japsebil Skrevet Juni 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2003 hvor mye koster det vis du skal chippe bilen din med ca 30-40 hk? Siter x-93 mod. Peugeot 405 GTX -97 mod.Mazda 323f 1.8 Neste bil: Peugeot 206 GTi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Juni 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2003 Hmmmm... Hvorfor akkurat 30-40hk? Eneste type motor som kan hente så mye effekt med bare chip er noen turbo motorer. Feks. Saab 2.0t 150hk opp til 220hk, eller VAG 1.8t fra 150hk opp til 200hk. Men hvis du på en av disse absolutt skulle ha 30-40hk måtte du fått spesiallage program til chip, og det er vel ganske tåpelig. Om du vet om en chip som tar ut 30 eller 40hk til din bil så får du finne ut produsent av chippen så kanskje noen vet prisen. Ellers så kan man ikke bare velge effekt selv. Edit: Så i profilen din at du kjører 97 323F 1.8 og på den motoren vil jeg tru du kan ta ut kanskje max 5-10hk på ved chipping. Chip er ikke effektiv trimming på en motor uten overladning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
japsebil Skrevet Juni 29, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2003 nei jeg har ikke peil på chipping s¨jeg trodde det gikk ann rundt der..men da er det ikke noe vits vis man kun kan få 10-15 hk...har du noe tips med trimming sånn ellers da? Siter x-93 mod. Peugeot 405 GTX -97 mod.Mazda 323f 1.8 Neste bil: Peugeot 206 GTi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Juni 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2003 Originally posted by japsebil nei jeg har ikke peil på chipping s¨jeg trodde det gikk ann rundt der..men da er det ikke noe vits vis man kun kan få 10-15 hk...har du noe tips med trimming sånn ellers da? Du kan jo starte med noe heftigere eksos og luftfilter, ikke at du vil få noe særlig mer effekt av det men det er nok merkbart. Men skal du ha noe særlig mer effekt så vil det koste en del kroner. På motorer uten overladning er det en 'tommel-regel' som sier at hver ekstra hestekreft koster ca. 1000kr og det stemmer ofte ganske bra. Eneste vei å gå på denne motoren er nok overladning. Vet ikke om det finnes noen ferdige turbo-/kompressor-kit til den, men jeg trur det skal gå å tilpasse turbo-kit til MX-5 siden motorene er ganske like. Men dette koster jo også penger :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
japsebil Skrevet Juni 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2003 hei ja har forhørt meg litt på effektanlegg hhar fått pris på remus er det noe bra?men det e rpenga ja, er ikke billig det greiene der akkurat...takk for tipsene hvertfall... Siter x-93 mod. Peugeot 405 GTX -97 mod.Mazda 323f 1.8 Neste bil: Peugeot 206 GTi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Juli 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2003 men husk at dersom du vil ha noe som helst effektøkning av eksosanlegget,så må du kjøpe grenrør også.. ikke bare cat-back... porting av topp og kvassere kammer hjelper vel også en del.. men det koster penger,da ;) Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlleellO Skrevet Juli 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2003 Vet noen om hvor man får chip til Volvo S80. Noen som har vært borti dette? Motoren er en 2 liter turbo med 180 hester. Siter "I'm a double bagger. Not only does my husband put a bag over my face when we're making love, but he also puts a bag over his head in case mine falls off." Joan Rivers "I haven't reported my missing credit card to the police because whoever stole it is spending less than my wife." Ilie Nastase Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlleellO Skrevet Juli 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2003 Vet noen om hvor man får chip til Volvo S80. Noen som har vært borti dette? Motoren er en 2 liter turbo med 180 hester. Siter "I'm a double bagger. Not only does my husband put a bag over my face when we're making love, but he also puts a bag over his head in case mine falls off." Joan Rivers "I haven't reported my missing credit card to the police because whoever stole it is spending less than my wife." Ilie Nastase Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
japsebil Skrevet Juli 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2003 tror du kan spørre boXer om det..tror han har en del peil på det.. Siter x-93 mod. Peugeot 405 GTX -97 mod.Mazda 323f 1.8 Neste bil: Peugeot 206 GTi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbothomas Skrevet Juli 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2003 Originally posted by OlleellO Vet noen om hvor man får chip til Volvo S80. Noen som har vært borti dette? Motoren er en 2 liter turbo med 180 hester. Kolla bsrab.se ! Siter Thomas 07 Commander 3,0 CRD 7 seter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg