Gå til innhold

Identifisere min Holley gasser.

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Jeg har en LIST-80159 1777. Dette er en marinegasser som kommer fra en Volvo Penta 350-motor, men hvor mange cfm er den på? Selger påsto at det var en 650cfm, men er den det?

Her blir en list 80159 1996 omtalt som en 720 cfm. Dette er også det nærmeste jeg kommer ved google-søk.

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, var inne på holley.com, men fant bare en html-liste...

EDIT: Den lista inneholdt ikke min forgasser... Jeg trenger å vite "Carb model no." for å bestille riktig brakett til tp-wire.

Mvh. Hans -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den er så gammel tror jeg ikke på, hvis den ikke har vært inne til overhaling. Den satt på en motor fra ca 1990, var pen i utseende og fantes over hode ikke slarkete.

Mvh. Hans -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den er så gammel tror jeg ikke på, hvis den ikke har vært inne til overhaling. Den satt på en motor fra ca 1990, var pen i utseende og fantes over hode ikke slarkete.

Ja, ikke vet jeg :)

Den står iallefall oppført her : http://www.holley.com/data/Products/Technical/199R10015-1.pdf

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

For litt siden sendte jeg mail til hhv Barry Grant (Demon forgassere), Holley og Edelbrock.

I hver mail (som selvsagt ikke hadde mer enn ett mottakernavn i adressefeltet) spurte jeg om de anbefalte samme forgasser (hhv Road Demon 625 cfm, Street Avenger 670cfm og Thunder 650 cfm) både for en std CSB og for samme motoren med Vortech topper og kvassere kam.

Edelbrock svarte etter 3 dager, Holley svarte med et kort "ok" etter 2 uker og Barry Grant har jeg fortsatt ikke mottatt svar fra.

Mulig spørsmålet var dumt, eller at de mottar 500 sånne pr dag, men det sier i grunnen nok for meg likevel.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider