Gå til innhold

Billig bil med bakhjulstrekk...

Ranger emnet

Norsmurf

Anbefalte innlegg

Originally posted by El-LoCo

Haha.

Har litt lyst på noe sånt rett og slett fordi det høres ut som en morsom vinterbil...

Forsikringa kjip på de der eller?

Jeg bor i oslo og har bilen stående på meg.....3k i året med kun ansvar. Ikke akkurat avskrekkende priser....

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode forslag.. :) får se hva jeg ender opp med... fikk litt lite penger inn på konto i dag, gitt.. og.. må beale litt på min bunnløse gjeld til bing... får se i mnd.skifte jul/aug da..

Ford Sierra 2.0CL '88

X - BMW 320i 86' "Stovner Edition"

X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90

X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86

X - Ford Sierra sedan 2.0i '89

X - Ford Granada 2.3L '83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Hva med en Mazda 929? Kjører selv en 85 modell til arbeidsbil og er godt fornøyd. Starter alltid, og har heller aldri opplevd trøbbel med denne bilen. Ikke akkurat en rakett, men med 2.0literen går det greit nok. Bakhjulstrekk og fin vektfordeling gjør dette til en morro bil å kjøre.

Bilen har nå gått 320 000, men går fortsatt som ei klokke. Ingen oljelekkasje og girkassa har ikke tegn til slitasje i det hele tatt.

En bil jeg virkelig kan anbefale som herjebil el. arbeidsbil, som i tillegg er billig og grei å få tak i deler til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mazda929

Hva med en Mazda 929? Kjører selv en 85 modell til arbeidsbil og er godt fornøyd. Starter alltid, og har heller aldri opplevd trøbbel med denne bilen. Ikke akkurat en rakett, men med 2.0literen går det greit nok. Bakhjulstrekk og fin vektfordeling gjør dette til en morro bil å kjøre.

Bilen har nå gått 320 000, men går fortsatt som ei klokke. Ingen oljelekkasje og girkassa har ikke tegn til slitasje i det hele tatt.

En bil jeg virkelig kan anbefale som herjebil el. arbeidsbil, som i tillegg er billig og grei å få tak i deler til.

Problemet med de bilene er rust, men det er ikke noe en ikke kan fikse selv, eller få fiksa delvis billig

Du må derimot skyte motoren for å få den til å stoppe.. en kamerat av meg prøvde å knekke en motor i en 87 mazda 626.. uten hell.. kjørte uten olje, med vann istedet for olje osv .. :D

Merker at bilen min ikke har blitt stelt så mye med de siste åra, gammern gadd ikke å fikse noe på den før jeg fikk overta bilen.. slask.. men tenkte på å sette den bort til bestefar mens jeg er i militæret.. :)

Veldig gøy å kjøre på vinterdekk om sommern fordi man er blakk og.. :rolleyes:

- 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws

x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rust som knekker de bilene ja. Men det er vel tilfellet på de fleste japsebiler på 80-tallet. En typisk rustplass for Mazda er bakskjermene og reservehjulsbrønnen. Men dette er enkelt å fikse, og har dessuten ingenting å si for EU-godkjenning.

Motoren er som sagt nesten umulig å ta livet av. Har en liten tenningsfeil på min nå (stikkflamme og enorme smell ved gasspådrag og når en slipper gassen, er jo egentlig kult), så bensinforbruket er noe høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford Granada.

Litt harry bil, men den e billig!

Mange fine japser

Toyota Carina har Rvd på tidlige modeller, krute goe biler som tåler de meste!

Har selv flyttet en hytte på 15kvadrat (1700kg) i 4 lass med Starlet :D

340/360 er også krute goe biler.

Men typisk 80`talls volvo så lader en del dårligt.

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...