T/A 455 Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Kjøpte meg en Oldsmobile 455 igår, den skal settes i Likbilen (malibuen), så den kanskje blir litt mindre daukjørt. :D Motoren har vært kjørt 40 timer i båt, men ble litt for sterk for båten. Det står et Torqer innsug på den og jeg har målt kammløftet til å være ca 0,500. Motoren skal være noe trimmet og være ca 400hk i. Skulle også være noe high performance topper på den. Sjekket nummeret bak på ene toppen for å se at det faktisk var en big block, Var en "C" der og bokstav skulle indikere big block, skulle være et tall om det var small block (korriger hvis det er feil) Det jeg da lurer på er: 1. Hvordan finner jeg ut om dette er W30 topper eller lignende å hvor mye flower de eventuelt? 2. Hvor mye turtall tåler disse motorene? 3. Er det riktig at kort th350 og kort th400 er like lange å er lang th350 og th400 like lange? Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevelle_68 Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Her er mykje info om olds. http://www.442spot.com/cpierce/oldsfaq/ofhed.htm#Heads Siter -97 BMW 525tds Touring (E-39) -80 Chevy Cparice stv SBC350-TH350 -88 Ford Escort Cab 1.6xr3i -68 Chevelle 2D HT BBC439-TH400 -81 Opel Commodore 2.5E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackbird Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Så den motoren til salgs ja. Var vel annonsert som Pontiac motor? Ble den billig? :) C toppene skal gi flow i beste enden av skalaen når det gjelder BB topper. De er ikke W topper. Ikke verd sin vekt i gull men gir effekt. Bak flexplaten skal der stå et nr på blokken. F3 F.eks. Dette angir kvaliteten på blokka. Høyt nikkelinnhold i den = F1. Mindre = F4++ Ang turtall så har de vel smertegrensen i samme området som Pontiac. Men ettersom de er bedre balanserte enn andre GM motorer skal de igrunnen tåle mer. happyhappy happyhappy Kort 350 er kortere enn kort 400. 375 lang er lik 400 lang, den er til forveksling lik 400. Blir å skifte nick til Olds 455 nå da? ;) Siter -71 Vista Cruiser -79 Trans Am Blackbird -96 Suburban 5,7 Vortech X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Mai 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Så den motoren til salgs ja. Var vel annonsert som Pontiac motor?Ble den billig? :) C toppene skal gi flow i beste enden av skalaen når det gjelder BB topper. De er ikke W topper. Ikke verd sin vekt i gull men gir effekt. Bak flexplaten skal der stå et nr på blokken. F3 F.eks. Dette angir kvaliteten på blokka. Høyt nikkelinnhold i den = F1. Mindre = F4++ Ang turtall så har de vel smertegrensen i samme området som Pontiac. Men ettersom de er bedre balanserte enn andre GM motorer skal de igrunnen tåle mer. happyhappy happyhappy Kort 350 er kortere enn kort 400. 375 lang er lik 400 lang, den er til forveksling lik 400. Blir å skifte nick til Olds 455 nå da? ;) Ja, stusset litt på motoren, fikk etterhvert greie på at det var en Olds. Fikk den for 10 000kr, så kan vell kalles billig, men blir 1500kr til før den er en bil motor. Må vell trimme litt mer før jeg bytter nick:rolleyes: Men kan bli spenende å se om olds 455 i 1950kg bil klarer å ta Pontiac 455en i 2280kg bil :) Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackbird Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Husk det er forskjellig lengde på vannpumpene på de. Ideellt sett skulle du funnet en raset 5,7 Diesel og plukket vannpumpe, termostathus og alle braketter vifte og reimhjul av. Da er du sikker de passer sammen. Manifoldene på de er mer restriktive enn BB så kansje best med headers? Fikk du med noe av mariniseringsutstyret? Hadde han noe av det? Manifolder, bellhousing osv.? Har en 5,7 Diesel i god stand og ettersom Diesel er for båter så skal den ikke i noen bil :shake Har noen deler liggende her men desverre ikke komplette braketter. Siter -71 Vista Cruiser -79 Trans Am Blackbird -96 Suburban 5,7 Vortech X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Mai 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Husk det er forskjellig lengde på vannpumpene på de.Ideellt sett skulle du funnet en raset 5,7 Diesel og plukket vannpumpe, termostathus og alle braketter vifte og reimhjul av. Da er du sikker de passer sammen. Manifoldene på de er mer restriktive enn BB så kansje best med headers? Fikk du med noe av mariniseringsutstyret? Hadde han noe av det? Manifolder, bellhousing osv.? Har en 5,7 Diesel i god stand og ettersom Diesel er for båter så skal den ikke i noen bil :shake Har noen deler liggende her men desverre ikke komplette braketter. Var en tur oppe på amerikanske bildeler, fikk der greie på at det var forskjellige vannpumper som du nevnte.. Har en kammerat med et par olds 350 bensinmotorer, så kan låne noe greier oss hna. Men trenger å kjøpe det selv etterhvert uansett. Så om du har noe tilsalgs så er det veldig intresangt. bare list opp det du har om du vill :) Eneste marineutstyret jeg fikk med var vannpumpen. Oldmobile Diesel er best brukt som anker. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PaleRider Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 - den der "klaven" du fikk med, er ikke det "bellhousing" ?? Siter 1964 Ford Fairlane 500 RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 - den der "klaven" du fikk med, er ikke det "bellhousing" ?? Si det du, jeg har ikke peiling Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 noen her som vet om det stemmer at olds "C" topper flower over 250cc på intaksiden og 160 på eksosiden? Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olds69 Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 noen her som vet om det stemmer at olds "C" topper flower over 250cc på intaksiden og 160 på eksosiden? litt mindre. 230 og 162. Dette er natuligvis avhengig av at du har versjonen med 2.072 innsugsventiler. Normalt ble C toppene levert med 2.000 innsugsventiler, kun Toro og 442 som hadde de store ventilene. Det er ingen utvendig forskjell stor vs små ventiltopper. Husk at disse må ha blysuppe... Dersom du plukker av toppene så kan du uten problemer hente mer ut av de ved litt lett porting og fylling av eksoskrossoverene. Olds69 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.