Gå til innhold

mål , tegninger og bilder av spacere til 240!

Ranger emnet

850-t6r

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det må nok endres i vognkortet som "endring av sporvidde" ja.

Glenn

har hørt at Penta felger (7x15 E11) ikke er "godkjent" til bruk på 240.. stemmer dette? for kan være en fordel å vite dette før visningen slik at man vet om man ha andre felger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp orginale spacere. ta mål og fres ut nye. så er det jo bare å stemple inn "VOLVO" og et delenr. biltilsynet finner aldri ut at det er "fake" om du gjør det skikkelig. og lager man det i verktøystål så er det mer enn holdbart nok....

er ikke så ofte folka på BT godkjenner spacere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp orginale spacere. ta mål og fres ut nye. så er det jo bare å stemple inn "VOLVO" og et delenr. biltilsynet finner aldri ut at det er "fake" om du gjør det skikkelig. og lager man det i verktøystål så er det mer enn holdbart nok....

er ikke så ofte folka på BT godkjenner spacere..

hvorfor skulle de ikke godkjenne org spacere?? de er iallefall pakket inn med en Volvo eske.. og papirer fra Volvo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whee: 240'en er smalere bak en forran, putter du på spacere bak vil bak og for hjula dine stå like langt ut.. de fleste bruker spacer for å få på bredere felger.. så skal man ha på 8" eller mer i bredden på felgen må man ha spacere..
:hvaskjera

Kanskje de fleste setter på Spacere for å få hjulene ut i fra innerskjermen? Eller for at felgen skal gå klar av bremsene?

Om de fleste gjør det av disse grunner, eller fordi de vil ha mer bredde bak er uvisst, men det er litt for lett å bare si at "derfor bruker de fleste spacere".

For min egen del, så gjør jeg det av de grunnene jeg nevnte.

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hvaskjera

Kanskje de fleste setter på Spacere for å få hjulene ut i fra innerskjermen? Eller for at felgen skal gå klar av bremsene?

Om de fleste gjør det av disse grunner, eller fordi de vil ha mer bredde bak er uvisst, men det er litt for lett å bare si at "derfor bruker de fleste spacere".

For min egen del, så gjør jeg det av de grunnene jeg nevnte.

Glenn

spacere bak, gjør at bilen klarer 3-4% mer G-krefter i sving, forutsatt gode dekk og understell, etc. (iflg. gothenborg bible). ps. det er da testet på "rette felger" og "rett dimmensjon dekk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider