Gå til innhold

Knekt veivstake

Ranger emnet

StianG

Anbefalte innlegg

Hei har sett litt på en volvo 740tic, men det er noe gale med motoren, han sier at han trur det er en veivstake som er knekt så når det kom en ulyd så stoppet han bilen og har ikke starta den siden.

Noen som vet om det er dyrt å fikse dette selv? vanskelig?

Er det noen som med det samme vet hvor mange hk det er i 740tic?

86" 740tic + diverese herje og bilcrossbiler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, knekt veivstake, stempel hurtig opp og ned. Er ganske sikker på at det er meget dyrt og reparere hvist råde brudd er tilfellet :)

Spørs når råden nekte vil jeg tro, den kunne ha knekt på oppturen og rasert alt som heter ventiler og forbenningskammer i den sylinderen. Slå hull i blokka med tilhørene veivaksel destruksjon er heller ikke usannsynelig.

Få bilen på bukk og ta av bunnpannen hvist mulig, man ser fort noe/hva som er ødelagt.

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp den billig, og få tak i ei "ny" blokk.. Alt det andre som toppen, innspruten og turboen og det er jo bra enda vil jeg tro.. En sånn blokk skulle ikke være vanskelig å få tak i, og heller ikke spesielt dyr..

Når du skal montere dette sammen igjen, så trenger du ny toppakning og bolter.. Nå er du så heldig at det kan jeg selge deg rimelig..!! :) Bare ta kontakt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp den billig, og få tak i ei "ny" blokk.. Alt det andre som toppen, innspruten og turboen og det er jo bra enda vil jeg tro.. En sånn blokk skulle ikke være vanskelig å få tak i, og heller ikke spesielt dyr..

Når du skal montere dette sammen igjen, så trenger du ny toppakning og bolter.. Nå er du så heldig at det kan jeg selge deg rimelig..!! :) Bare ta kontakt.. :)

Du er frampå for salg gitt, hoho

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har sett litt på en volvo 740tic, men det er noe gale med motoren, han sier at han trur det er en veivstake som er knekt så når det kom en ulyd så stoppet han bilen og har ikke starta den siden.

Noen som vet om det er dyrt å fikse dette selv? vanskelig?

Er det noen som med det samme vet hvor mange hk det er i 740tic?

Jeg prata med han fyren en gang jeg. Tror han hadde annonse på finn.

Jeg ringte å spurte om han hadde en topp, jada sier han. Men noen sekunder seinere viser det seg at toppen sitter på en defekt motor og han nekter å selge bare toppen. Det hele ble jo nokså uaktuelt temmelig fort for den motoren og toppen har nok fått seg en bra smell. På toppen av det hele forlangte han 8000 for motorn! Da lo jeg godt!

Gi f i hele greia du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gar satyr bekrefta at det var samme fyren, så det blir nokk ikke tic på meg.

men har funnet en annen 740gle for 3500, men det er automat på den så jeg lurte på om det er vanskelig å bygge om til manuell? er det ellers noe kjente 740 feil som jeg bør sjekke?

edit: glem den siste volvoen var så mye rust i hjulbuer at han bare ville selge som delebil

86" 740tic + diverese herje og bilcrossbiler

Lenke til kommentar
Del på andre sider