Gå til innhold

Kikker paa biler, kom over en 7serie

Ranger emnet

HemiCuda

Anbefalte innlegg

For å si det sånn, så er det der en 740 med alt av utstyr. 740 og 760 er stort sett samme bil, bare at 760 har alt av ekstrautstyr. Så lenge du velger Turbo får du jo pure Volvo power. Skulle du derimot se på en GLE vil du finne en V6'er som ikke er mye å skryte av.

Når det gjelder feil og mangler er det jo en kvalitets bil du ser på. Så der er ikke mange :P Rust bør man jo alltid se etter. På mine Volvoer har det dukket mest opp i kanaler, og skjøter i karosseriet. Men disse bilene ruster lite! Noe av det elektriske har også for vane å slutte og virke. Tenker spesielt på setevarmer, instrumentpanel (spesielt tankmåler og lyspærer i dash), motstand til varmeapparat osv. Men dette er egentlig bagateller som er lette å fikse.

Kjøper du en 740/760 i god stand får du en fantastisk bil!

1989 - Volvo 740 TIC - B230FT - Prosjekt

1985 - Volvo 740 GL - B230A - Bruksbilen

1993 - Opel Omega 3000 24v - C30SE - Solgt

1984 - Volvo 740 GL - B230A - Solgt

Ø.K: Add-on styling til Volvo 7-serie, evt noen som støper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og varmeapparatet på en slik bil med turbo er HELT RÅTT :D

Det er bare å glede seg til vinteren allrede... hehe

turbo paa varmeapparetet ogsaa? :p

eller er det daarlig? turbo gaar paa eksos, som vil gi mindre varme til varmeapparatet?

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville styrt unna en tubobil til 16 000kr, for å være ærlig. Da er sjansen stor for at du ender opp med mange store utgifter - hvertfall hvis du ikke kan gjøre alt selv.

En annen ting er at disse motorene ( b230et ) har veldig svake råder, så en chippet bil som er kjørt litt stygt kan fort føre til motorras.

Hvis du ikke har veldig peiling på motor vil jeg hvertfall anbefale deg å kjøpe en orginal turbobil, ikke en som er bygget om.

Dette vil lette feilsøking og reparasjon ganske mye.

Ellers er dette en kjempebra bil, når alt fungerer!

Lykke til med kjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider