Gå til innhold

Hva er dette lyset i speedometeret til?

Ranger emnet

AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Det er dette som er sjarmen med god gammal 240:)

Plutslig begynner ting å lyse, og virke, og plutslig har man ting man aldri hadde sett før...

Er det non sak? 240'n kan å overraske! Se på min, god gammal 75 modell, taklyset mitt kommer en sjelden gang, lysbuzzeren funker en gang hvert 4. år, og kilometertelleren fant ut bilen aldri skulle runde 200 000...

Volvo Power, never be surprised!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nettopp.. Den har jeg aldri hørt i bilen min!

Her må det feilsøkes!

releèt som buzzer, sitter rett att me høgrefoten din, under tepper o.l på midtkonsoll tingen :) kan være det som er kobla ut.. lyden er forresten grådig irriterande :)

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den indikerer parklys, og i norge er parklys koblet slik at det er på uansett hvilken stilling lysbryteren står i......... altså det er ingen funksjon i denne...... tips: koble denne til radarvarsleren........ og kjøp "hideavay radarvarsler (mekonomen) med separate sensore, da har du plutselig radarvarsler som INGEN finner!

ar9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

din 91mod har vel automatiske kjørelys(nærlys) så er vel ikke noe buzzer der..

Jepp. Bare lurte på om det var no sånn buzzer om parklysa blir glemt. Kjørelysa blir jo skrudd av automatisk.

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

releèt som buzzer, sitter rett att me høgrefoten din, under tepper o.l på midtkonsoll tingen :) kan være det som er kobla ut.. lyden er forresten grådig irriterande :)

Er det ikke det som er hensikten? Denne virker på ene min, den buzzer om nøkkelen står i tenninga og døra åpnes - også når motoren går...

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den indikerer parklys, og i norge er parklys koblet slik at det er på uansett hvilken stilling lysbryteren står i......... altså det er ingen funksjon i denne...... tips: koble denne til radarvarsleren........ og kjøp "hideavay radarvarsler (mekonomen) med separate sensore, da har du plutselig radarvarsler som INGEN finner!

ar9

Kan man koble til ei lyspære på den da?

Hvordan tenker du dette?

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett på en kraftig tute istedet for buzzeren, så glemmer du ikke nøkklene i tenninga så veldig mye mer... :)

Fra spøk til revolver, den buzzeren er mektig irriterende, noe som er hensikt med den også, men selv hadde j ikke tatt meg bryet til å fikse den hvis den først er stille...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett på en kraftig tute istedet for buzzeren, så glemmer du ikke nøkklene i tenninga så veldig mye mer... :)

Fra spøk til revolver, den buzzeren er mektig irriterende, noe som er hensikt med den også, men selv hadde j ikke tatt meg bryet til å fikse den hvis den først er stille...

Det første jeg gjorde da jeg kjøpte volvoen min, når jeg skulle til å begynde å kjøre hjem, var å dra ut kontakta til den buzzzeren.. hehe..

Den lå festa på et klips på pedalene med meg.. på selve opphenget..

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider