Gå til innhold

Beste Turbo Motor?

Ranger emnet

LadaRacing

Anbefalte innlegg

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei Lada.

Alle volvo turbomotorene er faktisk veldig bra på hver sine måter..styr unna 230at motorene da.

B21ET er et veldig flott og trimmingvillig utgangspunkt med sterk bunndel,orginalt fra fabrikk.

Få på en annen topp og datasprut videre fremover i tida og kanskje en villig turbo så har du en kanon motor!

Lykke Til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare for en av oss kæra og måle fra Motor/clutchhus-adapteren og fram til remhjulet i front av vannpumpa det...tipper det er 70 cm akkurat et sted...

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg har sett lada med volvo-motor før, det skal funke fint det. Må flytte radiator så langt fram som overhode mulig. Er mye rør og tullball med b21et'n. b230fk har LMM og tar litt mindre plass, samtidig som den ikke har så masse hester originalt (enklere å godkjenne). Samt at den er holdbar og enkel å trimme. Styr unna AT-motorene!!! (gammelt skrot/søppel, spørr du meg)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du egentlig klar over hvor stor plass bensinfordeler/luftfilterboksen egentlig tar? Den er DIGER! Samt køddent med alle bensinslangene til k-jet. Ser ikke mye pent ut... Har en b21et sjøl, som jeg skulle blitt kvitt, men den skal ikke ut før til høsten. Nyoverhalt og komplett sådann, funker 100%...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ET vil si at det er innsprøyting på denne motoren da. Men er det elektronisk eller mekanisk??.For vil ikke ha masse ledninger og sånn..Og regner med at den tar stor plass,må vel flytte radiatoren.. Og girkassa passer vel fra en vanlig volvo 240? Hva er den beste kassa hvis det er flere?.

Tusen takk for svarene folkens! hjelper meg masse.

Lada 1500 (2107)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ET vil si at det er innsprøyting på denne motoren da. Men er det elektronisk eller mekanisk??.For vil ikke ha masse ledninger og sånn..Og regner med at den tar stor plass,må vel flytte radiatoren.. Og girkassa passer vel fra en vanlig volvo 240? Hva er den beste kassa hvis det er flere?.

Tusen takk for svarene folkens! hjelper meg masse.

Sålenge det ikke er B230ET, men B21/B23 så mener jeg å huske det er "mekanisk innsprut".. med bensinfordeler linket sammen med en Luftmasse-måler like under innsuget... alt er så og si i en "klump".

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider