Gå til innhold

Hvordan dele styrestrømmen fra Spiller til 2 forsterkere?

Ranger emnet

Boddiz

Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan jeg kan dele styrestrømmen fra spilleren for bruk på 2 evnt 3 forsterkere... er det bare så enkelt som å splitte den?

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder å remote/styrestøm kan du bruke feks en tynn høytaler ledning? Feks sånn standard ledning som du får til ett par billig høytalere som du bare splitter, altså bruker bare den ene av de to som er "klistret" sammen?

I mitt tilfelle har jeg remote på signalkabel fra spiller til forsterker nr.1 men skal snart inn med forsterker nr.2 og lurte da på om det gikk ann å bruke noe kabel bestyr jeg har liggende..

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder å remote/styrestøm kan du bruke feks en tynn høytaler ledning? Feks sånn standard ledning som du får til ett par billig høytalere som du bare splitter, altså bruker bare den ene av de to som er "klistret" sammen?

I mitt tilfelle har jeg remote på signalkabel fra spiller til forsterker nr.1 men skal snart inn med forsterker nr.2 og lurte da på om det gikk ann å bruke noe kabel bestyr jeg har liggende..

Bruk helst en 0,75 kabel, det er det som oftest blir brukt.. Er bare å koble alle disse ledningene sammen, er ikke noe problem siden Remote opplegget bare sender ut styrestrøm, og ikke drar noe strøm, hvis dere skjønner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du inn med flere forsterkere så bruk et rele..

2 går nok greit men er det mer som skal startes så ville jeg satt på et rele:)

Er bare snakk om en en liten monoblokk fra alpine som skal inn som nr.2 men takk for tipset.

Blir jo alltiids litt prøving og feiling under montering uansett...

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laget meg en nifty liten koblingsboks, kjøpte 2 x sett med 4 høyterminaler på elfa, en liten apparatboks og et rele.

Litt lodding og mekking senere så har jeg en boks hvor jeg har følgende:

1x +12v inn

1x jord

1x remote inn

5 x remote ut

burde holde og kostet under 100kr i deler fra Elfa.. :)

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

størrelse på forsterkeren har ikke så mye å si:) men det går nok bra, men et rele er en fin ting om man skal "starte" mye:)

Hva kan skje om man ikke bruker rele med 3 forsterkere?

dumt spørsmål: hva er det et rele "gjør"? hva er "poenget"?

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alright! Nå er styrestrømmen delt på to forsterkere og det funket uten problemer - hiver vel inn en tredje forsterkeren når jeg har fått byttet batteri og kabler i motorrom. :well Gambler på å kjøre uten rele først å se hvordan det går :)

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider