Gå til innhold

Min Opel Omega 2,5td

Ranger emnet

X-Cell

Anbefalte innlegg

du sku jo lagt tråden under våre prosjekt. regne med du bir å gjøre litt av hvert med tia som kommer. såem bare vær flink med å få med masse bilda:)

hehe.. nåja nåja.. e pengan som rår.. men står ikke nå i veien for løsta akurat..

men ja.. planan ligg jo hær.. senkesett, grill, løkte, tak vinge, frontleppe.. osv.. største påkostninga blir vel felga.. men det ser ikke ut som dæm kommer i år... satse på 19" til neste sommer.. ;)

men som sagt.. penga penga penga.. ;)

Naf ungdoms kontakt avd. Narvik og Omegn

OPC Driver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor kan du ikke la undersiden av filter boksen være der slik som jeg har gjort.viler seg mot underkanten pluss at det ikke blir liksom et stort hull der. og den får jo også kald luft fra orginale kaldluft slangen som ligger intrigrert der:)

SLIK ;)

show_image_stream.php?bid=41071502&dx=580&dy=435

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

Opel Maffian

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har denne bilen hatt en front skade før?skiftet fangern til en 94 gl frontfanger?

den har nok hatt en frontskade ja.. derfor jeg må ha nye lykter på den da det e gjort en halvhjærne jobb av noen på lyktene...

94gl? er det noe forskjell på 94gl å 97 fangern da?

kan ikke huske å ha sett noe forskjell jeg.. men.. mulig.. hva er det som er forskjellen?

OPC Driver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke la undersiden av filter boksen være der slik som jeg har gjort.viler seg mot underkanten pluss at det ikke blir liksom et stort hull der. og den får jo også kald luft fra orginale kaldluft slangen som ligger intrigrert der:)

SLIK ;)

show_image_stream.php?bid=41071502&dx=580&dy=435

fordi jeg skal ikke ha den plast dingsen dær.. ;P

laget et proffesorisk feste brakett i går.. mest bare for å ha en mal å gå etter når jeg skal sveise meg det endelige festet.. :)

men det funker nå som det skal.. filteret står støtt og bra. ;)

men skal lage et penere.. :) også skal jeg bytte ut alle slanger til turboen med blåe samco/simco? :P husker ikke hva dem heter.. ;P men ja.. du vet hva jeg snakker om.. ;)

skal demontere frontfangern om ikke så alt for lenge og da skal intercoolern ned.. da skal jeg se på mulighetene for å få slengt på en større frontmontert cooler.. :)

OPC Driver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du tar en titt,der det egentligt skal sitte orginale grøftelys er det bare noen jalla grøfte lys ,skjært inn i fanger;) en 2.5 td 97- omega hadde orginalt spredere i front fanger uansett GL CD eller MV6.Så du har en en 94 fanger skjært til og putta på noen jalla spredere. ;)

Opel Maffian

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du tar en titt,der det egentligt skal sitte orginale grøftelys er det bare noen jalla grøfte lys ,skjært inn i fanger;) en 2.5 td 97- omega hadde orginalt spredere i front fanger uansett GL CD eller MV6.Så du har en en 94 fanger skjært til og putta på noen jalla spredere. ;)

Opel Maffian

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi jeg skal ikke ha den plast dingsen dær.. ;Pmen skal lage et penere.. også skal jeg bytte ut alle slanger til turboen med blåe samco/simco? :P husker ikke hva dem heter.. ;P men ja.. du vet hva jeg snakker om..

Plast bøtta er grom ;):thanks

Simco tror jeg de blå røra heter.hadde planer om og få gjort de innsug røra jeg har inn i innsugmanifoilden min lagd slikt simco rør.men veit ikke hvor jeg skal henvende meg eller hva det koster:(:assman

Opel Maffian

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke den hadde det orginalt.. for jeg har ikke bryter for grøftelys framme.. ;P så var nok extra utstyr.. har di orginale recaro stolene som står i faktisk.. ;P dem er noe god å sitte i.. ;)

me vil ikke ha di orginale grøftelysa.. ser mye kulere ut med disse linselyktene.. ;)

holder på litt mer motor rommet selv.. kommer noen bilder derfra ettervært.. må bare få gjort noe.. ;P

OPC Driver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plast bøtta er grom ;):thanks

Simco tror jeg de blå røra heter.hadde planer om og få gjort de innsug røra jeg har inn i innsugmanifoilden min lagd slikt simco rør.men veit ikke hvor jeg skal henvende meg eller hva det koster:(:assman

tja.. http://www.maxam-tuning.com har en del.. regner med det er dær jeg bestiller fra ettervært.. ;)

huff.. må vel gå en tur ut å ta bilde av luftfilter opplegget mitt.. ;P

OPC Driver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INFO: slo sammen mine 2 tråder om bilen.. lettere enn å ha 2 poster om nesten det samme.. ;)

ja sant det.takk for tipset om maxam tunning :) hva synes du om motorommet mitt var det vært 5-6 :assman timers arbe?

Se på prosjekt treaden min på Prosjekt.der ligger alt hva jeg har gjort med bilen nå.

Opel Maffian

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja sant det.takk for tipset om maxam tunning :) hva synes du om motorommet mitt var det vært 5-6 :assman timers arbe?

Se på prosjekt treaden min på Prosjekt.der ligger alt hva jeg har gjort med bilen nå.

motorommet ditt ble veldi bra.. :) nesten like bra som mitt.. ;D :P neida..

meget bra.. skal gå over med samme prosedyre selv når jeg skal av med fronten.. :)

OPC Driver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

strøken omega må eg si.. ser bra ut.. :driving

ser at listene på bakluken e lakkerte, men ikke resten.. skal det være sånn?

hvis du må ha nye lykter, så anbefaler eg deg å kjøpe linselykter.. Corsa tuner skaffer de visst til en grei pris. og de grøftelysene.. e det sånne linser? har en som kjører omega her i bergen som monterte grøftelinselys på sin bil.. han har emblemfri svart nettinggrill.. han fikk tak i samme type netting i "løsvekt". han fjernet de orginale grøftelysene og den plastikken ved sidenav, klippet til netting og skrudde opp.. det ble faktisk ganske stilig.. men han monterte lysene ut til sidene i stedet for inn mot midten av fangeren..

hvor mye har du tenkt å senke bilen då? 40 mm senkesett?

Har: -05 Rexton RX270 XDi Topline
Hatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider