt vanskeligere å kontrollere sideveis.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår