Gå til innhold

Hvor langt er din 5'er gått ?

Ranger emnet


CoaSlip

Anbefalte innlegg

Bil: 520i

1996 mod.

Manuell kasse

Motor m52b20 ?

km 181000.

 

Har hatt alle servicer, jeg har kjørt den omtrent 2000km,

Hadde den på sjekk hos en bmw forhandler før jeg kjøpte den, der sa de at simringen mot mellomakslingen på girkassa svettet litt, hjullageret lagde en liten ulyd(har ikke merka det selv) og et kuleledd burde byttes om ikke så alt for lenge.

 

Ellers går motoren veldig fint, enda ikke vært borti at den har gått ujevnt under noen omstendigheter.

1996 BMW 520i

x 1992 VW Passat stv

x 1984 Opel Senator 3.0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...
  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Modell :520i

Årstall :1997

Motor : M52B20

Girkasse : Manuell

490.000 km

 

har hatt bilen siden den var ny. Kun følgt olje servis hver 10000km og bytett alle filtre hvert år. ingen svetting eller ulyder. går som en klokke enda, har aldri vært noe problem:D

Endret av Tommitee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Modell :525TDS

Årstall :1992

Motor : M51

Girkasse : Manuell

Kjørelengde:550.000 km

 

 

Vanlig service ang olje og oljefilter pr 8000km.

Har bytta alt av forstilling og bakstillingsdeler,

bremseskiver og klosser.

Driver nå og bytter motor pga toppakkningen røyk.

Org motor skal inn igjen, men skal overhalest først.

 

PS, denne er nå solgt, men byttet motor som hadde gått

ca 320000km. karosseriet og gir hadde rullet 600k ved salg 2011

Vet den lever ennå, men uten skilter pr dags dato.

Endret av BMW520

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Modell: 530i

Årstall: 2002

Motor: M54B30

Girkasse: Manuell

KM: ca 158000 juli 2010 (107992 juli 2008 ved kjøp)

 

 

Litt(mye) info:

 

I starten ble den kjørt hver dag, nå brukes den stortsett bare til gøy, helg og banekjøring. Blitt litt garasjedyr siden jeg har et par andre kjedelige biler å kjøre og spise kjedelige KM med.

Har bytta litt av hvert egentlig... sjeldent noe pga normal slitasje...:P

Kardang fordi jeg herjet(burning og andre fjortisfakter) for mye, komplette oppgraderte bremser da gamle bare gikk varm med min kjøring(selv nye holdt såvidt, sjekk bilder i tråden min), et par dekksett og felg, dempere fordi farten sjeldent er tilpasset Norges veistandard, termostat da den hang seg i 2/3 åpen stilling, radiator da den lakk litt, oljebytte + filter i tide og utide, ny viftereim i dag da den gamle så helt forferdelig ut og slapp litt under tung belastning... ellers vanlig servicer(tennplugger, filtre osv.) med det ene og det andre.

Ja og en del ymse understells deler pga overnevnte kjøring..

Tror kanskje veivhusventilasjon er neste tingen på listen, begynner å vise tegn til det i alle fall...

 

Alt i alt ganske lite som har gått galt ved normal bruk, hovedsakelig slitedeler... solide biler :)

Endret av Zikonian
skriveleif

-02 BMW 530i

-97 Pajero - Vintertraktor

+div tyske kriegsmaschinen

 

En sjåfør er den farligste delen av en bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 year later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår