daniel21 Skrevet Juni 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2003 Driver å bygger om en 1,6 golf II til en 1,8 GTi, men siden jeg bruker bilen daglig så må jeg ta litt og litt om gangen. I dag: Bremser... Monterte skiver og calipere bak og bytta bremsekraft forsterker, men det bremsa jævli dårlig for å si det rett ut. Så det jeg egentlig lurte på var om jeg må bytte til de orginale gti calipere foran for at det skal fungere ordentlig, eller er det at 1,6 motoren ikke gir nok vakum til bremsekraft forsterkeren?? Hadde vært fin om noen kunne gitt meg svar på dette litt fort da det kan være kjekt å ha bremser på bilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2003 Er pedalen normal eller har du glemt og lufte? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daniel21 Skrevet Juni 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2003 Har lufta som bare det. Kjørt igjennom ca 1 liter bremseveske, bare for å være sikker på at jeg har fått ut all luft. Pedalen går fryktelig langt inn før den tar noe, kan det være forskjell på pedalene som sitter i gti'n og i 1,6 literen? Pedalen detter liksom ikke helt ut igjen, så bremselyset lyser hele tiden også. Var nødt til å dra ut kontakta, men det er jo ikke noe særlig å kjøre uten bremser eller bremselys.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2003 Det jeg ta tror du må gjøre er å overhale/skifte hovedpumpe! Stemplene i pumpa beveger seg i et begrenset område under vanlig bruk, men når du åpner systemet går stemplene lenger inn, og det er ikke uvanlig med litt rust der stemplene ikke har "vært på lenge"! Dette kan da lage et rift i en pakning, som da slipper bremsevæske forbi og pedalen går rett ned! At den ikke returnerer tyder også på det samme! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daniel21 Skrevet Juni 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2003 Hvis det har blitt et rift, blir bremsevæska liggende inne i bremsekraft forsterkeren?? Eller misforstår jeg nå? Er det noen enkel måte å sjekke dette på da eller må jeg ha ut bremsekraft forsterkeren?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2003 Ikke nødvendigvis, kommer an på hvilken pakning som har skade! Hvis bremsevæsken blir borte uten at du ser lekkasje noe sted er det nok forsterkeren såm fylles opp.;) Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daniel21 Skrevet Juni 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2003 det forsvinner ikke noe bremsevæske, nivået har holdt seg på samme sted i hele dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg