Gå til innhold

Hjelp med 16v motor

Ranger emnet

Glenn`

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Har nå gått til innkjøp av en 1986 mod. Golf 2 med ettermontert 16v motor.Bilen er grei den men er noe med motoren som plager meg...

Når jeg starter opp bilen og motoren er kald vil den ikke gå orntlig på tomgang.Som regel stopper den opp førstegangen og jeg må holde gassen inne en stund når jeg har startet den før den går sånn høvelig på tomgang.Samme når jeg gasser på litt mot f.eks et kryss og trør inn clutchen,da stopper den noen ganger og når den ikke stopper detter turtalle nesten ned i 0 før den går opp igjen.

Jeg vet at veihusvent. slangen er morken og drar litt falskluft så den skal byttes.Men det jeg lurer på er om det kanskje kan være noe annet en bare den?

Takker for svar :) Kan ikke så mye om Golf siden jeg for det meste har skrudd Volvo,så håper noen kan hjelpe meg.

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å bytt veivhusventilasjonlangen din du om den ikke er god. Vet ikke om det kan være en årsak. Ellers så kan det vel være tomgangsregulatoren ja. Min er også sånn, men så er ikke min frisk uansett heller da:rolleyes:

PL eller KR motor da? Kan være til hjelp for den som eventuelt har litt mer peiling enn meg.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar..er ikke så inne på golf så vet ikke helt hvilken motor det er.eneste jeg vet er at det er mekaninsk sprut men det er det kanskje på alle med sprut?noen som kan gi meg noe å se på for hvilken motor det kan være?

skal bytte slangen og rense regulatoren =)

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du nok en KR motor. Uten katalysator, grøvere innsug og med 139 hk.

ja skal være 139 orginalt.så er det montert grenrør og effektanlegg fra supersprint med dtm stusser.skal kjøpe et kn innsatsfilter og slik blir motoren i første omgang.håper motoren blir likere når jeg får renset regulatoren på skolen imårra =)

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja...fant idag ut at fordeler lokket bare satt fast i ene klippsen så fikk satt den orntlig på,renset tomgangsregulatoren og sjekka luftfilteret på skolen.ble noe bedre men fjusker ennå litt.mulig det er vanesak på disse bilene.men har bare teipa veivhusslangen så skal få bytta den og se.var faktisk kn filter i boksen også så da slipper jeg å kjøpe :popcorn

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider