Gå til innhold

Min Opel Omega 2,5td

Ranger emnet

X-Cell

Anbefalte innlegg

noen som kan slenge opp diverse info om denne bilen? har nettopp kjøpt meg en.. men vil ha litt tips på hva jeg bør sjekke litt grundig på bilen...

er en 97mod som er gått 108.000km... chipet å litt annet snax.. 170hk ca..

noen med noe tips? ;)

Mvh

B-T :driving

Naf ungdoms kontakt avd. Narvik og Omegn

OPC Driver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bilen er så godt som rustfri.. :) men skal gå over på sånne teite å dumme plasser der salt å piss legger seg en gang til å se med microskop etter rust. :)

men har ikke klart å finne noe fåreløbig. :)

OPC Driver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg godt på med voks behandling osv. før rusta kommer.runt dører alle sprekker ,hjulbuer(Spec!ved bakdørene)Pass på steinsprut)Blir spist opp!bremsebånda til hånbrekket,idiotisk løsning der,Og vær forsiktig med låsen til hanskerommet.idiotlåsning der også.

Motoren er en rekke sekser fra BMW.TDI, sterk og fin med chip.Nok av Newton.slitesterk.

Fornøyd med bilen?Bilder? CD utgaven??

mvh Christopher

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

Opel Maffian

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg godt på med voks behandling osv. før rusta kommer.runt dører alle sprekker ,hjulbuer(Spec!ved bakdørene)Pass på steinsprut)Blir spist opp!bremsebånda til hånbrekket,idiotisk løsning der,Og vær forsiktig med låsen til hanskerommet.idiotlåsning der også.

Motoren er en rekke sekser fra BMW.TDI, sterk og fin med chip.Nok av Newton.slitesterk.

Fornøyd med bilen?Bilder? CD utgaven??

mvh Christopher

Jepp er veldig fornøyd med bilen.. handbrekket er det noe feil med på den.. funker når bilen står i nedovebakke... men ikke i motbakke..

utenom det er det ingenting som feiler bilen som jeg har klart å funne, har en dårlig demper på strammehjulet, men den er bestilt ny.

men jeg lurer litt på om det kansje er noen dårlige motorfester på den eller om det kan være festene på girkassa.. har en litt underlig "vibrasjon" av og til.. ikke noe store greier.. men litt små iriterende..

har du noe forslag på hva det kan være?

har faktisk akurat tatt å vasket orntli inni dørene og slikt og lagt på et lag med noe voks så jeg har fått beskyttet det.. :)

har du ellers noen tips?

OPC Driver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

voksbehandlig av torn hadde jeg tatt.Jeg har tectylebehandla min under:)drit bra!liten rustflekk på mellomakselen bare. :)skal ta den fort!hehe

det brekk fenomenet du har jeg alldrig opplevd og jeg har opplevd mye rart med dette brekket på omegan.det er noe piss løsninger inni der,når du skrur på og tar av skiva kommer du til og ristle litt på huet hehe.bånda er festet med en liten spiker,en rustflek på skive beskyttern ,så hopper spikern ut og helvete begynner.jeg skal skifte bånden og sveive de spikerne fast.slipper jeg det tullet.

men omega er kjempe bil!;)

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

Opel Maffian

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett i et sportsfilter - enten K/N eller Green Air filter. Spesielt på den 2,5TD funker det meget godt, god effekt økning.

Luft tilførselen er for dårlig originalt så for motoren og din egen del bør du bytte

allerede gjort det.. ;) skulle da bare mangle.. katalysatoren er også fjernet.. så er så og si raka rør på den.. med en sebring potte bak med 2x3,5" stusser. ;) fin lyd når man flater fjøla.. ;)

OPC Driver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liker anlegget mitt.. må sveise litt på det snart så jeg får fikset det sånn JEG vil ha det.. han som har laget dette har tatt noen snarveier under.. å det vil jeg ikke ha noe av.. så skal skru det av å få strekt det litt ut å se om jeg kansje skal øke dimensjonen enda mer på det.. er vel 3" på den nå hele veien.. lurte på å kansje lage 3,5" fra midten å bak i allefall.. i rustfritt.. men det får vi se på.. skal i allefall fikse det litt.. :)

laget en profesorisk braket i dag til å holde luftmengdemålern så ikke luftfilteret skal henge å slenge under panseret. :) så da har jeg i allefall en mal til jeg skal sveise meg et bedre å litt penere.. :)

får se om jeg kansje ikke skaffer meg en photobøtte konto så jeg kan legge opp bilder også ettervært som jeg får gjort mere...

men dem som er inntresert kan jo bare legge meg til msn.. bttuning@hotmail.com er i allefall adressa mi.. så fritt fram.. ;)

OPC Driver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da skal vi se om jeg får til dette da.. :P

skal prøve å slenge opp noen bilder tenkte jeg.. men har aldri gjort det før.. så da prøver vi.. ;)

P5130024.jpg

P5130018.jpg

P5130023.jpg

P5130026.jpg

sånn.. da får vi se om det kommer opp noe.. :P

slik ser den da ut nå.. eller for noen uker siden.. :P nå er grillen borte.. holder på å demontere front.. fanger skal til lakking.. og panser.. og nye lykter skal på snarest da disse er ødelagt.. :)

OPC Driver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du sku jo lagt tråden under våre prosjekt. regne med du bir å gjøre litt av hvert med tia som kommer. såem bare vær flink med å få med masse bilda:)

97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS"

X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl

Lenke til kommentar
Del på andre sider