Gå til innhold

Fin overgang mellom ny og gammel lakk

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Skal lakke en lite område nederst på skjermen. 2cm x 4cm. Noen som har tips om hvordan jeg skal få overgangen best mulig?

Skygger fargen litt ut over den eksisterende lakken slik at det ikke blir fargeforskjell (airbrush), men lurer på hvordan jeg gjør det med klarlakken. Har ikke lyst til å legge ny klarlakk over hele skjermen. Hvis jeg maskerer er det lett å få en kant mellom ny og gammel klarlakk som er vrien å rubbe/polere bort.

Noen spesielle teknikker når klarlakken legges på? Har lest det aller meste på forumet om dette emnet, men fikk ikke noe fullgodt svar. (Stod noe om en teknikk et sted, men ble brukt et faguttrykk som jeg ikke helt skjønte).

Porsche 911 Carrera 4 - Nybilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må kappe inn skaden da.. er litt vanskelig og forklare over her.. men vist du skaffer deg en skvett med fade out tynner. som du skal kappe inn der skjøten mellom ny og gammel klar lakk blir. da bruker du ikke maskering eller noe ting. ble sikkert litt mungo forklart. litt lettere og forklare med hender og sånt.. hehe.-.- og litt vannsliping over der, så ser du ikke at du har vært der en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en fremgansmåte du kan prøve:

Etter du har lagt basen og klarlakken over skaden du skal flekk lakkere, sprøyter du fade out tynner med lett støving fra den gammle lakken og inn mot den nye lakken du har lagt. vær forsiktig og ikke ha på mye, men heller prøv deg fram med flere runder. når lakken er skikkelig tørr går du over med rubbing først. så polering. du kan også bruke tynner du blander i klarlakken isteden for fade out tynner.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider