ovlov86 Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Driver å kikker litt på gamle 242'er fra ca. 1975/76, og de er jo ikke akkurat overmotoriserte... :shake Så det jeg lurte på var; er det egentlig mye som skal til for å sette i f.eks en B230ET eller en FT i en bil som har hatt forgassermotor, f.eks en B21a tidligere? På forhånd takk. Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Jeg driver med samme operasjon nå, dog en 83 mod 240 med B230AT fra tidligere! Driver å setter inn B230FK -94. Jeg har skaffet det meste nå, men mangler diverse! Skal du ha B230FT/FK må du ha fordeler fra 240 med LH 2.4, balanseaksel fra motor med blokkmontert fordeler, Ledningsnett fra 240 med LH 2.4, Tankarmatur fra 240 med LH 2.4 + en del småting som jeg sikkert har glemt! Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Ledningsnettet går da helt fint å bruke det fra 940, fordeleren trenger heller ikke å være fra LH2.4. Tankarmaturen passer vel heller ikke over fra 75-76 modellene, må bytte hele tanken. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242_r Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Husk forkoblingsmotstand til dysene, eller bytt til dyser fra feks. audi 2,2 turbo disse tror jeg har riktig motstand. Hvis du ikke monterer forkoblingsmotstand eller bytter dyser så svir du innsprøytingshjernen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Bosch har etter det jeg har funnet ut kun laget 2 typer motstand på dysene... det er Lav og høy-ohm. Så, setter du på høy-ohm, kan du selv velge størrelsen på dysene... og samme med lav-ohm... men da Må forkoblingsmotstanden være der. Hvorfor finnes lav/høyohms-dyser? Den enestegrunnen til at deti alle hovedsak brukes lavohms-dyser er for å lage en raskere dyse... Mer strøm istedenfor spenning skaper et sterkere og raskere oppbygging av magnetfeltet som "åpner" dysa, og dermed får man en mer presis/raskere dyse... ulempen er kostnadene med ekstra-motstanden, som det meste av spenninga legger seg over.... hvis noen skjønnte noe av det. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flyfaen Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 Bosch har etter det jeg har funnet ut kun laget 2 typer motstand på dysene... det er Lav og høy-ohm. Så, setter du på høy-ohm, kan du selv velge størrelsen på dysene... og samme med lav-ohm... men da Må forkoblingsmotstanden være der. Hvorfor finnes lav/høyohms-dyser? Den enestegrunnen til at deti alle hovedsak brukes lavohms-dyser er for å lage en raskere dyse... Mer strøm istedenfor spenning skaper et sterkere og raskere oppbygging av magnetfeltet som "åpner" dysa, og dermed får man en mer presis/raskere dyse... ulempen er kostnadene med ekstra-motstanden, som det meste av spenninga legger seg over.... hvis noen skjønnte noe av det. skjønnte det fint jeg :P er jo tross allt en grunn til at man bruker Lavohmsdyser på motorer med mye turtall bla. og større dyser, da disse på lavere forbruk må ha veldig kort åpningstid... har man lavohmsdyser kan man også bruke mindre for-motstand (hvis styringa tåler det vel og merke)for også å få høyere spenning på dysa i tillegg = mere effekt på dysa = enda kjappere dyse... men seff har man en sterk nokk styring som tåler at man fjerner motstanden helt kan man svi dysa istedet :P Siter 740 bruksbil: B230F med 11:1, KG004, porting og heimsnekkra eksos. Bil/motorbygge på gang. Sersjant/lærlingebefal @ Motorverksted Andøya flystasjon (skrur motor på Orionflyene) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 er spesielt på store dysene dette betyr noe i praksis, 7-800cc og oppover.. jeg har 1000cc på min, og fikk en del "tyn" her og der om at det var alt for stort, å burde isåfall legge opp med dobble dyser, å kjøre noen små på 0-3000rp,. og di store etter det.. men min svier(sller sveiv:p) som ei klokkke på tomgang på 8-900rpm.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 Tråden er fra mai 2006, bare så dere vet det. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flyfaen Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 Tråden er fra mai 2006, bare så dere vet det. oi la ikke merke til det jeg:thanks Siter 740 bruksbil: B230F med 11:1, KG004, porting og heimsnekkra eksos. Bil/motorbygge på gang. Sersjant/lærlingebefal @ Motorverksted Andøya flystasjon (skrur motor på Orionflyene) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.